Χωρίς αεροπλάνο αλλά με ένα «αόρατο» τρένο και μια μυστική σιδηροδρομική γραμμή ταξιδεύει πλέον ο Βλαντιμίρ Πούτιν.
Από την στιγμή που ο Βλαντιμίρ Πούτιν ξεκίνησε να ετοιμάζει την επίθεση στην Ουκρανία, σνομπάρει τα αεροπλάνα και ταξιδεύει στο εξωτερικό με θωρακισμένο τρένο.
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν έχει επίσης ένα δίκτυο με βαγόνια και ιδιωτικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς που χτίστηκαν μόνο για εκείνον.
Τακτική που θυμίζει τον σταλινικό μύθο ενός «Μετρό 2» στη Μόσχα, σχολιάζει η La Repubblica.
Βασικός λόγος που το κάνει αυτό ο Πούτιν είναι η απόλυτη μυστικότητα: το προεδρικό αεροπλάνο μπορεί να εντοπιστεί λόγω των πολλών διαδικτυακών και δορυφορικών δυνατοτήτων που υπάρχουν.
Αντίθετα τα τρένα δεν εντοπίζονται. Ο Ρώσος πρόεδρος μπορεί με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο να μετακινηθεί χωρίς να κινήσει υποψίες ανάμεσα στα άλλα συμβατικά τρένα που κινούνται στη χώρα, αλλά μπορεί επίσης να ταξιδεύει και μέσω ενός ιδιωτικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Αυτό αποκαλύπτουν έρευνες δύο ρωσικών Μέσων: του Dossier Tsentr και Proekt.
Σύμφωνα με την έρευνα του Dossier Tsentr, ένα ιντερνετικό σάιτ που ιδρύθηκε από τον εξόριστο στο Λονδίνο ολιγάρχη Mikhail Khodorkovsky, το θωρακισμένο τρένο κατασκευάστηκε και εξοπλίστηκε με ειδικά συστήματα μεταξύ 2014 και 2015.
Τη χρονιά δηλαδή της προσάρτησης της Κριμαίας και την χρονιά της έναρξης των συγκρούσεων στην περιοχή του Ντονμπάς, στην ανατολική Ουκρανία.
Όμως, ο Βλαντιμίρ Πούτιν ξεκίνησε να χρησιμοποιεί συστηματικά την γραμμή αυτή του τρένου, το δεύτερο μισό του 2021 όταν ο ρωσικός στρατός ξεκίνησε να επιδρομές στα σύνορα με την Ουκρανία πριν από την «ειδική στρατιωτική επιχείρηση» όπως αποκαλεί η Μόσχα, την εισβολή στην Ουκρανία, πέρυσι στις 24 Φεβρουαρίου.
Το οπλισμένο τρένο του Πούτιν
Το οπλισμένο τρένο του Πούτιν έχει το ίδιο γκρι χρώμα με κόκκινες ρίγες που έχουν όλα τα συμβατικά τρένα των Ρωσικών σιδηροδρομικών γραμμών.
Η μόνη διαφορά, που το διακρίνει από τα υπόλοιπα τρένα, είναι οι κεραίες για τις ειδικές επικοινωνίες του. Αλλά ακόμα και αυτές είναι τόσο λεπτές, που κρύβονται από τα αδιάκριτα μάτια.
Σε αυτό το θωρακισμένο τρένο υπάρχει ένα προεδρικό βαγόνι με κρεβατοκάμαρα και γραφείο για συναντήσεις, ένα βαγόνι για την συνοδεία του και ένα άλλο για τις ειδικές επικοινωνίες.
Βέβαια, το τρένο αυτό έχει την απόλυτη προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων τρένων.
Τα δρομολόγια των άλλων γραμμών είναι προσαρμοσμένα έτσι ώστε το τρένο του Πούτιν να μπορεί να ταξιδεύει με την μέγιστη ταχύτητα και χωρίς να χρειάζεται να κάνει στάσεις.
«Το τρένο μπορεί να φύγει χωρίς προειδοποίηση. Μετά το ξέσπασμα των εχθροτήτων την περίοδο Φεβρουαρίου- Μαρτίου, ο Πούτιν άρχισε να το χρησιμοποιεί ποιο εντατικά, ειδικά για να μεταβεί στην κατοικία του στο Valdai» αναφέρει πηγή που επικαλείται το Dossier Tsentr.
«Μόνο ο πρόεδρος και ο πρωθυπουργός έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν στο ειδικό τρένο» συνεχίζει.
Αυτός ακριβώς ήταν και ο λόγος που η ύπαρξη του τρένου δεν αποτελούσε μυστικό. Η Pravda είχε ήδη γράψει γι' αυτό από το 2019, μετά από συνάντηση που είχε σε αυτό ο πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ. Ο Πούτιν από την άλλη, ήταν πιο διακριτικός.
Ο Πούτιν, από την άλλη, ήταν πιο διακριτικός, αφού είχε φωτογραφηθεί σε προηγούμενη έκδοση του ειδικού θωρακισμένου τρένου μόνο μία φορά, το 2012.
Η πρώτη αναφορά για το τρένο χρονολογείται από το 2005 όταν «το ξενοδοχείο σε ράγες» όπως ήταν ο προσωνύμιό του τρένου, ξεκίνησε να ταξιδεύει μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης.
«Στο εσωτερικό: μαόνι, χαλιά, καναπέδες, ακόμη και wi-fi», είχε γράψει το Forbes.
Σύμφωνα με το Dossier Tsentr, την απόλυτη διαχείριση για την κίνηση του τρένου έχουν εταιρείες και επιχειρηματίες που βρίσκονται κοντά στον Yurij Kovalchuk, κύριος μέτοχος της Rossija Bank και ηγέτης της κρατικής αυτοκρατορίας των μέσων ενημέρωσης, καθώς και έμπιστος φίλος του προέδρου, με τον οποίο πέρασε μεγάλο διάστημα μαζί του κατά τη διάρκεια απομόνωσης λόγω του κορωνοϊού.
Το μυστικό σιδηροδρομικό δίκτυο του Πούτιν
Σύμφωνα με το Telegram Proekt, ο Πούτιν φέρεται να έχει χτίσει και ένα μυστικό σιδηροδρομικό δίκτυο και σταθμούς με οπλικά συστήματα, που θα συνδέουν τις κύριες κατοικίες του: το 2015 στο Novo-Ogariovo στην επαρχία της Μόσχας, το 2017 στο Σότσι στην Μαύρη Θάλασσα και το 2019 στο Valdai στην περιφέρεια του Novgorod.
Η ιστορία αυτή ωστόσο για αρκετούς Μοσχοβίτες, όπως σχολιάζει η ιταλική Reppublica παραπέμπει στον σταλινικό μύθο του «Metro 2», ενός φερόμενου δικτύου υπόγειων γραμμών, παράλληλων με εκείνες που λειτουργούσαν τα πρώτα χρόνια του σταλινικού καθεστώτος για την εκκένωση της νομενκλατούρας σε περίπτωση αναταραχής ή πολέμου.
Το δίκτυο αυτό λέγεται ότι συνέδεε το Κρεμλίνο με τα κεντρικά γραφεία της FSB, το αεροδρόμιο Vnukovo και μια μυστική υπόγεια πόλη που βρίσκεται στο Ramenki.
Με πληροφορίες της La Repubblica