Η πολιτεία του Αρκάνσας αντιμετωπίζει ένα νέο εμπόδιο που θα μπορούσε να ματαιώσει τα σχέδιά της να εκτελέσει 8 κρατούμενους, εντός 10 ημερών, τον επόμενο μήνα: την έλλειψη εθελοντών να τις παρακολουθήσουν.
Ο νόμος στην πολιτεία προβλέπει ότι οι εκτελέσεις θα πρέπει να γίνουν ενώπιον τουλάχιστον έξι «αξιοσέβαστων πολιτών» προκειμένου να επιβεβαιώσουν ότι όλα έγιναν βάσει του νόμου. Μάλιστα, για να αντιμετωπίσουν αυτή τη δυσκολία, οι αρμόδιοι προχώρησαν και σε μια παρουσίαση της διαδικασίας αυτή την εβδομάδα προκειμένου να βρoυν εθελοντές.
Οι υπεύθυνοι εμφανίζονται πάντως βέβαιοι ότι τελικά θα βρεθούν μάρτυρες, όμως η καθυστέρηση αυτή θα οδηγήσει τελικά την πολιτεία στο να αναβάλει τις εκτελέσεις στο άμεσο μέλλον, καθώς ο εισαγγελέας διεμήνυσε ότι το γράμμα του νόμου πρέπει να ακολουθηθεί.
Οι εθελοντές θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 21 ετών και να έχουν οποιαδήποτε σχέση με τα θύματα ή κάποια καταδίκη.
Η πολιτεία βιάζεται να προχωρήσει στις εκτελέσεις, επειδή η προμήθεια μιδαζολάμης, ουσίας που χρησιμοποιείται στις θανατηφόρες ενέσεις και έχει αποδειχτεί προβληματική, έχει οριστεί να λήξει στις 31 Απριλίου. Επομένως το Αρκάνσας θα πρέπει να εκτελέσει δύο άνδρες την ημέρα σε τέσσερις ξεχωριστές ημέρες.
Οι επικριτές των εκτελέσεων σημειώνουν ότι δεν μπορεί να γίνουν τόσες εκτελέσεις σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ωστόσο η πολιτεία δεν σκοπεύει να παραιτηθεί, δηλώνοντας ότι οι μάρτυρες μπορούν εθελοντικά να είναι παρόντες σε περισσότερες από μία εκτελέσεις.
Ο επικεφαλής του Κέντρου Πληροφόρησης για τη Θανατική Ποινή Robert Dunham είπε στο NBC News, ότι ανησυχεί και για την ψυχική υγεία των εθελοντών, οι οποίοι θα μπορούσαν να ενθαρρυνθούν να είναι παρόντες στις εκτελέσεις, χωρίς την πλήρη κατανόηση του τι πρόκειται να δουν. Επισημαίνει την ιστορία της μιδαζολάμης που ουδέποτε έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία δύο φορές σε μία ημέρα για τη διαδικασία της εκτέλεσης με θανατηφόρο ένεση.
Η μιδαζολάμη δεν είναι αναισθητικό και δεν επιφέρει κωματώδη κατάσταση στον μελλοθάνατο, όπως είναι απαραίτητο για να μην αισθανθεί πόνο.
σχόλια