Οι εφοπλιστικές μάχες στη Βαλτική είναι άγριες. Για παράδειγμα, το 2012 διέσχισαν τον Κόλπο της Φιλανδίας 7,5 εκατομμύρια επιβάτες, σε μια γραμμή που είναι η πιο πολυπληθής μετά τη γραμμή Χονγκ-Κονγκ- Μακάο, στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.
Επομένως το προϊόν που πρέπει να προσφέρουν οι εφοπλιστές για να κρατηθούν στον ανταγωνισμό, επιβάλλεται να είναι υψηλών προδιαγραφών και να καλύπτει ακόμη και τις οικολογικές ανησυχίες των επιβατών.
Η φινλανδική εταιρία Viking Line, μόλις έριξε στο νερό μια νέα πρόκληση στον ανταγωνισμό, στα νερά της Βαλτικής. Το πρώτο πλοίο που κινείται με υγροποιημένο αέριο, εκμηδενίζοντας τους ρύπους και την επιβάρυνση στο περιβάλλον.
Το κόστος έφτασε τα 240 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 28 εκατομμύρια προήλθαν από το φινλανδικό κράτος, ως επιδότηση στην καινοτομία και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών.
Δεν είναι όμως μόνο η οικολογική πλευρά της επένδυσης. Το πλοίο Βίκινγκ Γκρέις είναι και ένα από τα πιο σύγχρονα και πολυτελή πλοία του κόσμου.
Οκτώ εστιατόρια, εκ των οποίων τα πέντε με ζωντανή μουσική, υψηλής ποιότητας σκανδιναβική κουζίνα, σπα, σάουνες, τζακούζι και χαλαρωτικές θεραπείες με θέα τον ωκεανό.
Για το σχεδιασμό των εσωτερικών χώρων που είναι εκπληκτικοί, η εταιρία συνεργάστηκε με ένα νέο φινλανδικό αρχιτεκτονικό γραφείο, το Vertti Kivi & Co . "Η ιδέα μας ήταν να μεταφέρουμε το φως μέσα στο πλοίο, ώστε οι επιφάνειες των υλικών να φαίνονται ζωντανές. Αυτό έχει να κάνει με το πώς, ανάλογα με την ώρα της ημέρας, οι τοίχοι και οι επιφάνειες αλλάζουν χρώμα και παίρνουν διάφορες αποχρώσεις», είπε, σύμφωνα με την El Pais ο αρχιτέκτονας Kivi Vertti.
Η Viking Line άρχισε να λειτουργεί το δρομολόγιο στις 15 Ιανουαρίου. Η τιμή της διαδρομής μεταξύ της Στοκχόλμης και του Τούρκου, για άνοιξη-καλοκαίρι, είναι γύρω στα 200 ευρώ, για δύο άτομα.