Με ανάρτησή του στα social media, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga, απολογείται μετά τον σάλο που ξέσπασε με την καμπάνια και τα παιδιά που κρατούν BDSM λούτρινα.
Σχεδόν δύο εβδομάδες μετά τις αντιδράσεις για τη σεξουαλικοποίηση των παιδιών στην καμπάνια της «Balenciaga Gift Shop», ο Demna Gvasalia ζήτησε συγνώμη μέσω Instagram.
«Θέλω να ζητήσω προσωπικά συγγνώμη για τη λάθος καλλιτεχνική επιλογή της ιδέας σχετικά με την καμπάνια με τα παιδιά και αναλαμβάνω την ευθύνη μου. Ήταν ακατάλληλο να έχουμε παιδιά να προωθούν αντικείμενα που δεν έχουν καμία σχέση με αυτά», έγραψε μεταξύ άλλων.
«Όσο και αν μερικές φορές θα ήθελα να προκαλέσω κάποιες σκέψεις μέσω της δουλειάς μου, ΠΟΤΕ δεν είχα σκοπό να το κάνω αυτό με ένα τόσο φρικτό θέμα όπως η παιδική κακοποίηση, την οποία και καταδικάζω. Τέλος», συνέχισε.
«Πρέπει να μάθω από αυτό, να ακούσω και να συνεργαστώ με οργανώσεις προστασίας παιδιών για να ξέρω πώς μπορώ να συνεισφέρω και να βοηθήσω σε αυτό το τρομερό θέμα.
»Ζητώ συγγνώμη από οποιονδήποτε προσβλήθηκε και ο οίκος Balenciaga έχει εγγυηθεί ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα όχι μόνο για την αποφυγή παρόμοιων λαθών στο μέλλον αλλά και για την ανάληψη ευθύνης για την προστασία της παιδικής ευημερίας με κάθε τρόπο», κατέληξε στην επιστολή του.
Υπενθυμίζεται ότι οι σφοδρές αντιδράσεις ξεκίνησαν στις 16 Νοεμβρίου, όταν κυκλοφόρησε η εορταστική καμπάνια του οίκου.
Φωτογράφος της καμπάνιας «Gift Shop» ήταν ο βραβευμένος του National Geographic Gabriele Galimberti.
Η καμπάνια απεικόνιζε παιδιά να κρατούν τσάντες και λούτρινα αρκουδάκια ντυμένα με δερμάτινα λουριά και κολάρα ενώ στο τραπέζι μπροστά τους υπήρχαν ποτήρια με κρασί.
Ωστόσο δεν ήταν το πρώτο ατόπημα. Νωρίτερα μία προηγούμενη καμπάνια με θέμα το «γραφείο», που ονομάστηκε Garde-Robe, την οποία δεν είχε φωτογραφήσει ο Galimberti, περιελάμβανε στο βάθος μια εικόνα από μια απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ κατά Ουίλιαμς. Αυτή η απόφαση έκρινε την προώθηση της παιδικής πορνογραφίας παράνομη και ότι δεν προστατεύεται από την ελευθερία του λόγου.
Στις 24 Νοεμβρίου, ο οίκος Balenciaga δημοσίευσε μια δήλωση στο Instagram σχετικά με την καμπάνια, ζητώντας συγνώμη.
«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε προσβολή μπορεί να προκάλεσε η εορταστική μας καμπάνια. Καταδικάζουμε σθεναρά την παιδική κακοποίηση» ανέφερε μεταξύ άλλων ενημερώνοντας ότι έχει αποσυρθεί η συγκεκριμένη διαφήμιση από όλες τις πλατφόρμες.
Ώρες αργότερα, η εταιρεία δημοσίευσε μια δεύτερη δήλωση μέσω Instagram, ζητώντας συγγνώμη και για την «εμφάνιση ανησυχητικών εγγράφων» στην καμπάνια Garde-Robe.