Το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσινγκτον, τα ξημερώματα της Πέμπτης, όπου ένα αεροσκάφος Bombardier, με 64 επιβαίνοντες συγκρούστηκε στον αέρα με ένα ελικόπτερο Sikorsky Black Hawk με 3 επιβαίνοντες, έχει βυθίσει στο πένθος τις ΗΠΑ.
Το ελικόπτερο πραγματοποιούσε εκπαιδευτική πτήση, όταν για άγνωστη μέχρι τώρα αιτία συγκρούστηκε με το αεροσκάφος που μετέφερε πολλούς Αμερικανούς αθλητές του καλλιτεχνικού πατινάζ και τις οικογένειες και τους προπονητές τους, οι οποίοι επέστρεφαν από ένα καμπ ταλέντων στο οποίο συνήθως παίρνουν μέρος παιδιά 11-16 ετών.
Το αεροσκάφος κόπηκε στα δύο και μαζί με το ελικόπτερο κατέληξαν στον ποταμό Ποτόμακ της Ουάσινγκτον, ξυπνώντας μνήμες από μία παρόμοια τραγωδία πριν από περίπου 40 χρόνια, η οποία εκτυλίχθηκε σε παρόμοιες παγωμένες συνθήκες στο ίδιο σημείο.
Το δυστύχημα του 1982
Στις 13 Ιανουαρίου 1982, ένα επιβατικό τζετ με προορισμό την Τάμπα της Φλόριντα, χτύπησε μια γέφυρα πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ μετά την απογείωσή του από το Εθνικό Αεροδρόμιο της Ουάσιγκτον σε μια χιονοθύελλα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 78 άνθρωποι.
Το αεροπλάνο, η πτήση 90 της Air Florida, χτύπησε πολλά αυτοκίνητα πριν διαμελιστεί, σε κομμάτια που έπεσαν στο ποτάμι. Το αεροδρόμιο είχε κλείσει λόγω της χιονοθύελλας.
Το μοιραίο αεροσκάφος είχε απογειωθεί λίγα λεπτά αφότου δόθηκε ξανά άδεια για αναχωρήσεις.
Καθώς το αεροπλάνο επιτάχυνε στον διάδρομο προσγείωσης, ο συγκυβερνήτης ακούστηκε να λέει, «δεν πάει καλά», πολλές φορές. Το Boeing 737 απογειώθηκε αλλά έφτασε σε υψόμετρο 350 ποδιών προτού συντριβεί στη γέφυρα στις 4:01 μ.μ., μόλις 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση. Εβδομήντα επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος στο αεροπλάνο χάθηκαν. Η σύγκρουση στοίχισε επίσης τη ζωή σε τέσσερα άτομα που επέβαιναν σε αυτοκίνητα στη γέφυρα.
Μόνο πέντε από τους 79 επιβαίνοντες επέζησαν. Ένας από αυτούς, ο Τζόζεφ Σίλι, επαγγελματίας πιλότος που ήταν επιβάτης στην πτήση, είπε ότι γνώριζε πριν από την απογείωση ότι το αεροπλάνο «δεν επρόκειτο να τα καταφέρει». Δεν επιτάχυνε σωστά, είπε.
Δύτες του Λιμενικού Σώματος και της αστυνομίας έψαξαν τον ποταμό, ο οποίος ήταν γεμάτος από πάγο, για επιζώντες και για να περισυλλέξουν πτώματα. Ένας επιβάτης του αεροπλάνου, ο Άρλαντ Γουίλιαμς πέθανε από το κρύο, βοηθώντας άλλους επιβάτες να βγουν από τον Ποτόμακ.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε αργότερα ότι ορισμένα λάθη από το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας συνέβαλαν στη συντριβή. Οι ερευνητές είπαν ότι ο πιλότος θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την καταστροφή αν αύξανε την ταχύτητα στο φουλ, μετά την απογείωση· ότι δεν είχε ενεργοποιηθεί ένα σύστημα για τη διατήρηση της λειτουργίας των αισθητήρων του κινητήρα σε χαμηλές θερμοκρασίες· και ότι τα φτερά δεν είχαν καθαριστεί σωστά από τον πάγο. Δεν υπήρχαν ομοσπονδιακά πρότυπα για να απομακρύνεται ο πάγος από τα αεροπλάνα εκείνη την εποχή.