Τέλος για την πολυήμερη απεργία των πιλότων της SAS με τα αεροσκάφη του ομίλου να επιστρέφουν σταδιακά στα δρομολόγιά τους.
Η διεύθυνση του σκανδιναβικού ομίλου των αερομεταφορών SAS ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Πέμπτης ότι κατέληξε σε συμφωνία με τα συνδικάτα που επιτρέπει τον τερματισμό της απεργιακής κινητοποίησης που επηρέασε 380.000 επιβάτες.
Η συνδικαλιστική ένωση των πιλότων του ομίλου SAS ανακοίνωσε σχεδόν ταυτόχρονα ότι συμφωνήθηκαν αυξήσεις μισθών 3,5% το 2019, 3% το 2020 και 4% το 2021, στο πλαίσιο της νέας τριετούς επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου SAS, ο Ρίκαρντ Γκουσταφσόν, επιβεβαίωσε τη σύναψη της συμφωνίας και διαβεβαίωσε ότι οι πτήσεις θα ξαναρχίσουν το συντομότερο δυνατόν, αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν 24 ώρες πριν η λειτουργία του αερομεταφορέα να επανέλθει στα κανονικά της επίπεδα.
Ο όμιλος ακύρωσε συνολικά πάνω από 4.000 πτήσεις ως χθες Πέμπτη αφότου οι πιλότοι του κήρυξαν απεργία την 26η Απριλίου, διεκδικώντας αυξήσεις μισθών και βελτίωση των όρων εργασίας.
«Μπορώ με ανακούφιση να ενημερώσω τους πελάτες μας και το προσωπικό μας ότι πλέον αφήνουμε αυτή τη σύγκρουση πίσω μας. Υπογράψαμε απόψε νέα συλλογική σύμβαση με τα τέσσερα συνδικάτα των πιλότων μας», ανέφερε ο Γκουσταφσόν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ο όμιλος SAS, που μετά βίας γλίτωσε από τη χρεοκοπία το 2012, αναγκάστηκε να εκποιήσει πόρους και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να λάβει τις πιστώσεις που τον διατήρησαν σε λειτουργία.
Καταγράφει κέρδη τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όμως τα αυξανόμενα κόστη των καυσίμων και η υπερπροσφορά πιέζουν τον τομέα συνολικά.
Τα συνδικάτα των χειριστών διεκδικούσαν αυξήσεις 13% για να ισοφαριστούν οι περικοπές των μισθών τους το 2012.
Η διοίκηση του ομίλου SAS, ο οποίος εν μέρει ανήκει στο δημόσιο της Σουηδίας και της Δανίας, αντέτεινε πως αυτό θα συνεπαγόταν μεγάλες αυξήσεις του λειτουργικού κόστους και θα μείωνε την ανταγωνιστικότητά του.
Η αξία της μετοχής του ομίλου SAS έκλεισε με άνοδο σχεδόν 9% όταν έγινε γνωστό ότι τα μέρη ξανάρχισαν τις διαπραγματεύσεις και αργότερα, όταν κυκλοφόρησε η πληροφορία πως πλησίαζαν σε συμφωνία σε νορβηγικά ΜΜΕ.
Αναλυτές προέβλεπαν πως η απεργιακή κινητοποίηση θα μπορούσε να κοστίσει στον όμιλο SAS έως και 10,5 εκατομμύρια δολάρια ανά ημέρα και να εκμηδενίσει τα ετήσια κέρδη του.
Πάντως ένας αναλυτής της Sydbank υπολόγισε πως στοίχισε ως και 70 εκατομμύρια σουηδικές κορόνες (6,5 εκατ. ευρώ) σε ημερήσια βάση, ήτοι συνολικά 500 εκατομμύρια, ποσό ίσο με τη ζημία του ομίλου το πρώτο τρίμηνο.
Πάνω από 1.400 πιλότοι του ομίλου SAS συμμετείχαν στην απεργιακή κινητοποίηση στη Σουηδία, τη Δανία και τη Νορβηγία από την 26η Απριλίου μέχρι χθες 2α Μαΐου.
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος που ο [όμιλος] SAS και οι πιλότοι [του] κατέληξαν σε συμφωνία και το επιβατικό κοινό θα μπορέσει να πετάξει ξανά. Ελπίζω ότι τώρα θα αποκατασταθεί η [εργασιακή] ειρήνη και η σταθερότητα» στον αερομεταφορέα, σχολίασε μέσω Twitter ο υπουργός Οικονομικών της Δανίας, ο Κρίστιαν Γένσεν.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters/AFP