Φινλανδία: Κατασχέθηκε ρωσικό πλοίο που θεωρείται υπεύθυνο για τη διακοπή σε υποθαλάσσιο καλώδιο

Φινλανδία: Κατασχέθηκε ρωσικό πλοίο που θεωρείται υπεύθυνο για τη διακοπή σε υποθαλάσσιο καλώδιο Facebook Twitter
Φωτογραφία: YouTube Screenshot
0

Σήμερα, Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου, οι φινλανδικές αρχές κατάσχεσαν ένα πετρελαιοφόρο με δεσμούς στη Ρωσία το οποίο θεωρούν ότι προξένησε την πρόσφατη ζημιά σε υποθαλάσσιο καλώδιο ρεύματος που συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία.

Το Eagle S, όπως ονομάζεται το πλοίο που κατασχέθηκε, θεωρείται ότι αποτελεί μέρος του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας που χρησιμοποιείται για να αποφύγει τις κυρώσεις. Το πλοίο έτυχε να εντοπιστεί να περνά πάνω από το υποθαλάσσιο καλώδιο EstLink 2 καθώς εκείνο σταμάτησε να λειτουργεί, όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Σύμφωνα με τον Guardian, το περιστατικό συνέβη στις 12:26 μ.μ. τοπική ώρα την Τετάρτη και ο Arto Pahkin, επικεφαλής του δίκτυου ηλεκτρικής ενέργειας της Φινλανδίας, δήλωσε αμέσως ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο σαμποτάζ.

Οι φινλανδικές αρχές επιβεβαίωσαν επίσης ότι προκλήθηκαν ζημιές σε τουλάχιστον τρία άλλα καλώδια, ενδεχομένως στο πλαίσιο του ίδιου περιστατικού.

Η άγκυρα του πλοίου, η οποία πιθανώς έκοψε το καλώδιο, αγνοείται 

Αυτό οδήγησε στην κατάσχεση του Eagle S, ενός πετρελαιοφόρου που είναι νηολογημένο στα Νησιά Κουκ, αλλά πιστεύεται ότι ανήκει στη Ρωσία. Τα δεδομένα εντοπισμού του πλοίου υποδηλώνουν ότι μετέφερε πετρέλαιο από τη Ρωσία στην Αίγυπτο, αλλά ενδέχεται να έκανε μία παράκαμψη για να προκαλέσει χάος κατά μήκος της διαδρομής. Οι φινλανδικές αρχές πιστεύουν ότι η άγκυρα του πλοίου, η οποία δεν βρέθηκε στο πλοίο, χρησιμοποιήθηκε για να κοπούν τα καλώδια.

Το Eagle S εδώ και καιρό θεωρείται μέρος του σκιώδους στόλου της Ρωσίας, τον οποίο η χώρα χρησιμοποιεί από την έναρξη του πολέμου της με την Ουκρανία για να αποφύγει τις δυτικές κυρώσεις. Ο στόλος αποτελείται από παλιά, ετοιμόρροπα πλοία, τα οποία «στα χαρτιά» δεν φαίνεται να ανήκουν στη Ρωσία. Όπως για παράδειγμα το Eagle S, το οποίο φέρει την σημαία των Νησιών Κουκ, μία αυτοδιοικούμενη περιοχή, ελεύθερα συνδεδεμένη με τη Νέα Ζηλανδία από το 1901.

Πιστεύεται ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί περίπου 600 πλοία στο πλαίσιο των παράνομων πετρελαϊκών δραστηριοτήτων της. Όμως επειδή πολλά από αυτά μεταφέρουν πετρέλαιο και είναι κακοσυντηρημένα, συχνά παραβιάζουν τα σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συχνά προβλήματα. Μόλις πριν μερικές ημέρες, δύο ρωσικά δεξαμενόπλοια βυθίστηκαν στη Μαύρη θάλασσα εν μέσω μίας έντονης θύελλας. Μάλιστα, το ένα από αυτά φαίνεται πως έσπασε στα δύο.

Πολλά παρόμοια περιστατικά έχουν σημειωθεί τους τελευταίους μήνες

Η διακοπή του καλωδίου την ημέρα των Χριστουγέννων είναι μόνο το τελευταίο σε μια σειρά περιστατικών που αφορούν καλώδια τα οποία συνδέουν χώρες φίλα προσκείμενες στο ΝΑΤΟ. Τον περασμένο μήνα, κόπηκαν δύο καλώδια οπτικών ινών στη Βαλτική Θάλασσα, ένα που εκτείνεται μεταξύ Φινλανδίας και Γερμανίας και ένα άλλο που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία.

Τα δύο αυτά περιστατικά θεωρούνται έργο του ρωσικού σκιώδους στόλου, ο οποίος συνηθίζει να περνάει κοντά σε κρίσιμες υποδομές στη Βαλτική και τη Βόρεια Θάλασσα, σύμφωνα με τους New York Times.

Ενώ οι επιθέσεις στα καλώδια αυτά δεν έχουν ακόμη δημιουργήσει απτές διαταραχές, έχουν οδηγήσει σε αύξηση της ανησυχίας σχετικά με το πώς αυτές οι υποθαλάσσιες υποδομές θα μπορούσαν να αποτελέσουν στόχο σε μελλοντικές συγκρούσεις. Άλλωστε, η καταστροφή τους δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς τα περισσότερα από τα καλώδια έχουν πάχος όσο ένα μεγάλο λάστιχο ποτίσματος και βρίσκονται εκτεθειμένα στον πυθμένα της θάλασσας.

Με πληροφορίες από Financial Times

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μυστήριο με υποθαλάσσιο καλώδιο τηλεπικοινωνιών που συνδέει Φινλανδία - Γερμανία: από αδιευκρίνιστη αιτία

Διεθνή / Μυστήριο με υποθαλάσσιο καλώδιο τηλεπικοινωνιών που συνδέει Φινλανδία - Γερμανία: Κόπηκε από αδιευκρίνιστη αιτία

Η αιφνιδιαστική διακοπή λειτουργίας του καλωδίου, γύρω στις 2 τα ξημερώματα, υποδηλώνει ότι το καλώδιο κόπηκε από κάποια εξωτερική δύναμη, αλλά προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποια επιθεώρηση
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ