Έρευνα εις βάρος Τσέχου δισεκατομμυριούχου, που έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο, ξεκίνησε η εισαγγελία του Στένταλ (Σαξονία-Άνχαλτ).
Ο Ράντιμ Πάσερ έτρεχε με 417 χιλιόμετρα/την ώρα σε αυτοκινητόδρομο μεταξύ Βερολίνου και Ανόβερου, με μια Bugatti Chiron. Μάλιστα, βιντεοσκόπησε τη στιγμή και την πόσταρε στο κανάλι του στο YouTube, στα μέσα Ιανουαρίου.
«Πολλοί άνθρωποι μας ζήτησαν να ανεβάσουμε αμοντάριστο υλικό» του οχήματος, ενός εκ των ταχύτερων στον κόσμο. «Ευχαριστούμε τον Θεό για την ασφάλεια και τις καλές συνθήκες που μας επέτρεψαν να φθάσουμε την ταχύτητα των 417 χιλιομέτρων/ ώρα!», λέει στο βίντεο ο Ράντιμ Πάσερ, επισημαίνοντας πως η «ορατότητα ήταν καλή και το όχημά του διαθέτει τέτοιο σύστημα φρεναρίσματος, ώστε να του επιτρέπεται να αναπτύξει μια τέτοια ταχύτητα.
Το βίντεο, που έχει πάνω από 9 εκατ. views, τράβηξε την προσοχή των αρχών, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει έρευνα εις βάρος του. Η κατηγορία που απαγγέλλεται είναι τι ένας οδηγός, σύμφωνα με τον ποινικό κώδικα, «κινείται έχοντας αναπτύξει ακατάλληλη ταχύτητα και με τρόπο υπερβολικά αντίθετο στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και απρόσεκτο».
Στη Γερμανία, «συστήνεται» οι οδηγοί να μην τρέχουν με πάνω από 130 χιλιόμετρα την ώρα σε έναν αυτοκινητόδρομο, ωστόσο, η χώρα διακρίνεται για την απουσία ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους. Το βίντεο προκάλεσε επίσης επικρίσεις και τροφοδότησε τον δημόσιο διάλογο σχετικά με την ενδεχόμενη επιβολή ορίων.
Ο υπουργός Μεταφορών, ο Φιλελεύθερος Φόλκερ Βίσινγκ, καταδίκασε, σε δηλώσεις του σε γερμανικά ΜΜΕ, τη συμπεριφορά στο τιμόνι του δισεκατομμυριούχου και υπενθύμισε ότι η απουσία ορίων ταχύτητας πρέπει να αντισταθμιστεί από το γεγονός ότι το όχημα θα πρέπει να είναι συνεχώς «υπό έλεγχο».
Ο επικεφαλής της Κάτω Σαξονίας, ο Σοσιαλδημοκράτης Στέφαν Βέιλ, υποσχέθηκε την εγκαθίδρυση ενός ορίου. Υπάρχουν «πολλοί καλοί λόγοι» για ένα τέτοιο μέτρο, εξήγησε, σε δηλώσεις του στο Der Spiegel, επικαλούμενος την ασφάλεια και μια καλύτερα προστασία του περιβάλλοντος.
Το ακανθώδες ζήτημα της επιβολής ορίων στην ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους βρέθηκε στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων του συνασπισμού το φθινόπωρο. Οι Σοσιαλδημοκράτες του SPD και οι Πράσινοι υποστήριζαν ένα τέτοιο μέτρο, όμως οι Φιλελεύθεροι εταίροι τους του FDP αντιτίθετο και επικράτησαν.
Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ