Σε ακυρώσεις πτήσεων προχώρησε σήμερα, για δεύτερη ημέρα, η Air Berlin, καθώς ένας ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός πιλότων δήλωσε ασθένεια, περιπλέκοντας ενδεχομένως τις προσπάθειες για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρίας.
Η Air Berlin είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Γερμανίας και τα περιουσιακά της στοιχεία πιθανόν να μοιραστούν μεταξύ αρκετών αγοραστών, με τις δεσμευτικές προσφορές να υποβάλλονται έως την Παρασκευή. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί ακόμα και στις 21 Σεπτεμβρίου, τρεις ημέρες πριν από τις βουλευτικές εκλογές στη χώρα.
Η Air Berlin κατέθεσε αίτηση πτώχευσης τον περασμένο μήνα, αφότου ο βασικός της μέτοχος, η Etihad Airways, αποφάσισε να μην την στηρίξει πλέον οικονομικά ύστερα από χρόνια ζημιογόνας λειτουργίας. Ωστόσο, οι ζημίες συσσωρεύονται όσο τα αεροσκάφη της παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος. Η Air Berlin ανακοίνωσε ότι σήμερα ακύρωσε 32 πτήσεις καθώς περίπου 150 πιλότοι δήλωσαν ασθένεια. Χθες, ακυρώθηκαν περίπου 100 πτήσεις.
Η εταιρία δήλωσε ότι οι ακυρώσεις απειλούν την ύπαρξή της και μπορεί να την οδηγήσουν σε λουκέτο, θέτοντας σε κίνδυνο τις διαπραγματεύσεις με πιθανούς επενδυτές και ανεβάζοντας το κόστος σε πολλά εκατομμύρια ευρώ την ημέρα.
Η διοίκηση και τα συνδικάτα έχουν καλέσει τους εργαζομένους να επιστρέψουν στην εργασία τους προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία της εταιρίας και να υπάρξει μια επιτυχής κατάληξη στις διαπραγματεύσεις.
Η Air Berlin ανέφερε σε εσωτερικό σημείωμα ότι μετά την επιστροφή κάποιων πιλότων στην εργασία τους χθες, ελπίζει να εξομαλυνθεί η κατάσταση αύριο.
Τα αεροπλάνα της εταιρίας συνεχίζουν να πετούν χάρη στο δάνειο των 150 εκατ. ευρώ της γερμανικής κυβέρνησης. Εάν τα αεροσκάφη της καθηλωθούν στο έδαφος, οι χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης της εταιρίας θα μοιραστούν μεταξύ των ανταγωνιστών της και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση για μια θέση εργασίας με νέα συμβόλαια.
Τα πληρώματα των γερμανικών αεροπορικών εταιριών έχουν και στο παρελθόν καταφύγει σε άδεια ασθενείας για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους για την εργασιακή τους ασφάλεια και τις συνθήκες απασχόλησης, όπως έγινε πέρυσι με την TUIfly.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters
σχόλια