Εν μέσω διεθνούς αναταραχής και ενώ παλεύει με σημαντική πτώση των πωλήσεων, η Harley-Davidson αναζητά νέο CEO, ενώ «παλεύει» με πτώση πωλήσεων και δασμούς.
«Ζητείται: Διευθύνων Σύμβουλος για εμβληματικό (αλλά αμφισβητούμενο) κατασκευαστή μοτοσυκλετών», γράφει η Wall Street Journal.
Η Harley-Davidson ανακοίνωσε ότι έχει προσλάβει εταιρεία αναζήτησης στελεχών για να βρει έναν αντικαταστάτη για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Jochen Zeitz, ο οποίος δήλωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει να συνταξιοδοτηθεί μετά από πέντε χρόνια στη δουλειά.
Η Harley ανακοίνωσε ότι προσέλαβε την εταιρεία αναζήτησης στα τέλη του περασμένου έτους, αφού η Zeitz εξέφρασε ενδιαφέρον να συνταξιοδοτηθεί. Θα παραμείνει στη θέση του μέχρι να επιλεγεί ο διάδοχός του.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο Zeitz αύξησε τα κέρδη της Harley, αλλά οι πωλήσεις των μοτοσικλετών της συνεχίζουν να μειώνονται. Η εταιρεία πούλησε πέρυσι 151.000 μοτοσικλέτες σε όλο τον κόσμο, λιγότερες από τις μισά από όσες είχε πουλήσει το 2008, και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενδέχεται σύντομα να αντιμετωπίσει υψηλότερους δασμούς στις μοτοσυκλέτες της στο πλαίσιο των αντιποίνων στους δασμούς Τραμπ.
Ο Zeitz, επί μακρόν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ανέλαβε το 2020 εν μέσω πανδημίας του Covid-19 και κράτησε την εταιρεία με έδρα το Μιλγουόκι σε λειτουργία παρά το κλείσιμο των εργοστασίων και τα μπερδέματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ως Διευθύνων Σύμβουλος έχει δώσει προτεραιότητα στο κέρδος έναντι του όγκου πωλήσεων, αφαιρώντας από τη σειρά μοτοσυκλέτες εισαγωγικού επιπέδου που προκαλούν απώλειες για να επικεντρωθεί σε πιο ακριβά μοντέλα κρουαζιέρας και τουρισμού.
Η στρατηγική ήταν σε άμεση αντίθεση με εκείνη του προκατόχου του, Matt Levatich, του οποίου το σχέδιο «More Roads to Harley-Davidson» απαιτούσε δεκάδες νέα μοντέλα για να διευρύνουν την απήχηση της μάρκας. Ο Zeitz είπε ότι η Harley-Davidson τα πάει καλύτερα από τους ανταγωνιστές της, καθώς η βιομηχανία των powersports υποφέρει από τα υψηλά επιτόκια και τη χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η εταιρεία είπε τον Μάρτιο ότι οι μοτοσικλέτες που εισάγονται στις ΗΠΑ, με δασμό 2,4% το πολύ, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν αμοιβαίους δασμούς ακόμη και στον αγωνιστικό χώρο. Το δίκτυο αντιπροσώπων της Harley επέκρινε συχνά τον Zeitz ότι δεν είχε επαφή με την ξεχωριστή κουλτούρα της μάρκας. Μεγάλωσε στη Γερμανία και είχε κάνει το όνομά του διασώζοντας την εταιρεία αθλητικών ειδών Puma, αλλά καθώς οι πωλήσεις συνέχιζαν να μειώνονται, ορισμένοι είπαν ότι δεν καταλάβαινε τι έκανε τους αναβάτες της Harley να την αγαπούν.
«Αυτή η εταιρεία έχει ένα υπέροχο μέλλον υπό την καθοδήγηση κάποιου άλλου», δήλωσε ο Mark Forszt, ένας αντιπρόσωπος με έξι καταστήματα στην Ιντιάνα. «Ας ελπίσουμε ότι θα φέρουν κάποιον με γνώση της κουλτούρας της Harley-Davidson».
Η Harley αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας γερασμένης πελατειακής βάσης. Οι αντιπρόσωποι λένε ότι τα βασικά μοντέλα απέτυχαν να τραβήξουν την ελκυστικότητα του προκατόχου τους, του Sportster, το οποίο καταργήθηκε σταδιακά για να συμμορφωθεί με αυστηρότερα πρότυπα ποιότητας.
Το spinoff ηλεκτρικής μοτοσικλέτας της εταιρείας, το LiveWire, το οποίο κυκλοφόρησε το 2019, έχει ζημίες άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ πούλησε λιγότερες από 700 μοτοσικλέτες τα τελευταία δύο χρόνια. Ο Zeitz ανέφερε σε τριμηνιαία τηλεδιάσκεψη τον Φεβρουάριο ότι έχανε την υπομονή του με το έργο αυτό.
Ο Zeitz στριμώχθηκε στους πολιτιστικούς πολέμους της Αμερικής το περασμένο καλοκαίρι, όταν ο συντηρητικός ακτιβιστής Robby Starbuck κατηγόρησε τη Harley-Davidson ότι έγινε «τελείως woke» υπό την ηγεσία του CEO. Αυτό προκάλεσε μια δίνη κριτικής από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από εκλεγμένους αξιωματούχους, με αποτέλεσμα η εταιρεία να οπισθοχωρήσει από ορισμένες πρωτοβουλίες.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal