Αντιμέτωπος με πειθαρχικά μέτρα είναι ένας μηχανοδηγός του ξακουστού bullet train Σίνκανσεν της Ιαπωνίας, επειδή άφησε το πόστο του για να πάει στην τουαλέτα ενώ το τρένο που μετέφερε 160 επιβάτες, κινείτο με 150 χλμ/ώρα.
Ο 36χρονος μηχανοδηγός που δεν κατονομάζεται, φέρεται να είχε στομαχόπονο και ζήτησε από τον ελεγκτή να κάτσει στη θέση του για να πάει στην τουαλέτα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Kyodo, ο ελεγκτής παρέμεινε στο χώρο του μηχανοδηγού για τρία λεπτά χωρίς να αγγίζει την κονσόλα ελέγχου, καθώς δεν είναι εκπαιδευμένος να χειρίζεται τα Σίνκανσεν.
Το περιστατικό σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα σε συρμό της γραμμής Τοκάιντο που συνδέει το Τόκιο και την Οσάκα.
Ο μηχανοδηγός ίσως να μην είχε γίνει αντιληπτό πως έφυγε από τη θέση του για λίγα λεπτά, αν το τρένο δεν είχε καθυστέρηση ενός λεπτού, κάτι που προφανώς στην Ιαπωνία, χώρα «διαβόητη» για τη συνέπεια και την ακρίβειά της, οδήγησε σε έρευνα του περιστατικού.
Ο Μασιχίρο Χαγιάτσου, υψηλός αξιωματούχος του JR Central (Japan Railways), που έχει τη διαχείριση των Σίνκανσεν, απολογήθηκε για το συμβάν, λέγοντας στους δημοσιογράφους πως «οι ενέργειες του μηχανοδηγού ήταν εξαιρετικά ανάρμοστες».
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τους κανονισμούς, οι μηχανοδηγοί που νιώθουν αδιαθεσία ή επείγονται να χρησιμοποιήσουν την τουαλέτα, υποχρεούνται να το αναφέρουν στο επιχειριασικό κέντρο και να παραδώσουν τον έλεγχο του τρένου σε εξειδικευμένο άτομο ή να σταματήσουν στην επόμενη στάση.
Ο μηχανοδηγός του συγκεκριμένου συμβἀντος, ωστόσο, είπε πως στο JR Central πως, μεταξύ άλλων, δεν ήθελε να χάσει χρόνο σταματώντας το τρένο: «Δεν το ανέφερα γιατί ήταν ντροπιαστικό» φέρεται να είπε ο ίδιος.
Το δίκτυο Σίνκανσεν της Ιαπωνίας που είναι γνωστά για την ταχύτητά τους, συνδέει απ'άκρη σ'άκρη τη χώρα.
Το πρόσφατο συμβάν πιστεύεται πως είναι το πρώτο στην ιστορία των Σίνκανσεν. Ένα ανάλογο περιστατικό είχε σημειωθεί το 2001, όταν μηχανοδηγός άφησε τη θέση του για λίγα λεπτά σε συρμό που, ωστόσο, δεν μετέφερε επιβάτες.
Τα ιαπωνικά bullet train φημίζονται για την παροιμιώδη ακρίβειά τους και την εντυπωσιακή ασφάλειά τους. Από τη στιγμή που τέθηκαν σε λειτουργία, λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες τού 1964, δεν μετρούν κανένα θύμα σε εκτροχιασμό ή σύγκρουση. Ένας έφηβος είχε χάσει τη ζωή του το 1995 όταν επιχείρησε να πηδήξει στο τρένο ενώ έκλειναν οι πόρτες του ενώ το δέκα χρόνια μετά, μετά από αυτοπυρπόληση επιβάτη, έχασαν τη ζωή τους ο ίδιος και μια γυναίκα από αναθυμιάσεις.
Παρότι ο αριθμός των επιβατών των τρένων υψηλής ταχύτητας έχει μειωθεί εξαιτίας της πανδημίας κορωνοϊού, πάνω από 400.000 άνθρωποι χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση τη γραμμή του Τοκάιντο.
Με πληροφορίες από Guardian