Οι εθνικές αρχές είναι αρμόδιες για τη διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες συνέβη το δυστύχημα στα Τέμπη, δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Ερωτηθείς για το δυστύχημα στα Τέμπη, ο Ανταλμπέρ Γιανς- εκπρόσωπος της Κομισιόν για θέματα μεταφορών- εξήγησε τους λόγους παραπομπής της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές υποδομές και σημείωσε πως από το 2014 η χώρα μας έχει λάβει 700 εκατ. ευρώ για 16 έργα μεταφορών.
«Δεν θα είμαστε σε θέση να πούμε υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Αυτό είναι το καθήκον των ερευνών που πρέπει να διεξαχθούν τώρα και αυτό είναι αρμοδιότητα των εθνικών αρχών», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, όταν ρωτήθηκε για το δυστύχημα στα Τέμπη.
«Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι διαθέσιμος κατόπιν αιτήματος για να υποστηρίξει τις εθνικές αρχές εάν το ζητήσουν. Ωστόσο, η πρωταρχική ευθύνη ανήκει στις εθνικές αρχές», συμπλήρωσε.
Κομισιόν: Η παραπομπή της Ελλάδας δεν σχετίζεται με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Σε ό,τι αφορά την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της ΕΕ, ο Ανταλμπέρ Γιανς εξήγησε πως η απόφαση που ανακοίνωσε η Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου δεν σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η απόφαση, σημείωσε, σχετίζεται με τη μη σύναψη συμβατικής συμφωνίας ανάμεσα στην εθνική ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων και τον διαχειριστή σιδηροδρομικών υποδομών, τον ΟΣΕ.
«Η σύναψη και δημοσίευση μιας τέτοιας συμφωνίας αποτελεί απαίτηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτή η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο των σιδηροδρομικών υποδομών. Είναι σημαντικό για τη διαφάνεια όσον αφορά τη χρήση των δημόσιων πόρων και αυτό δεν είναι κάτι που σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», επεσήμανε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», ανέφερε από την πλευρά του ο Ερίκ Μαμέρ, επίσης εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η ευρωπαϊκή οδηγία προέβλεπε ότι όλα τα κράτη- μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.
Κομισιόν: 700 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, το 90% για σιδηροδρομικές μεταφορές
Τέλος, ο εκπρόσωπος της Κομισιόν σημείωσε πως η ΕΕ στηρίζει την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών με κοινοτικούς πόρους.
Από το 2014, επεσήμανε, η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, το 90% των οποίων αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Επιπλέον, σημείωσε πως στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, τρία έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών θα χρηματοδοτηθούν με 130 εκατ. ευρώ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ