Η ζωή στο Instagram μπορεί να δείχνει ειδυλλιακή, ακόμη και σε συνθήκες lockdown, όπως τώρα λόγω κορωνοϊού, αλλά η αλήθεια είναι πως το λαμπερό lifestyle των influencers έχει χάσει πολλή από την αίγλη του.
Τον περασμένο μήνα, ο Jack Morris, που έχει γεννηθεί στο Μάντσεστερ, δημοσίευσε μια φωτογραφία του με μαγιό, να στέκεται στην άκρη μιας «ατελείωτης» πισίνας, σε ένα ονειρικό ηλιοβασίλεμα στο Μπαλί.
«Με την Λόρεν προσπαθούμε να μένουμε μέσα στη βίλα μας όσο γίνεται περισσότερο και να ακολουθούμε τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης», έγραψε στο μήνυμά του. «Είναι χάλια αλλά αν όλοι κάνουν αυτό που πρέπει, τόσο πιο σύντομα θα ξεμπερδέψουμε», πρόσθεσε.
Η ανάρτησή του ωστόσο έκανε αρκετούς από τους 2.7 εκατομμύρια followers να τον εγκαταλείψουν, κάνοντας σχεδόν οργισμένα σχόλια όπως; «Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι χειρότερα, φίλε».
Οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας είναι ανυπολόγιστες, με τα μπάτζετ σε διαφήμιση και μάρκετινγκ να είναι από τα πρώτα που μειώθηκαν προκειμένου να επιβιώσουν οι αντίστοιχες εταιρίες. Αυτό μεταφράζεται σε τεράστιο πρόβλημα για την βιομηχανία των μίντια γενικότερα, από τις μεγαλύτερες εφημερίδες μέχρι τους δημιουργούς περιεχομένου στα social media- ήτοι bloggers και influencers.
Κατακόρυφη μείωση στα έσοδα των travel bloggers
«Το τελευταίο μου ταξίδι ήταν τον Φεβρουάριο, σκόπευα να πάω στην Φινλανδία τον Μάρτιο, Αιθιοπία τον Απρίλιο και Μαλδίβες την επόμενη εβδομάδα- κατά πάσα πιθανότητα θα περνούσα το υπόλοιπο μισό του χρόνου εκτός χώρας», εξηγεί η Alex Outhwaite, δημιουργός ταξιδιωτικού περιεχομένου.
Τα έσοδα από διαφημίσεις μόνο στο κανάλι της στο YouTube έχουν μειωθεί σε λιγότερο από 100 λίρες, από περίπου 1.000 που ήταν κάθε μήνα. Επίσης έχασε χρήματα από αεροπορικές πτήσεις που ακυρώθηκαν.
«Ήρθαν τα πάνω κάτω. Υπάρχει όριο για πόσο καιρό θα καταφέρω να ζω με το εισόδημα που έχω και οποιεσδήποτε οικονομίες», λέει η ίδια.
Η Karen Beddow άφησε την δουλειά της ως δικηγόρος πριν από τέσσερα χρόνια για να τρέξει το οικογενειακό ταξιδιωτικό μπλογκ της, Mini Travellers. Αυτό τον μήνα έβγαλε μόλις 350 λίρες, έσοδα μειωμένα κατά 95% από τον Ιανουάριο.
«Είναι μια μικρή επιχείρηση που χτίζω εδώ και έξι χρόνια και έχω επενδύσει πολύ χρόνο. Νομίζω πως ο κόσμος δεν αντιλαμβάνεται απαραιτήτως πόση δουλειά γίνεται από πίσω, πρέπει να τραβήξεις τις φωτογραφίες, να μοντάρεις τα βίντεο, να στείλεις μηνύματα, να φτιάξεις το σάιτ σου, να απαντάς στα emails», εξηγεί η ίδια.
Οι influencers ήταν οι πρώτοι που είχαν απώλειες από τις καμπάνιες, καθώς οι περισσότερες εταιρίες αντέδρασαν με πανικό, κλείνοντας πόρτες, λογαριασμούς στα social media και κόβοντας τα έξοδα.
«Ο κόσμος δεν νοιάζεται για τη μόδα, δεν πρόκειται να πάνε πουθενά»
Ο Israel Cassol, γνωστός ως Birkin Boy για την συλλογή του με τις διάσημες τσάντες αξίας άνω των 100.000 λιρών, πληρώνεται εκατοντάδες λίρες για να παρίσταται σε events και να λανσάρει διάφορα brands στον λογαριασμό του στο Instagram. Τώρα λέει πως αναγκάζεται να δανείζεται χρήματα από τον πατέρα του για να τα βγάλει πέρα.
«Ακυρώθηκαν τα πάντα. Κανονικά, δημοσιεύω φωτογραφίες με τις τσάντες και τα πολυτελή ρούχα μου αλλά κανείς δεν θέλει να τα βλέπει αυτή τη στιγμή, κανείς δεν ενδιαφέρεται για την μόδα επειδή δεν πρόκειται να πάνε πουθενά», σημειώνει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οπότε, προς το παρόν, επιλέγει να κάνει αναρτήσεις σχετικά με το πώς να οργανώσεις κανείς την ντουλάπα του, το σιδέρωμα και μάσκες προστασίες γνωστών σχεδιαστών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Influencers ζητούν χρηματική στήριξη από τους followers
Δρόμοι από δημοφιλή φωτογραφικά σημεία όπως το Νότινγκ Χιλ είναι έρημοι, ενώ έχει σημειωθεί τεράστια αύξηση στο hashtag #stayathome. Την ίδια στιγμή, στο Twitter, αμέτρητοι bloggers έχουν δημοσιεύσει συνδέσμους που παραπέμπουν σε πλατφόρμες για δωρεές μέσω social media, καλώντας τον κόσμο να τους αγοράσουν δώρα ή να τους στείλουν χρήματα στο #spreadkindness.
«Για όποιον έχει πρόβλημα μαζί μου που έφτιαξα Amazon Wish List ή ζητάω να μου πάρουν καφέ, θυμηθείτε πως δεν μπορώ να κάνω καμία δουλειά αυτή τη στιγμή», έγραψε η influencer Mandy Rose Jones. «Οπότε για όσους θέλουν να με στηρίξουν, είναι καλό να ανταμείβεις την σκληρή δουλειά και την ενέργεια που χρειάζεται για να φτιαχτεί ένα διασκεδαστικό περιεχόμενο», προσθέτει.
Η Tabby Warley, που είναι part-time Instagrammer, περίμενε να κερδίσει περίπου 5.000 λίρες από συνεργασίες με διάφορα brand τους επόμενους μήνες, κάτι που δεν πρόκειται να συμβεί. «Είμαι τυχερή που το Instagram είναι συμπληρωματικό εισόδημα, το οποίο αποταμιεύω για να αγοράσω κάποτε σπίτι. Πριν τον κορωνοϊό, ήταν στη μόδα οι επιχειρήσεις να ρίχνουν χρήματα στο μάρκετινγκ των influencer. Οπότε λογικό είναι, τώρα που έκλεισαν, αυτό να σταματήσει πρώτο», σημειώνει.
Μάχη για την προσοχή των followers: «Αναγκαστικά γινόμαστε πιο δημιουργικοί»
Με το engagement στο Facebook να έχει αυξηθεί κατά 40% και τα downloads του TikTok να αγγίζουν αριθμούς ρεκόρ, πλέον υπάρχει ένα πιο «ανυπάκουο» κοινό που πρέπει να στοχεύσουν.
«Στα social media σχεδόν όλοι μιλούν για fitness, ομορφιά και τρόπους αυτοβελτίωσης, οπότε η αληθινή πρόκληση είναι οι influencers να δημιουργήσουν διαφορετικό περιεχόμενο από τα σπίτια τους. Σκόπευα να κάνω τις τάσεις άνοιξη/καλοκαίρι και στιγμιότυπα διακοπών, αλλά τώρα τους δείχνω ιδέες πώς να ντυθούν αν εργάζονται από το σπίτι. Αναγκάζομαι να γίνω πιο δημιουργική ενώ προηγουμένως απλώς έβγαινα μια βόλτα στο Λονδίνο και τραβούσα μια φωτογραφία», εξηγεί η Tabby Warley.
Για influencers όπως ο Israel, η πανδημία είναι μια ευκαιρία να επανεξετάσουν την βιομηχανία. «Προσπαθώ να είμαι αληθινός», λέει και προσθέτει πως φέτος δεν σκοπεύει να αγοράσει άλλες τσάντες Hermes. «Αυτό που διδάσκομαι από τον κορωνοϊό είναι να είμαι πιο συνετός με τα χρήματα. Δεν χρειάζεται να ξοδεύω τόσα πολλά σε είδη πολυτελείας. Μπορώ να επαναχρησιμοποιώ τα ρούχα μου και να συνδυάζω το σικ με το φτηνό», καταλήγει.
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια