Το κλείσιμο των εργοστασίων σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, μπορεί να κοστίσει στην αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερα από 100 δισ. δολάρια, λένε οι ειδικοί.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Μάρτιο ήταν 203.000 λιγότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες του ίδιου μήνα του 2019 σύμφωνα με την Εταιρεία Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων (SMMT).
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Βρετανία μειώθηκαν κατά 44% τον Μάρτιο, μια πτώση ακόμα πιο απότομη από εκείνη της χρηματοπιστωτικής κρίσης, καθώς ο κορωνοϊός οδήγησε στο κλείσιμο εκθεσιακών χώρων και επιχειρήσεων.
Παραδοσιακά , ο Μάρτιος είναι ένας από τους ισχυρότερους μήνες του έτους για πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων λόγω της κυκλοφορίας των νέων πινακίδων. Ωστόσο, ήταν ο ασθενέστερος Μάρτιος από τα τέλη της δεκαετίας του '90, όταν εισήχθη η αλλαγή στην τακτική της κυκλοφορίας πινάκων, για δύο φορές το χρόνο στη Βρετανία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας αγωνιζόταν ήδη πριν από την πανδημία, καθώς είχε να αντιμετωπίσει την αβεβαιότητα του Brexit.
Τα στοιχεία αυτά είναι μια έντονη ένδειξη για το τι συμβαίνει όταν οι οικονομίες αμβλύνονται, είπε ο Mike Hawes, ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT.
«Το πόσον καιρό η αγορά θα παραμείνει σε αδιέξοδο είναι αβέβαιο, αλλά θα ξανανοίξει και τα προϊόντα θα είναι εκεί.
Εν τω μεταξύ, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση για να κάνουμε ό, τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι οι χιλιάδες άνθρωποι που απασχολούνται σε αυτόν τον τομέα είναι έτοιμοι για εργασία», ανέφερε.
Αναμένεται να ξεπεράσουν τα 100 δισ. δολάρια οι απώλειες
Δραματικές πτώσεις στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έχουν αναφερθεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που εισήγαγαν έκτακτα μέτρα κατά του κορωνοϊού πριν από τη Βρετανία. Μεταξύ αυτών η Ιταλία, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 85% τον Μάρτιο, η Γαλλία με πτώση 72% και η Ισπανία, όπου σημειώθηκε πτώση της τάξης του 69%.
Το δεύτερο τρίμηνο θα είναι το πιο δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με την JP Morgan, η οποία υποβάθμισε την παγκόσμια πρόβλεψή της για την Ευρώπη, την Αμερική και την Κίνα από 9% σε 19% σε σύγκριση με το 2019.
Οι προβλέψεις δείχνουν ότι το συνεχές κλείσιμο των εργοστασίων αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα κοστίσει η αυτοκινητοβιομηχανία πάνω από 100 δισ. δολάρια σε απώλειες εσόδων αν τα μέτρα αυτά διαρκέσουν μέχρι το τέλος Απριλίου.
Όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναστείλει την παραγωγή τους λόγω της αναταραχής που προκλήθηκε από την εξάπλωση του κορωνοϊού και εάν αυτό συνεχιστεί όπως αναμένεται μέχρι το τέλος Απριλίου, αυτό θα ισοδυναμεί με 66 δισ. ευρώ απώλειες πωλήσεων στην Ευρώπη ή 2.6 εκατ. αυτοκίνητα. Στη Βόρεια Αμερική θα οδηγήσει σε απώλειες πωλήσεων περίπου 52δι. δολ. ή εναλλακτικά 2εκατ. αυτοκίνητα.
Οι υπολογισμοί έγιναν από τον Ian Henry, τον ιδιοκτήτη της συμβουλευτικής AutoAnalysis, ο οποίος παράγει προβλέψεις για το SMMT, μαζί με την ομάδα της Consulting GlobalData.
Ο Henry προβλέπει ότι κάθε πρόσθετη εβδομάδα κλεισίματος εργοστασίων στην Ευρώπη θα κοστίσει στη βιομηχανία έξτρα 8 δισ. ευρώ σε απώλεια αξίας παραγωγής και αντίστοιχα 7,5 δισ. δολάρια Στη Βόρεια Αμερική.
Οι διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού αδυνατούν να απαντήσουν για το πότε μπορούν να ανοίξουν ξανά τα εργοστάσια αυτοκινήτων ενώ κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε οι καταναλωτές θα αρχίσουν να αγοράζουν και πάλι αυτοκίνητα.
Με πληροφορίες του Guardian
σχόλια