Le Figaro: «Ελλάδα και Βρετανία ξεκινούν συνομιλίες για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα»

Le Figaro: «Ελλάδα και Βρετανία ξεκινούν συνομιλίες για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα» Facebook Twitter
"Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινούν επίσημες συνομιλίες για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, γράφει σημερινό δημοσίευμα της Le Figaro. Φωτ: EPA/NEIL HALL
0

«Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινούν επίσημες συνομιλίες για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα» επισημαίνει σημερινό δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Le Figaro.

Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:

«Η διαμάχη φαίνεται τελικά ότι αρχίζει να ξεμπλοκάρει. Ιστορική συνάντηση των υπουργών Πολιτισμού Ελλάδας και Βρετανίας με θέμα τα αρχαία γλυπτά του Παρθενώνα που φυλάσσονται στο Βρετανικό Μουσείο αναμένεται να πραγματοποιηθεί "το συντομότερο δυνατόν", ανακοίνωσε την Τρίτη η Unesco, η οποία συνοδεύει τις συζητήσεις που διεξάγονται μεταξύ των δύο χωρών.

Μέσα στον Απρίλιο φαίνεται να έχει αποφασιστεί η συνάντηση της Ελληνίδας υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και του Στεφάν Πάρκινσον, υφυπουργού Τεχνών, ως παρακολούθημα της συζήτησης που είχε ήδη ξεκινήσει στο Λονδίνο τον περασμένο Νοέμβριο μεταξύ του Βρετανού πρωθυπουργού Τζόνσον και του Έλληνα ομολόγου του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αν και παλαιότερα ήταν σθεναρά αντίθετος σε οποιαδήποτε αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα, ο Τζόνσον είχε μετριάσει τη θέση του σε αυτήν την περίπτωση, επιβεβαιώνοντας ότι θα εναπόκειται στο Βρετανικό Μουσείο να αποφασίσει για την πιθανή επιστροφή τους. Ωστόσο, η συμμετοχή του μουσείου στις συνομιλίες που ανακοίνωσε η Unesco δεν έχει επιβεβαιωθεί.

Ενταγμένα στις συλλογές του Βρετανικού Μουσείου στο Λονδίνο από τις αρχές του 19ου αιώνα τα Ελγίνεια μάρμαρα αποτελούν αντικείμενο επίσημων διεκδικήσεων της Ελλάδας από το 1982.

Αυτά τα αρχαία -που ξετυλίγονται σε περίπου 75 μέτρα- αντιστοιχούν σχεδόν στη μισή ζωφόρο των Παναθηναίων που κοσμούσε την περίμετρο του Παρθενώνα, του ναού της Αθηνάς που βρίσκεται στην καρδιά της Ακρόπολης των Αθηνών. Τα σκαλισμένα ανάγλυφα που αποδίδονται στον Φειδία γύρω στα μέσα του 5ου αιώνα πΧ αποτελούν ένα από τα πιο αναγνωρισμένα αριστουργήματα της κλασικής τέχνης. Το Βρετανικό Μουσείο διατηρεί επίσης πολλά άλλα αρχαία του Παρθενώνα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μετόπων από το Ναό της Αθηνάς, μιας καρυάτιδας από το Ερέχθειο και διάφορα άλλα θραύσματα από την Ακρόπολη.

Παραμένοντας επί μακρόν σε νεκρό σημείο, η μοίρα των Ελγινείων μαρμάρων έχει γίνει και πάλι θέμα επικαιρότητας και τριβής μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου τα τελευταία χρόνια. Αυτή η αναβίωση καθοδηγείται από ένα ευνοϊκό διεθνές πλαίσιο, που χαρακτηρίζεται από πολλές αποκαταστάσεις. Έτσι, το περασμένο φθινόπωρο, η Γαλλία επέστρεψε στο Μπενίν 26 κομμάτια του βασιλικού θησαυρού του Abomey, ενώ η Γερμανία έχει επίσης δεσμευτεί να επιστρέψει στη Νιγηρία μέρος της πολιτιστικής περιουσίας που λεηλατήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα.

Στην κατεύθυνση της επιστροφής των αθηναϊκών έργων στην Ελλάδα κινείται και η βρετανική κοινή γνώμη. Τον Νοέμβριο, μια δημοσκόπηση έδειξε ότι το 59% των Βρετανών πίστευε ότι τα Ελγίνεια Μάρμαρα "ανήκαν στην Ελλάδα". Αυτή η ευνοϊκή ατμόσφαιρα δεν πέρασε απαρατήρητη από την ελληνική κυβέρνηση. "Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερη στιγμή από τώρα για να επανενωθεί το χαμένο μέρος των γλυπτών του Παρθενώνα στη γενέτειρά τους, στην Ελλάδα", επέμεινε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ομιλία του στην Unesco στις 12 Νοεμβρίου.

Σημάδι της αλλαγής των καιρών: ένα πρώτο κομμάτι του Παρθενώνα βρέθηκε τον Ιανουάριο στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο εκθέτει τα ευρήματα του αρχαίου χώρου. Δεν ήταν, όμως, ένα βρετανικό μάρμαρο, αλλά ένα κομμάτι δανεικό από την Ιταλία».  

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγγλία: Άνδρας σκότωσε το βρέφος της συντρόφου του - Έκαναν βόλτα με τη σορό του στο καροτσάκι

Διεθνή / Αγγλία: Άνδρας σκότωσε το βρέφος της συντρόφου του - Έκαναν βόλτα με τη σορό του στο καροτσάκι

Έναν εφιάλτη έζησε η μόλις 2 ετών Ισαμπέλα στα χέρια του συντρόφου της μητέρας της, ο οποίος την κακοποιούσε συστηματικά, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο της από τραύματα σε όλο της το σώμα
LIFO NEWSROOM