Για την πολυπολιτισμικότητα και τη γυναικεία ενδυνάμωση στη βιομηχανία του θεάματος μίλησε η βραβευμένη με Όσκαρ, Μισέλ Γιο τονίζοντας ότι «δεν θα πρέπει ποτέ να επιτρέπουμε σε κάποιον να μας βάζει σε κουτάκια».
Πρόκειται για την πρώτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην πατρίδα της η Μαλαισιανή ηθοποιός μετά την ιστορική βράβευσή της με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.
«Έχω υπάρξει πολύ ευλογημένη που μπορούσα πάντα να συνεργάζομαι με πολύ ενδιαφέροντες, πολύ διαφορετικούς και πολύ προοδευτικούς κινηματογραφικούς παραγωγούς και σκηνοθέτες. Αυτό μου επέτρεψε να αγωνίζομαι για αυτά στα οποία πιστεύω: εκπροσώπηση, πολυπολιτισμικότητα και κυρίως γυναικεία ενδυνάμωση. Δεν πιστεύω ότι μόνο και μόνο επειδή είμαστε γυναίκες, είμαστε πιο αδύναμο φύλο [...] Δεν θα πρέπει ποτέ να επιτρέπουμε σε κάποιον να μας βάζει σε κουτάκια», είπε χαρακτηριστικά.
Η Γιο είναι η πρώτη Ασιάτισσα που τιμάται με Όσκαρ το οποίο, όπως είπε, «αντιπροσωπεύει τόσα πράγματα για τόσο πολλούς από εμάς» τονίζοντας πως μετά τη βράβευση, «άκουσε τον ήχο της χαράς και της ευτυχίας σε όλο τον κόσμο μέχρι το Λος Άντζελες».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έλλειψη εκπροσώπησης από την Ασία στα υψηλότερα επίπεδα του Χόλιγουντ υπήρξε ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στις συνεντεύξεις της ενόψει της απονομής.
Η ηθοποιός βραβεύτηκε για τον ρόλο της ως Κινεζοαμερικανίδα Έβελιν Γουάνγκ στην ταινία «Τα πάντα όλα», που απέσπασε συνολικά επτά Όσκαρ. Σε αυτήν υποδύεται μια εξουθενωμένη ιδιοκτήτρια καθαριστηρίου, η οποία μετά βίας διατηρεί τις ισορροπίες ανάμεσα στον καλοπροαίρετο σύζυγό της, τον δύστροπο πατέρα της και την καχύποπτη κόρη της, όταν καλείται να ξεκαθαρίσει τις γραφειοκρατικές υποθέσεις του μαγαζιού της με μια εχθρική υπάλληλο του σχετικού τμήματος της εφορίας.
Σε ερώτηση για το τι θα συμβούλευε τους νέους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, απάντησε: «Μη γίνετε εγώ, γίνετε εσείς [...] πιστεύω ότι θα είστε καλύτεροι».
Η 60χρονη, σήμερα ηθοποιός ξεκίνησε την καριέρα της στον κινηματογράφο τη δεκαετία του 1980, αλλά στο Χόλιγουντ διακρίθηκε όταν έγινε το πρώτο κορίτσι του Μποντ από την Κίνα στην ταινία του 1997 «Το Αύριο Ποτέ Δεν Πεθαίνει» δίπλα στον Πιρς Μπρόσναν. Άλλες ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε είναι οι «Τίγρης και Δράκος» (βραβευμένη με Όσκαρ το 2000) και «Οι Αναμνήσεις μιας Γκέισας» (2005).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ, AFP