Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας

Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας Facebook Twitter
Ψάχνοντας για τυχόν επιζώντες του Bayesian/ Φωτ.: EPA
0

Έξι άνθρωποι θεωρούνται πλέον νεκροί μετά το ναυάγιο του σούπερ γιοτ στο οποίο επέβαιναν κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας ανοιχτά των ακτών της Σικελίας.

Οι δύτες προσπάθησαν μάταια την Τρίτη να εισέλθουν στο εσωτερικό του βυθισμένου 56 μέτρων πολυτελούς σκάφους Bayesian, όπου τα σωστικά συνεργεία πιστεύουν ότι μπορεί να έχουν παγιδευτεί οι αγνοούμενοι.

Αυτοί που δεν έχουν εντοπιστεί είναι ο μεγιστάνας Mike Lynch και η έφηβη κόρη του, Hannah Lynch· ο πρόεδρος της Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer, και η σύζυγός του, Judy· και ο δικηγόρος της Clifford Chance, Chris Morvillo, και η σύζυγός του, Neda.

Οι διασώστες ανέφεραν ότι εργάζονται με την υπόθεση ότι το σκάφος βυθίστηκε γρήγορα αφού χτυπήθηκε από μια ανεμοστρόβιλη δίνη κατά τη διάρκεια της καταιγίδας, περίπου στις 5 το πρωί της Δευτέρας.

Ο Vincenzo Zagarola από το ιταλικό λιμενικό επιβεβαίωσε ότι δεν υπήρξε κανένα σημάδι των αγνοουμένων επιβατών περισσότερες από 36 ώρες μετά την έναρξη της επιχείρησης διάσωσης.

«Δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να μην βρίσκονται μέσα στο σκάφος, αλλά γνωρίζουμε ότι το σκάφος βυθίστηκε γρήγορα. Υποθέτουμε ότι οι έξι αγνοούμενοι μπορεί να μην είχαν χρόνο να βγουν έξω» δήλωσε. 

Όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα να είναι ζωντανοί, απάντησε: «Ποτέ μη λες ποτέ, αλλά λογικά η απάντηση πρέπει να είναι όχι».

Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας Facebook Twitter

Ναυάγιο στη Σικελία: Τα τρία κρίσιμα σημεία της καταστροφής και η γνώμη των ειδικών

Οι καιρικές συνθήκες αποτέλεσαν την κύρια αιτία της βύθισης του Bayesian. Θα μπορούσαν να είχαν αντιληφθεί την επικείμενη θαλάσσια ανεμοστρόβιλο στο πλοίο; «Ο άνεμος ήταν εξαιρετικά ισχυρός: δεν ήταν φυσιολογικό, ήταν ανεμοστρόβιλος ή ίσως ένας μικρός τυφώνας», καταθέτει ο Giuseppe Cefalù, ψαράς από το Porticello, ένας από τους πρώτους που έσπευσαν για βοήθεια. «Κάτι τέτοιο δεν είχε ξανασυμβεί εδώ». 

Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας Facebook Twitter

Οι θαλάσσιοι ανεμοστρόβιλοι είναι γρήγορα, ακραία και εντοπισμένα φαινόμενα. Μπορούν να προβλεφθούν οι συνθήκες για τη δημιουργία τους, αλλά μόνο σε ευρύτερες περιοχές. Προς το παρόν, δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί με ακρίβεια το πότε και πού θα χτυπήσουν. Ίσως ένα εργαλείο που θα μπορούσε να είχε βοηθήσει είναι το μετεωρολογικό ραντάρ, όπως αυτά που η Πολιτική Προστασία, πολλές Περιφέρειες και εξειδικευμένοι ιστότοποι διαθέτουν 24 ώρες το 24ωρο, με ενημερώσεις κάθε 5 λεπτά. Αυτά τα ραντάρ δεν εντοπίζουν τους ανεμοστρόβιλους, αλλά τις περιοχές όπου λαμβάνουν χώρα σημαντικά καιρικά φαινόμενα. 
«Το ραντάρ είναι το καλύτερο εργαλείο, αλλά ελέγξαμε και η περιοχή του ατυχήματος έχει ασυνεχή κάλυψη από ραντάρ», λέει ο Francesco De Martin, ειδικός σε ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια. «Δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορούσαν να είχαν αυτές τις πληροφορίες. Το ραντάρ προβλέπει την έλευση μιας ισχυρής καταιγίδας με προβάδισμα 10-15 λεπτών, ίσως πολύ λίγο για να χειριστείς το σκάφος και να το σώσεις».

Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας Facebook Twitter

Η εικόνα του καταρτιού του Bayesian να βυθίζεται στη θάλασσα είναι αποκαρδιωτική. Είναι το στοιχείο που, με τη βοήθεια του ανέμου, επιτρέπει σε ένα ιστιοφόρο να πλεύσει, αλλά ταυτόχρονα είναι και το μέρος του σκάφους που δέχεται τη μεγαλύτερη πίεση, τόσο που πολλοί υπέθεσαν ότι έσπασε υπό την πίεση της ανεμοστρόβιλου. 

«Από θεωρητική άποψη, είναι πολύ δύσκολο να σπάσει ένα κατάρτι, ακόμη και με τις διαστάσεις αυτού, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι το Bayesian βρέθηκε ξαφνικά μέσα σε έναν "μπλέντερ" και υπό την επήρεια ανερχόμενων και κατερχόμενων δυνάμεων που διαταράσσουν κάθε ισορροπία. Ακόμη και ενός σκάφους με μεγάλη εμπειρία στη θάλασσα, όπως αυτό, σχεδιασμένο από έναν επαγγελματία με τεράστια εμπειρία, όπως ο Ron Holland». 

Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας Facebook Twitter

Για τον Andrea Ratti, καθηγητή στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου και επικεφαλής ενός μεταπτυχιακού προγράμματος στο σχεδιασμό γιοτ για αρχιτέκτονες και ναυτικούς μηχανικούς, η μελέτη της ισορροπίας ενός σκάφους είναι θεμελιώδης. «Το κατάρτι χρησιμεύει για να υποστηρίζει τα πανιά και να επιτρέπει την ιστιοδρομία, αλλά με τον άνεμο εισέρχεται στο παιχνίδι και μια πλευρική δύναμη που κλίνει το σκάφος. Το βολβώδες τμήμα, ένα είδος αντιβάρου που βρίσκεται κάτω από το σκάφος, δημιουργεί μια ορθωτική ροπή ικανή να το σταθεροποιήσει». Υποθέσεις για τη βύθιση; «Ένα σκάφος σαν αυτό δεν βυθίζεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χωρίς να υπάρχει κάποια εισροή νερού. Μόλις πλαγιάσει, η θραύση των παραθύρων στο πλευρό του σκάφους είναι εξαιρετικά επικίνδυνη».

Ναυάγιο στη Σικελία: Νεκροί θεωρούνται πλέον οι επιβάτες- Τα τρία κρίσιμα σημεία της τραγωδίας Facebook Twitter

«Λάθος θέση, ήταν μακριά από το λιμάνι»

«Βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή», παρατηρεί ο Salvatore Cocina, γενικός διευθυντής της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Σικελίας. Μια σκέψη που έγινε λόγω της απρόβλεπτης φύσης των βίαιων καιρικών φαινομένων εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών. Ωστόσο, ορισμένοι αναρωτήθηκαν αν το Bayesian, δεδομένων των δυσμενών καιρικών συνθηκών, βρισκόταν πραγματικά στο λάθος μέρος, δηλαδή πολύ κοντά στην ακτή. Για παράδειγμα, ο Rosario Marretta, καθηγητής Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής στο Πανεπιστήμιο του Παλέρμο, αφού σημείωσε ότι δεν έχει δει τα έγγραφα που απέκτησε η δικαστική αρχή, παρατηρεί ότι «πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί, με μια μετεωρολογική πρόγνωση που έδειχνε έντονη επιδείνωση, το σκάφος βρισκόταν στη μέση της νύχτας σε μια απόσταση που δεν ήταν η ασφαλέστερη από την ακτή». 

Μεταξύ των υποθέσεων που προτάθηκαν, περιλαμβάνεται και αυτή ενός πιθανότατου πρόσκρουσης με τον κοντινό ύφαλο των Formiche. Ωστόσο, ο Mauro Giuffré από το περιοδικό Giornale della Vela δεν πιστεύει σε αυτή την πιθανότητα: «Με βάση τις συντεταγμένες του υφάλου και εκείνες της πορείας του Bayesian διαθέσιμες στο Marine Traffic, δεν θα υπήρχε σύγκρουση. Μια τέτοια σύγκρουση θα μπορούσε να εξηγήσει μια γρήγορη βύθιση του σκάφους, μόνο εφόσον το πλοίο προσέκρουε βίαια και με μεγάλη ταχύτητα».

Με πληροφορίες από Guardian, Corriera Della Sera

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άνγκελα Μέρκελ: Τι λέει για Ουκρανία, Πούτιν και Τραμπ στα απομνημονεύματά της

Διεθνή / Πούτιν σε Μέρκελ: «Δεν θα είσαι καγκελάριος πάντα. Και τότε η Ουκρανία θα γίνει μέλος του ΝΑΤΟ» - Τα απομνημονεύματα της πρώην καγκελαρίου

Στις 26 Νοεμβρίου κυκλοφορούν τα απομνημονεύματα της Άνγκελα Μέρκελ, καγκελαρίου της Γερμανίας για 16 χρόνια - Τι ρωτούσε ο Τραμπ την Μέρκελ - Τι συζητούσε η Γερμανίδα πολιτικός με τον πάπα Φραγκίσκο
LIFO NEWSROOM
Κέιτ Μίντλετον - πρίγκιπας Ουίλιαμ: Ο λόγος που ο 11χρονος πρίγκιπας Τζορτζ δεν θα ταξιδεύει μαζί τους μόλις γίνει 12 ετών

Διεθνή / Κέιτ Μίντλετον - πρίγκιπας Ουίλιαμ: Ο λόγος που ο 11χρονος γιος τους, Τζορτζ, δεν θα ταξιδεύει μαζί τους μόλις γίνει 12 ετών

Μέχρι τώρα ο πρίγκιπας και η πριγκίπισσα της Ουαλίας είχαν παραβεί τον βασιλικό κανόνα που ορίζει: «Ποτέ δεν πετάς με τον διάδοχό σου»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Η Ρωσία απειλεί να επιτεθεί στην Πολωνία: Μπορεί να χτυπήσει αμερικανική βάση χρησιμοποιώντας «προηγμένα όπλα»

Διεθνή / Η Ρωσία απειλεί να επιτεθεί στην Πολωνία: Μπορεί να χτυπήσει αμερικανική βάση χρησιμοποιώντας «προηγμένα όπλα»

Η Μόσχα δήλωσε ότι το άνοιγμα μιας νέας αμερικανικής βάσης πυραυλικής άμυνας στο Ρεντζικόβο κοντά στις ακτές της Βαλτικής θα «αυξήσει το συνολικό επίπεδο πυρηνικού κινδύνου»
LIFO NEWSROOM
Πώς είναι σήμερα η Νοτρ Νταμ λίγες ημέρες πριν ανοίξει ξανά

Διεθνή / Νοτρ Νταμ: Φωτογραφίες από την Παναγία των Παρισίων που θα επαναλειτουργήσει 5 χρόνια μετά την πυρκαγιά

Δείτε τις φωτογραφίες της LiFO και το tweet του Έλον Μασκ - Η Παναγία των Παρισίων ανοίγει για πρώτη φορά στις 7 Δεκεμβρίου μετά την καταστροφική φωτιά του Απριλίου του 2019
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ