Όσοι κινούνται στη Νέα Υόρκη, το κάνουν ταχύτερα κατά μήκος των γεφυρών και των τούνελ του Μανχάταν από τη στιγμή που η πόλη τους εφάρμοσε τον φόρο συμφόρησης στις αρχές αυτού του μήνα, σύμφωνα με πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα κίνησης.
Κατά την πρωινή ώρα αιχμής στη Νέα Υόρκη, η διαδρομή από το Νιου Τζέρσεϊ μέσω της σήραγγας Holland, μιας κύριας διαδρομής κάτω από τον ποταμό Χάντσον προς το Μανχάταν, γίνεται πλέον με σχεδόν διπλάσια ταχύτητα από ότι πριν, στα 45 χλμ./ώρα σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η βραδινή ταχύτητα με την οποία κινείται κάποιος επί της γέφυρας του Μανχάταν προς Μπρούκλιν έχει αυξηθεί από 21 χλμ/ώρα σε 37 χλμ/ώρα.
Εάν διατηρηθούν αυτές οι τάσεις, οι αυτοκινητιστές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τα διόδια, τα οποία κυμαίνονται μεταξύ 4,50-14,40 δολαρίων, για να εισέλθουν στη ζώνη συμφόρησης στο κέντρο της πιο πολυσύχναστης πόλης των ΗΠΑ θα εξοικονομήσουν χιλιάδες ώρες τις οποίες σπαταλούν ετησίως κολλημένοι στην κίνηση.
Το πρόγραμμα φορολόγησης συμφόρησης της Νέας Υόρκης, το οποίο τέθηκε σε ισχύ στις 5 Ιανουαρίου, έχει σκοπό να μειώσει την κυκλοφορία και να βοηθήσει στη χρηματοδότηση 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για βελτιώσεις που απαιτούνται τόσο στην τοπική μαζική μεταφορά.
Τα διόδια ισχύουν για οχήματα που εισέρχονται σε μια «ζώνη ανακούφισης συμφόρησης» κάτω από την 60th Street στο Μανχάταν, ένα κομμάτι του νησιού που περιλαμβάνει το Midtown, το Greenwich Village, το SoHo και την περιοχή γύρω από τη Wall Street. Τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα που εισέρχονται στη ζώνη πληρώνουν πλέον διόδια 9 δολαρίων, ενώ τα φορτηγά πληρώνουν 14,40 δολάρια και οι μοτοσυκλέτες 4,50 δολάρια. Ορισμένα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, εξαιρούνται.
Με αυτό το πρόγραμμα η Νέα Υόρκη μπαίνει στο ίδιο κλαμπ με το Λονδίνο, το Μιλάνο, τη Σιγκαπούρη και τη Στοκχόλμη σε ένα μικρό κλαμπ μεγάλων πόλεων με τιμές συμφόρησης. Η κίνηση στο Λονδίνο, που εισήγαγε το πρόγραμμά του το 2003, μειώθηκε κατά 14% στη ζώνη του το πρώτο έτος. Άλλες πόλεις παρουσίασαν πτώση άνω του 20%.
Με πληροφορίες Financial Times