Ήταν πριν από λίγες ημέρες όταν τα McDonalds έκλεισαν στη Μόσχα μετά από 32 χρόνια λειτουργίας, στο πλαίσιο των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία, με τις εχθροπραξίες να βρίσκονται σε εξέλιξη για 25η ημέρα.
Σε μία προσπάθεια η Ρωσία να καλύψει τα κενά που έχουν δημιουργηθεί έπειτα από τις αποχωρήσεις δεκάδων εταιρειών λόγω του πολέμου της Ουκρανίας, αλλάζει τα δεδομένα στον επιχειρηματικό χώρο.
Στο πλαίσιο αυτό στις 12 Μαρτίου η ρωσική αλυσίδα fast food «Uncle Vanya» («Θείος Βάνια») κατέθεσε αίτηση για να κατοχυρώσει ένα λογότυπο το οποίο παραπέμπει ξεκάθαρα στο σήμα κατατεθέν της McDonald’s.
Το σχέδιο στηρίζεται στο γράμμα «Β» από το «Θείος Βάνια», το οποίο είναι κίτρινο σε κόκκινο φόντο και θυμίζει ξεκάθαρα τις χρυσές αψίδες της McDonald’s.
Trademark squatting has begun in Russia.
— Josh Gerben (@JoshGerben) March 16, 2022
On March 12th, a trademark application was filed for the McDonald's logo with the words "Uncle Vanya."
The Russian State Duma had earlier suggested that Russia would replace all McDonald's with "Uncle Vanya's."
h/t @Oh_89 #McDonalds pic.twitter.com/JlUfkLK67J
Η νέα εταιρεία ανακοίνωσε ότι εντός ενός έτους θα έχει ανοίξει 250 νέα εστιατόρια μόνο στη Μόσχα.
Σημειώνεται πως η McDonald’s ανακοίνωσε ότι κλείνει και τα 850 καταστήματά της στη Ρωσία, σε μία κίνηση που υπολογίζεται ότι της κοστίζει 50 εκατ. δολάρια τον μήνα.
Οι ρωσικές αρχές έχουν δηλώσει ότι δεν θα προστατεύουν πια τις πατέντες των ξένων εταιρειών οι οποίες σχετίζονται με χώρες εχθρικές προς τη Ρωσία, ως απάντηση στις κυρώσεις της Δύσης και τη μαζική έξοδο των πολυεθνικών.