Λίγες ημέρες αφού ένα επιβατικό αεροσκάφος της Jeju Air συνετριβεί στη Νότια Κορέα, σκοτώνοντας 179 ανθρώπους, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ισχυρίστηκε ότι δεν διαπιστώθηκε «κανένα πρόβλημα» κατά τη διάρκεια των ελεγχών στο αεροσκάφος πριν τη μοιραία πτήση.
«Δεν παρατηρήθηκε τίποτα το αφύσικο με το σύστημα προσγείωσης», δήλωσε Kim Yi-bae, CEO της Jeju Air σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Σεούλ, σήμερα Τρίτη. Ακόμη δεν είναι σαφές γιατί οι τροχοί του αεροσκάφους δεν ήταν κατεβασμένοι όταν αυτό πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση.
Το αεροπλάνο ταξίδευε από την Μπανγκόκ, όταν συνετρίβη στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν την Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου, τυλίχθηκε στις φλόγες και σκότωσε όλους τους επιβαίνοντες, εκτός από δύο μέλη του πληρώματος, αφού προσέκρουσε σε τοίχο.
Οι ερευνητές εξακολουθούν να εργάζονται για την ταυτοποίηση των θυμάτων και την εξακρίβωση των αιτιών που προκάλεσαν το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Νότιας Κορέας.
Πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα και οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν το ρόλο που μπορεί να έπαιξε ένα χτύπημα πουλιού ή οι καιρικές συνθήκες στο τραγικό δυστύχημα.
Επικεντρώνονται επίσης στο γιατί το Boeing 737-800 δεν είχε κατεβασμένο το σύστημα προσγείωσης όταν προσέκρουσε στον διάδρομο λίγο μετά τις 09:00 τοπική ώρα την Κυριακή.
Εκατοντάδες πενθούντες συγγενείς έχουν κατασκηνώσει στο αεροδρόμιο της Μουάν, εξοργισμένοι που δεν έχουν δει ακόμη τις σορούς των αγαπημένων τους προσώπων, με εξαίρεση τις οικογένειες τεσσάρων θυμάτων.
A desperately sad end to the year here in South Korea.
— Jean Mackenzie (@jeanmackenzie) December 31, 2024
Our latest report from Muan airport, where 179 people were killed in the deadliest plane crash to ever happen here - with @JakeKwon88 @HosuLakeLee for @BBCWorld pic.twitter.com/KeU4PPBNWM
Αν το αεροσκάφος δεν ήταν ασφαλές, δεν θα είχε απογειωθεί, ισχυρίζεται ο CEO της Jeju Air
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τα πρωτόκολλα ασφαλείας της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος Kim Yi-bae δήλωσε ότι το αεροπλάνο δεν θα είχε λάβει άδεια απογείωσης εάν η ομάδα συντήρησης δεν είχε εγγυηθεί την ασφάλειά του.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι οι πιλότοι της Jeju Air είχαν εκπαιδευτεί σύμφωνα με τα πρότυπα των διεθνών κανονισμών και ότι η εταιρεία διέθετε δύο πλήρεις προσομοιωτές πτήσης.
«Έχουμε 12,9 συντηρητές ανά αεροπλάνο, οι οποίοι έχουν αυξηθεί από 12 το 2019», είπε, προτού συνεχίσει.
«Έχουμε μια αυστηρή λίστα ελέγχου συντήρησης, δεν είναι δυνατόν να παραλείψουμε πράγματα. Αν κάτι ξεφύγει, θα είναι σοβαρό πρόβλημα»
«Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε για το σύστημα προσγείωσης»
Σχετικά με το σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου, δήλωσε: «Όσον αφορά το αν το σύστημα προσγείωσης λειτούργησε σωστά, αυτό σχετίζεται άμεσα με τη διερεύνηση του ατυχήματος και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή».
Ο Kim Yi-bae δεσμεύτηκε, επίσης, ότι η αεροπορική εταιρεία θα μειώσει την αεροπορική της κίνηση αυτόν τον χειμώνα κατά 10-15%, προκειμένου να είναι σε θέση να πραγματοποιήσει περισσότερες εργασίες συντήρησης στον στόλο της. Ωστόσο, τόνισε ότι αυτό δεν αποτελεί παραδοχή ότι η Jeju Air πραγματοποιούσε υπερβολικά πολλές πτήσεις.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jeju Air αναγνώρισε επίσης, ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, η εταιρεία έχει πληρώσει τα περισσότερα πρόστιμα από κάθε άλλο αερομεταφορέα στη Νότια Κορέα. Ωστόσο, υποστήριξε ότι η Jeju Air έχει βελτιώσει σημαντικά τα συστήματα ασφαλείας της.
Δεσμεύτηκε, επίσης, ότι η Jeju Air ετοιμάζει επείγουσα αποζημίωση, η οποία θα καλύψει το κόστος των κηδειών των θυμάτων.
Τα χρήματα θα αποδεσμευτούν σύντομα και πρόσθεσε ότι υπάλληλοι της εταιρείας είναι διαθέσιμοι για να παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη στις οικογένειες.
Οι 179 επιβάτες της πτήσης 7C2216 ήταν ηλικίας μεταξύ τριών και 78 ετών, αν και οι περισσότεροι ήταν ανάμεσα στις ηλικίες των 40 και των 60 ετών, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, με έδρα τη Νότια Κορέα. Δύο υπήκοοι της Ταϊλάνδης είναι μεταξύ των νεκρών και οι υπόλοιποι πιστεύεται ότι είναι Νοτιοκορεάτες.
Με πληροφορίες από BBC