Ούτε η Amazon, ούτε η Apple είναι οι εταιρείες με την μεγαλύτερη ανατίμηση της αξίας τους στον τρέχοντα αιώνα, καθώς η Monster είναι εκείνη που αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στα χρηματιστήρια όλου του κόσμου, με μία άνοδο 60.000% από το 2000.
Οι δύο κολοσσοί Amazon και Apple, με μία αύξηση της αξίας τους κατά 2.300% και 5.300% αντίστοιχα από τον Ιανουάριο του 2000, ούτε που πλησιάζουν τον πραγματικό πρωταθλητή της ανατίμησης της αξίας του στη διάρκεια αυτής της περιόδου, που είναι το ενεργειακό αναψυκτικό Monster.
Η εταιρεία αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στα χρηματιστήρια όλου του κόσμου, με μία άνοδο 60.000% από το 2000.
Πρόκειται για μια πορεία ιστορικών διαστάσεων σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, καθώς η Monster έχει δει τα κέρδη της να αυξάνονται σταθερά από το 2008, ενώ τα έσοδά της δεν έχουν πέσει κάτω από το 9% από το 2001.
«Τα ενεργειακά αναψυκτικά είναι τα ποτά της γενιάς αυτής και η Monster έδειξε ικανότητα να επεκτείνει τα προϊόντα της με σταθερό ρυθμό και με μεγάλη επιτυχία», τονίζει η Κάρολαϊν Λέβι, αναλύτρια της Macquarie Capital.
Όμως τώρα η εταιρεία αυτή έχει να αντιμετωπίσει πλέον έναν ανελέητο ανταγωνισμό. Η Amazon έχει αρχίσει να διαθέτει το δικό της ενεργειακό αναψυκτικό, ενώ και η Coca-Cola επίσης έχει κυκλοφορήσει το δικό της αναψυκτικό τέτοιου τύπου στην Ευρώπη, το Coca-Cola Energy.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg η Coca-Cola ελέγχει το 19% της Monster, ποσοστό που την καθιστά μακράν το μεγαλύτερο μέτοχό της. Επιπλέον, είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διανομή των Monster, γεγονός που έχει ωθήσει τους αναλυτές να σκεφθούν ότι ενδέχεται να εξαγοράσει την εταιρεία, της οποίας η κεφαλαιοποίηση φθάνει τα 30 δισεκ. δολάρια.
Μάλιστα η κυκλοφορία του Coca-Cola Energy έχει θεωρηθεί ως ένα πρώτο δείγμα της εξαγοράς τούτης, ιδίως μετά την απόκτηση από την Coca-Cola τον περασμένο Αύγουστο της Costa Coffee έναντι 5,1 δισεκ. δολαρίων.
«Πιστεύω πως η ευκαιρία χάθηκε, η Coca-Cola δεν πρόκειται να αγοράσει τη Monster τώρα», τονίζει ο Κέμπεθ Σι, αναλυτής της Bloomberg Intelligence. «Η Monster πέτυχε έναν μεγάλο στόχο συμμαχώντας με την Coca-Cola για να αποτελέσει τον διανομέα της, όμως τώρα η φιλία τούτη διατρέχει έναν μεγάλο κίνδυνο με την διείσδυση της Coca-Cola στην αγορά ενεργειακών και η Monster κινδυνεύει να χάσει μέρος από τη δύναμή της σε διεθνές πεδίο», προσθέτει ο ίδιος.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια