Πελάτες του Σαντιάγο Καλατράβα ζητούν αποζημίωση

Πελάτες του Σαντιάγο Καλατράβα ζητούν αποζημίωση Facebook Twitter
11

Είναι υπεύθυνος για μερικές από τις πιο θεαματικές γέφυρες του κόσμου, για μουσεία και αεροδρόμια, αλλά σύμφωνα με έναν πελάτη του, ο ισπανός αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα δεν είναι σε θέση να επισκευάσει μια στέγη που στάζει, γράφει η Guardian.


Πριν από δώδεκα χρόνια ο Καλατράβα σχεδίασε το εντυπωσιακό οινοποιείο Ysios στην βροχερή περιοχή Alava της βόρειας Ισπανίας. Η δραματική, κυματιστή οροφή του κτιρίου εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακή αλλά βάζει νερό – τώρα ο ιδιοκτήτης απαιτεί να συμβάλλει ο Καλατράβα στα έξοδα της νέας στέγης αξίας 2 εκατομμυρίων ευρώ, που θέλει να κατασκευαστεί με τα σχέδια άλλου αρχιτέκτονα.

Ο οινοποιός Domecq έχει δηλώσει ότι έχει βαρεθεί τις κακότεχνες προσπάθειες επισκευής από τους κατασκευαστές του Καλατράβα και ζητάει χρήματα ώστε να μπορέσει να αναθέσει σε νέους αρχιτέκτονες και μηχανικούς το σχεδιασμό μιας νέας οροφής.

Παράλληλα, μια άλλη καταγγελία έχει γίνει από την ιδιαίτερη πατρίδα του Καλατράβα, τη Βαλένθια, για το εξωτερικό του εμβληματικού κτιρίου Palau de Les Arts, το οποίο αρχίζει και διαλύεται σιγά σιγά, με πλακάκια που ξεκολλάνε.

Επίσης ο Καλατράβα βρίσκεται σε διαμάχη με ιταλικές αρχές, που εξέφρασαν ανοιχτά αμφιβολίες για το κόστος της γέφυρας πάνω από το Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας – η πρώτη που κατασκευάστηκε εκεί μετά από 75 χρόνια. Η εφημερίδα Il Giornale ανέφερε ότι η πόλη έχει λάβει περίπου 5.000 καταγγελίες από ανθρώπους που την έχουν διασχίσει και μεταξύ των παραπόνων είναι ότι η γέφυρα είναι υπερβολικά ολισθηρή.

Εν τω μεταξύ στο βόρειο Μπιλμπάο, η γέφυρα Zubizuri πάνω από τον ποταμό Nervión έχει ονομαστεί η γέφυρα «που σε εξαφανίζει», λόγω των ανθρώπων που έχουν γλιστρήσει και πέσει. Επίσης οι αρχές ξοδεύουν 6.000 ευρώ το χρόνο για να αντικαταστήσουν πλακάκια που έχουν σπάσει.

Όμως για κάθε έργο του Καλατράβα που παρουσιάζει προβλήματα, υπάρχουν αρκετά που επιβιώνουν χωρίς να προκαλούν αντιδράσεις: δύο γέφυρες σε Δουβλίνο και Μάντσεστερ, σταθμοί τρένου στη Λισαβόνα, Λιέγη και Λυών και κτίρια στη Νέα Υόρκη και στο Μιλγουόκι.

11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Κόστισε 1 δισ. ευρώ και είναι καταφύγιο σκύλων»: Η Ιταλία σε δύσκολη θέση για τα μεταναστευτικά κέντρα στην Αλβανία

Διεθνή / «Κόστισε 1 δισ. ευρώ και είναι καταφύγιο σκύλων»: Η Ιταλία σε δύσκολη θέση για τα μεταναστευτικά κέντρα στην Αλβανία

Οι εγκαταστάσεις στη Σενγκίν είναι άδειες, αφού οι λίγοι μετανάστες που είχαν μεταφερθεί εκεί οδηγήθηκαν γρήγορα πίσω στην Ιταλία, ύστερα από απόφαση ιταλικών δικαστηρίων που έκριναν παράνομη την παραμονή τους στην Αλβανία πριν από την επαναπροώθηση σε «ασφαλείς» χώρες
LIFO NEWSROOM
Το Ισραήλ κατεδαφίζει το βόρειο τμήμα της Γάζας και οχυρώνει στρατιωτικές θέσεις - Δορυφορικές εικόνες

Διεθνή / Το Ισραήλ κατεδαφίζει το βόρειο τμήμα της Γάζας και οχυρώνει στρατιωτικές θέσεις - Δορυφορικές εικόνες

Περισσότεροι από 100.000 Παλαιστίνιοι έχουν εκτοπιστεί από τις περιοχές αυτές τις τελευταίες 11 εβδομάδες, ενώ υπολογίζεται ότι παραμένουν 30.000 με 50.000 άνθρωποι, λιγότερο από το ένα όγδοο του προπολεμικού πληθυσμού
THE LIFO TEAM
Ο Ντόναλντ Τραμπ επαναφέρει το ενδιαφέρον για την ιδιοκτησία της Γροιλανδίας

Διεθνή / Ο Ντόναλντ Τραμπ εκφράζει εκ νέου το ενδιαφέρον του για την ιδιοκτησία της Γροιλανδίας

Κατά τη διάρκεια της πρώτης του θητείας, ο Τραμπ είχε εγκρίνει χρηματοδότηση 12 εκατομμυρίων δολαρίων για την οικονομική ανάπτυξη της Γροιλανδίας και είχε ανοίξει προξενείο των ΗΠΑ στην περιοχή, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες
LIFO NEWSROOM
Βασιλιάς Κάρολος: «Σπάει» την παράδοση για τη χριστουγεννιάτικη ομιλία του - Από πού θα τη δώσει

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος: «Σπάει» την παράδοση για τη χριστουγεννιάτικη ομιλία του - Από πού θα τη δώσει

Είναι η πρώτη φορά εδώ και 14 χρόνια που Βρετανός μονάρχης δεν απευθύνει το ετήσιο μήνυμα για τα Χριστούγεννα από κάποια βασιλική κατοικία - Ο ισχυρός συμβολισμός μετά από μια δύσκολη χρονιά
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ

σχόλια

7 σχόλια
όταν πληρώσεναι όσο αυτός δεν κάνεις λάθη.. ο πελάτης πρέπει ναναι ευχαριστημένος.. Αν μία γέφυρα κοστίζει τόσο στη συντήρηση , φαντα΄σου πόσο κοστιζει σε μας το ολυμπιακο σύμπλεγμα..γιαυτο και το αφήσαν στη τύχη του.κρίμα που έχουν τόσο σύντομη ημερομηνία λήξεως τα έργα του
Όποιος σχεδιάζει και κατασκευάζει, κάνει και λάθη. Όταν είσαι μηχανικός ή αρχιτέκτονας δημόσιος υπάλληλος, τότε κρίνεις χωρίς τις περισσότερες φορές να έχεις τραβήξει γραμμή. Τελικά όμως ουδείς αλάνθαστος. Για όσους έχουν ασχοληθεί με την ιστορία της αρχιτεκτονικής ξέρουν τη έχουν τραβήξει οι άνθρωποι για να κατασκευαστούν οι τρούλοι στη Φλωρεντία στη Ρώμη ή αυτός του Καπιτωλίου της Ουάσινγκτον.
Επίσης μια άγνωστη ιστορία: κατά την περίοδο που είχε ¨ αναλάβει ¨ μέσω απευθείας ανάθεσης λόγω του πεθερού του Χουάν Αντόνιο Σάμαρανκ το σχεδιασμό των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων 2004, ότι παρ´ολίγον να κάνει χοντρή μ@λ@κι@ και στις τοξοτές οροφές του ΟΑΚΑ (το σωληνωτό τόξο που αναρτούσε το στέγαστρο των κερκιδών είχε προτείνει να γίνει 2,4m διάμετρο διατομής, ενω όταν έκαναν αντισεισμικό έλεγχο οι έλληνες πολιτικοί μηχανικοί υπολόγισαν, επέβαλαν και κατασκευάστηκε τελικά διάμετρο διατομής 3,6m και γλυτώσαμε την πατάτα...) Και στις καλύτερες οικογένειες συμβαίνουν τελικά ...
5000 κόσμος για την Βενετία δεν είναι τίποτα, σε μία βδομάδα περνάει αυτός ο κόσμος πάνω από αυτή την γέφυρα. Οπότε είναι τρομερά μικρό το ποσοστό αυτών που παραπονέθηκαν.
Όταν κάποτε κατηγόρησαν τον Frank Lloyd Wright ότι σε ένα κτήριό του η στέγη έμπαζε νερά, αυτός απάντησε αποστομωτικά:Που να φανταστώ ότι ένα έργο τέχνης θα το έβαζαν στη βροχή!!!
Την επιστασία την κάνει ο μηχανικός, ο οποίος πληρώνεται απο τον Καλατράβα, που τσέπωσε το χρήμα. Όταν αγοράζεις ενα σπίτι απο εναν κατασκευαστή, αν έχει πρόβλημα, δεν απευθύνεσαι στον μηχανικό που έκανε την επιστασία, άλλωστε δεν τον γνωρίζεις, αλλα σ΄αυτόν που σου το πούλησε, με αυτόν έχεις κάνει συμβόλαιο οχι με τον μηχανικό.
Ότι νάναι,Την επιστασία, παιδάκια, την κάνει ο μηχανικός και ΟΧΙ ο αρχιτέκτονας.Οι κακοτεχνίες, τα ελαττωματικά υλικά, η κακή εφαρμογή των σχεδίων είναι ευθύνη του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ.Οπότε αφήστε τις κουταμάρες
αυτό που λες δεν στέκει φίλε. Γιατί ο αρχιτέκτονας, δεν μπορεί ως εργολήπτης, να έχει αναλάβει εκτός από μελέτη και την επίβλεψη; για εξήγησέ το λίγο... Στην τελική δεν είναι γέφυρα, στέγη είναι, μέσα στα καθηκοντά του αρχιτέκτονα. Εξάλλου τέτοια μεγάλα ονόματα δε νομίζω να βάζουν κανά παιδάκι να υπογράφει. Τα αναλαμβάνουν όλα οι ίδιοι
Είναι ευθύνη μηχανικού (στο λέω σαν μηχανικός). Ο Αρχιτέκτονας μπορεί να σχεδιάσει κάτι σε μια χαρτοπετσέτα που λέει ο λόγος, αυτοί που θα το κάνουν να μην στάζει, να μην πέσει, να μην είναι κρύο το χειμώνα και ζεστό το καλοκαίρι, να εχει καλά υδραυλικά και αποχετεύσεις και να μην καίγονται οι ασφάλειες όποτε βάζεις κάτι στη πρίζα είναι οι μηχανικοί και για την ακρίβεια ο πολιτικός μηχανικός, ο μηχανολόγος μηχανικός και ο ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση ο Καλατράβα συμβαίνει να διαθέτει και τις δυο ειδικότητες : και αυτήν του Αρχιτέκτονα και αυτή του Πολιτικού μηχανικού άρα αυτά είναι που λές δεν ισχύουν - παρόλαυτα και μόνο αρχιτέκτονας να ήταν θα μπορούσε κάλλιστα να έχει την επιστασία ενός έργου - έχει να κάνει με το ποιός υπογράφει (σε πληροφορώ αρχιτέκτονας).
@Manolis Theofilos :Είσαι πραγματικά πολιτικός μηχανικός? Σε ρωτάω γιατί είμαι 20 χρόνια αρχιτέκτονας και αυτά που αναφέρεις ομολογώ ότι είναι η πρώτη φορά που τα ακούω : ο Αρχιτέκτονας δεν είναι μηχανικός ? Μόνο ο πολιτικός και ο μηχανολόγος είναι ? Αν είχες περάσει έστω έξω απο κάποιο πολυτεχνείο θα είχες ακούσει τον τίτλο "Αρχιτεκτων Μηχανικός" του οποίου οι αρμοδιότητες είναι τα πάντα : αρχιτεκτονικά σχέδια, μελέτη εφαρμογής, παθητική πυροπροστασία, κλπ, και γενικά με τη μελέτη του (συνήθως όχι σε χαρτοπεσέτα) περιγράφει την κάθε κατασκευαστική λεπτομέρεια ενός κτιρίου. Ο πολιτικός μηχανικός ουσιαστικά στηρίζει το κτίριο (έχει δικαίωμα υπογραφής ως ένα βαθμό και ο αρχιτέκτονας). Μην κοιτάς στην Ελλάδα που όλοι οι μηχανικοί υπογράφουν τα πάντα ... Στην κανονική Ευρώπη ούτε κοτέτσι δεν μπορείς να κτίσεις χωρίς αρχιτέκτονα.