Πρόστιμο ύψους 390 εκατ. ευρώ στην Meta Platforms Inc. για τις προσωποποιημένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram επέβαλε η ΕΕ με δικαστική απόφαση.
H αρμόδια Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας επέβαλε πρόστιμο 390 εκατ. ευρώ στη Meta για παραβιάσεις αναφορικά με την πολιτική για τις διαφημίσεις σε Facebook και Instagram και της απαγόρευσε να αναγκάζει τους Ευρωπαίους χρήστες να συμφωνούν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση τη διαδικτυακή τους δραστηριότητα.
Σύμφωνα με το Reuters, τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον καλούνται να αναθεωρήσουν τη νομική βάση για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τις προσωποποιημένες διαφημίσεις που προβάλλουν με βάση τα προσωπικά δεδομένα των συνδρομητών στην ΕΕ.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η απόφαση αυτή θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές που έχει λάβει η ΕΕ από τότε που θέσπισε τη σχετική νομοθεσία, η οποία έχει στόχο να περιοριστεί την πρόσβαση του Facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών.
Ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή το 2018, ενώ σήμερα η Meta ενδέχεται να αναγκαστεί να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές.
Η Meta έχει χρονικό διάστημα τριών μηνών για να ευθυγραμμίσει το μοντέλο στόχευσης δεδομένων με την απόφαση, αφού οι ρυθμιστικές αρχές διαπιστώνουν ότι η τρέχουσα νομική βάση για τις διαφημίσεις είναι άκυρη.