Το πρώτο ηλεκτροκίνητο εμπορικό αεροσκάφος πέταξε με επιτυχία στον Καναδά

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο εμπορικό αεροσκάφος πέταξε με επιτυχία στον Καναδά Facebook Twitter
Φωτογραφία: Harbour Air Seaplanes
0

Εξαθέσιο υδροπλάνο, το οποίο παρουσιάστηκε ως το πρώτο λειτουργικό ηλεκτροκίνητο εμπορικό αεροσκάφος στον κόσμο, ολοκλήρωσε επιτυχώς την πρώτη του δοκιμαστική πτήση χθες Τρίτη στο Βανκούβερ, σύμφωνα με δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου που την παρακολούθησε.

Το αεροσκάφος της καναδικής εταιρείας αερομεταφορών Harbour Air Seaplanes, ένα Beaver DHC-2 της Ντε Χάβιλαντ — κατασκευάστηκε πριν από 62 χρόνια — εφοδιασμένο πλέον με ηλεκτρικό κινητήρα, έκανε τη δοκιμαστική πτήση, διάρκειας περίπου 15 λεπτών, χθες το πρωί, υπό τα βλέμματα περίπου εκατό περίεργων και δημοσιογράφων. «Αυτή είναι η έναρξη της εποχής της ηλεκτρικής αεροπορίας», υποστήριξε ο Ρόι Γκανζάρσκι, πρόεδρος της εταιρείας magni-X του Σιάτλ (ΗΠΑ), που παράγει τον ηλεκτροκινητήρα 750 ίππων με τον οποίο εφοδιάστηκε το αεροπλάνο της Harbour Air, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία αερομεταφορών με υδροπλάνα στη Βόρεια Αμερική.

Το κίτρινο και μπλε αεροσκάφος πιλοτάρισε ο Γκρεγκ ΜακΝτούγκαλ, ο ιδρυτής και πρόεδρος της Harbour Air Seaplanes, που διαθέτει περίπου σαράντα υδροπλάνα και μεταφέρει κάθε χρόνο κάπου 500.000 επιβάτες, εκτελώντας δρομολόγια μικρών αποστάσεων κατά μήκος των ακτών της Βρετανικής Κολούμπια στον Ειρηνικό. «Στόχος μας είναι να κάνουμε ηλεκτροκίνητο όλο τον στόλο μας, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην προχωρήσουμε», είπε. Ο ΜακΝτούγκαλ εκτίμησε ωστόσο ότι ο εξηλεκτρισμός του στόλου της εταιρείας του δεν θα αρχίσει πριν περάσουν δύο χρόνια: πρέπει πρώτα να γίνουν αρκετές δοκιμές ακόμη, να επαληθευτεί η αξιοπιστία του κινητήρα, κατόπιν να εξασφαλιστούν πιστοποιήσεις και άδειες από τις αρχές για την εμπορική του εκμετάλλευση, εξήγησε.

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο εμπορικό αεροσκάφος πέταξε με επιτυχία στον Καναδά Facebook Twitter
Φωτογραφία: Harbour Air Seaplanes
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο εμπορικό αεροσκάφος πέταξε με επιτυχία στον Καναδά Facebook Twitter
Φωτογραφία: Harbour Air Seaplanes

«Για μένα ήταν σαν να πιλοτάριζα κανονικό Μπίβερ, μόνο που ήταν ένα Μπίβερ που είχε πάρει ηλεκτρικά στεροειδή», αστειεύτηκε ο ίδιος μετά τη σύντομη πτήση κατά μήκος του ποταμού Φρέιζερ, πλάι στο αεροδρόμιο του Βανκούβερ. «Στην πραγματικότητα, χρειάστηκε να περιορίσω την ισχύ» του κινητήρα, πρόσθεσε. Λόγω της δυναμικότητας της μπαταρίας του, το «e-Beaver» που δοκιμάστηκε χθες έχει αυτονομία που περιορίζεται στα 160 χιλιόμετρα. Πάντως η εμβέλεια αυτή αρκεί για τις περισσότερες από τις πτήσεις της Harbour Air Seaplanes, διαβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της.

Οι πτήσεις χαμηλού κόστους με ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη μπορούν να μεταμορφώσει τον τρόπο μετακίνησης, ειδικά για ανθρώπους που πάνε στη δουλειά, έκρινε ο ίδιος. «Αν ο κόσμος είναι διατεθειμένος να οδηγεί για μια ώρα για να πάει στη δουλειά του, γιατί να μην πάρει μια πτήση 15 λεπτών;» διερωτήθηκε. Ερωτηθείς για τη δοκιμαστική πτήση, ο υπουργός Μεταφορών του Καναδά Μαρκ Γκαρνό δήλωσε ότι του προξένησε έντονο ενδιαφέρον «διότι μπορεί να δείξει τον δρόμο προς τις πτήσεις με μεγαλύτερο σεβασμό για το περιβάλλον». Οι Πράσινοι του Καναδά εξάλλου χαιρέτισαν «ένα σημαντικό βήμα», την «έναρξη μιας νέας εποχής για την αεροπορία και της μεταμόρφωσης των υδροπλάνων της Harbour Air στον πρώτο εντελώς ηλεκτρικό εμπορικό στόλο». Στα εμπορικά αεροσκάφη αντιστοιχεί περί το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σύμφωνα με τα δεδομένα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ).

 

Τον Οκτώβριο, στην πιο πρόσφατη Γενική Συνέλευση αυτού του εξειδικευμένου οργανισμού του ΟΗΕ με έδρα το Μόντρεαλ, οι 193 χώρες μέλη του δεσμεύθηκαν να εργαστούν για την επίτευξη του μακροπρόθεσμου στόχου (2050) να περιοριστούν δραστικά οι εκπομπές CO2 των διεθνών πτήσεων. Ο στόχος αυτός θα συζητηθεί στην επόμενη — διεξάγεται ανά τριετία — Γενική Συνέλευση του ΔΟΠΑ, το 2022.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/AFP

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Do not Pet!»: Ρομποτικά σκυλιά φρουρούν την οικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο

Διεθνή / Ρομποτικά σκυλιά φρουρούν την οικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο

Ο Spot, ένα τετράποδο ρομπότ που χρησιμοποιείται από την Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ, μπορεί να ανεβοκατεβαίνει σκάλες και να περιηγείται σε στενούς χώρους, ενώ ξέρει ακόμη και πώς να ανοίγει πόρτες.
LIFO NEWSROOM
Ο Πάπας Φραγκίσκος ζητά «να εξακριβωθεί αν γίνεται γενοκτονία» στη Γάζα

Διεθνή / Ο Πάπας Φραγκίσκος ζητά «να εξακριβωθεί αν γίνεται γενοκτονία» στη Γάζα

Σε αποσπάσματα από το νέου του βιβλίο που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο Ποντίφικας ζητά να γίνει «προσεκτική έρευνα» στο κατά πόσο όσα συμβαίνουν στη Γάζα μπορούν να χαρακτηριστούν γενοκτονία
LIFO NEWSROOM
Diddy: Από τη φυλακή, διοργανώνει καμπάνια στήριξης του στα social media

Διεθνή / Diddy: Διοργανώνει καμπάνια στήριξης του στα social media μέσα από τη φυλακή

Η εισαγγελία υποστηρίζει ότι ο άλλοτε μεγιστάνας της ραπ έχει ζητήσει από την οικογένεια του να δημιουργήσει «αφηγήματα» υποστηρικτικά προς τον ίδιο, αλλά και να επηρεάσει υποψήφιους μάρτυρες στη δίκη του
LIFO NEWSROOM
Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Διεθνή / Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Η έναρξη της στρατολόγησης από το DOGE δημιούργησε αντιδράσεις, καθώς αρχικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία μόνο μέσω premium λογαριασμού στο X
LIFO NEWSROOM
«Καμπανάκι» από τον Σι Τζινπίνγκ στον Μπάιντεν – «Δεν πρέπει να ξεπεράσετε την κόκκινη γραμμή όσον αφορά την Ταϊβάν»

Διεθνή / «Καμπανάκι» από τον Σι Τζινπίνγκ στον Μπάιντεν – «Δεν πρέπει να ξεπεράσετε την κόκκινη γραμμή όσον αφορά την Ταϊβάν»

Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει ενισχύσει τη στρατιωτική και διπλωματική πίεση στην Ταϊβάν, με σχεδόν καθημερινές αποστολές στρατιωτικών αεροσκαφών και πολεμικών πλοίων γύρω από το νησί
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ επιλέγει τον Κρις Ράιτ για Υπουργό Ενέργειας – Ένθερμος υποστηρικτής των ορυκτών καυσίμων

Διεθνή / Ο Τραμπ επιλέγει τον Κρις Ράιτ για υπουργό Ενέργειας – Ένθερμος υποστηρικτής των ορυκτών καυσίμων

Ο Ράιτ έχει εκφράσει ανοικτά την αντίθεσή του στις διεθνείς προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, χαρακτηρίζοντας τους σχετικούς ακτιβιστές «κινδυνολόγους» και τις πολιτικές για την υπερθέρμανση του πλανήτη «προσπάθειες σοβιετικού τύπου»
LIFO NEWSROOM