Ανήμπορη να αντεπεξέλθει οικονομικά στην κρίση η LATAM Airlines Group, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Λατινικής Αμερικής, κήρυξε σήμερα πτώχευση στις ΗΠΑ.
Η εταιρεία δεν κατάφερε να καλύψει τις οικονομικές της υποχρεώσεις ύστερα από τη βουτιά που κατέγραψαν οι δραστηριότητές της λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο θα συνεχίσει προς το παρόν να εκτελεί τις λίγες αεροπορικές συνδέσεις που είναι ήδη προγραμματισμένες.
Ανάλογες δυσκολίες αντιμετωπίζουν ωστόσο και άλλες αεροπορικές εταιρείες λόγω της πανδημίας σε ολόκληρο τον κόσμο με περικοπές θέσεων εργασίας και αναζήτηση προγραμμάτων διάσωσης.
«Εφαρμόσαμε μια σειρά από δύσκολα μέτρα για να αμβλύνουμε τον αντίκτυπο αυτής της πρωτόγνωρης αναταραχής στη βιομηχανία, αλλά εν τέλει αυτή η πορεία αποτελεί την καλύτερη επιλογή», ανέφερε σε ανακοίνωση ο διευθύνων σύμβουλος της LATAM Ρομπέρτο Άλβο.
«Ο όμιλος LATAM και οι συνδεόμενες με αυτόν εταιρίες στη Χιλή, το Περού, τον Ισημερινό και την Κολομβία προχωρούν σε εθελοντική αναδιοργάνωση υπό την προστασία του Άρθρου 11 (του πτωχευτικού κώδικα) στις ΗΠΑ», πρόσθεσε ο Άλβο.
Η εταιρία, που ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη μερική μόνο επανέναρξη των πτήσεών της τον Ιούνιο, διευκρίνισε ότι η απόφασή της δεν θα έχει κανένα άμεσο αντίκτυπο στις δραστηριότητες μεταφοράς επιβατών ή εμπορευμάτων.
Στις ΗΠΑ, η προσφυγή στο Άρθρο 11 επιτρέπει σε μια εταιρία που δεν μπορεί να πλέον να καλύψει τις οικονομικές υποχρεώσεις της να αναδιαρθρωθεί τελώντας σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της.
Η LATAM είναι η μεγαλύτερη επιχείρηση που πέφτει θύμα της πανδημίας της κορωνοϊού, ο οποίος παρέλυσε τα αεροπορικά ταξίδια, και ακολούθησε το παράδειγμα της κολομβιανής Avianca Holdings και της αυστραλιανής Virgin Australia Holdings ζητώντας προστασία από τους πιστωτές της καθώς προσπαθεί να αναδιαρθρώσει το χρέος της.
Τον Απρίλιο, η εταιρία μείωσε τις πτήσεις της κατά 95% και ανέστειλε το σύνολο των διεθνών συνδέσεών της λόγω της πανδημίας.
Στα μέσα Μαΐου, η LATAM ανακοίνωσε την απόλυση 1.400 εργαζομένων στις μονάδες της στη Χιλή, την Κολομβία, τον Ισημερινό και το Περού, μια απόφαση που ήρθε να προστεθεί στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για περίπου 800 υπαλλήλους.
Ο αερομεταφορέας, που γεννήθηκε από τη συγχώνευση της χιλιανής LAN και της βραζιλιάνικης TAM, κανονικά εξυπηρετεί 145 προορισμούς σε 26 χώρες.
Έως πρότινος είχε πάνω από 42.000 υπαλλήλους και υπό κανονικές συνθήκες εκτελεί 1.400 πτήσεις κάθε μέρα, μεταφέροντας πάνω από 74 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
Με πληροφορίες του Reuters/AFP/ΑΠΕ
σχόλια