Οι αρχές του Παρισίου ενεργοποίησαν το πρώτο ραντάρ θορύβου στην πόλη, με στόχο να επιβάλουν πρόστιμα στους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών και άλλων οχημάτων που κάνουν υπέρμετρη φασαρία.
Το μηχάνημα, προσεκτικά τοποθετημένο σε έναν φανοστάτη στο ανατολικό Παρίσι, θα μπορεί να μετρά τα επίπεδα θορύβου των κινούμενων οχημάτων και να καταγράφει τις πινακίδες τους.
«Ο υπερβολικός θόρυβος αρρωσταίνει τους ανθρώπους», λέει ο αντιδήμαρχος του Παρισίου, Νταβίντ Μπελιάρντ. Για την υγεία μας και την ποιότητα της ζωής, ο σκοπός του πρώτου ραντάρ θορύβου είναι να κόβει αυτόματα πρόστιμα στα οχήματα που κάνουν πολύ φασαρία».
Τους επόμενους μήνες, οι αρχές θα ελέγξουν κατά πόσο το ραντάρ ανιχνεύει με ακρίβεια τις πινακίδες των μοτοσικλετών ή των αυτοκινήτων που κάνουν υπερβολικό θόρυβο. Μετά την δοκιμαστική περίοδο, οι αρχές θα κληθούν να εγκρίνουν και επισήμως τον εξοπλισμό, ως το τέλος του 2022.
Το Παρίσι θέλει να αρχίσει να στέλνει τα πρώτα πρόστιμα στις αρχές του 2023, ενώ η κυβέρνηση εγκαθιστά περισσότερα ραντάρ θορύβου και σε άλλες πόλεις, δοκιμάζοντας τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες για την αποστολή προστίμων στους παραβάτες.
Με βάση τον ισχύοντα νόμο, οι αρχές μπορούν να επιβάλουν πρόστιμα στους οδηγούς θορυβωδών οχημάτων, αλλά οι αστυνομικοί πρέπει να έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και να πιάσουν τον οδηγό την ώρα της παράβασης. Το νέο ραντάρ όμως, θα κάνει πολύ πιο εύκολη την όλη διαδικασία. «Το πρόβλημα είναι πως η αστυνομία συχνά έχει άλλα πράγματα να κάνει», λέει η επικεφαλής της υπηρεσίας Bruitparif, Φάνι Μιετλίκι, που ανέπτυξε το πρωτοποριακό ραντάρ.
Ραντάρ θορύβου έχουν επίσης εγκατασταθεί στη Νίκαια και τη Λυών ενώ σήμερα θα τεθεί σε λειτουργία ένα ακόμα στο δυτικό Παρίσι.
Μελέτη του Δεκεμβρίου του 2021 σε στοιχεία της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Υπηρεσίας είχε καταδείξει το Παρίσι την πιο θορυβώδη πόλη της Ευρώπης, με περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια κατοίκους να εκτίθενται σε θόρυβο οχημάτων, έντασης 55 decibel και άνω.
Στο Λονδίνο, 2,6 εκατομμύρια άνθρωποι εκτίθενται σε δυνατούς θορύβους λόγω κυκλοφορίας. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και περίπου 1,7 εκατομμύρια κατοίκων στη Βιέννη και τη Ρώμη ενώ το φαινόμενο δεν είναι άγνωστο ούτε στους ελληνικούς δρόμους.
Με πληροφορίες από Guardian