Σε πανεθνικό διαγωνισμό για ιδέες που θα ενθαρρύνουν τους νέους να πίνουν περισσότερο αλκοόλ προχωρά η κυβέρνηση της Ιαπωνίας, μετά από μια αλλαγή τάσης μεταξύ των νέων που προκάλεσε πτώση στον τζίρο αλκοολούχων.
Η εκστρατεία Sake Viva!, που «τρέχει» η εθνική υπηρεσία φορολογίας, ζητά από νέους ηλικίας 20 έως 39 χρόνων να προτείνουν ιδέες για την τόνωση της αγοράς αλκοολούχων ποτών που έπεσαν σε «δυσμένεια» μεταξύ των νέων λόγω των αλλαγών πoυ επήλθαν από την πανδημία κορωνοϊού.
Ο διαγωνισμός που θα είναι ανοιχτός έως 9 Σεπτεμβρίου, καλεί για «νέα προϊόντα και σχέδια» καθώς και τρόπους προώθησης των τοπικών ποτών, με τους συμμετέχοντες να ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν μεθόδους χρήσης του μετασύμπαντος.
Σύμφωνα με την ιαπωνική Φορολογική Υπηρεσία, η κατανάλωση αλκοολούχων στην Ιαπωνία μειώθηκε κατά μέσον όρο από 100 λίτρα ανά άτομο το 1995 σε 75 λίτρα το 2020. Η μείωση αυτή στις πωλήσεις έπληξε τον ιαπωνικό προϋπολογισμό.
Οι φόροι από το αλκοόλ αντιστοιχούσαν στο 1,7% των φορολογικών εσόδων το 2020, ενώ το 2011 βρίσκονταν το 3% και το 1980 στο 5%!
Τα συνολικά έσοδα από τη φορολόγηση αλκοολούχων συρρικνώθηκαν το 2020 κατά 110 δισ. γεν, σε σχέση με το 2019 - που αποτελεί τη μεγαλύτερη μείωση φορολογικών εσόδων τα τελευταία 31 χρόνια, σύμφωνα με τους Japan Times.
Επιπλέον, υπάρχει σημαντική μείωση στην κατανάλωση μπίρας, με τις πωλήσεις να πέφτουν κατά 20%.
«Καθώς η τηλεργασία κυριάρχησε κατά τη διάρκεια της κρίσης κορωνοϊού, πολλοί αναρωτιούνται αν πρέπει να συνεχίσουν, όπως συνηθίζεται, να πίνουν με τους συναδέλφους τους ώστε να ενισχύσουν τη μεταξύ τους επικοινωνία» σημείωσε αξιωματούχος στην ίδια εφημερίδα, τονίζοντας πως «αν η 'νέα κανονικότητα' παγιωθεί, θα είναι άλλο ένα πλήγμα για τα φορολογικά έσοδα».
Με πληροφορίες από Guardian