Στο φως έρχονται λεπτομέρειες από τις τελευταίες στιγμές της πτήσης της Ethiopian Airlines που συνετρίβη στην Αιθιοπία πριν από τρεις εβδομάδες σκοτώνοντας 157 επιβάτες.
Ένα σύστημα στο αεροπλάνο Boeing 737 Max, κατηγορήθηκε για την πολύνεκρη τραγωδία στο αεροσκάφος.
Σύντομα μετά την απογείωση, και μόλις 137 μέτρα πάνω από το έδαφος, η μύτη του αεροσκάφους άρχισε να στρέφεται προς τα κάτω.
Ένας πιλότος, σύμφωνα με την Wall Street Journal, φώναζε στον άλλο «σήκωσε τη μύτη, σήκωσέ το»
Το αεροπλάνο συνετρίβη μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωση.
Η Wall Street Journal, η οποία επικαλείται πηγές κοντά στη διεξαγόμενη έρευνα λέει ότι οι πληροφορίες δίνουν την εικόνα μιας καταστροφικής αποτυχίας που γρήγορα αιφνιδίασε το πλήρωμα πτήσης.
Διαρροές αυτή την εβδομάδα από την έρευνα για τη συντριβή, υποδεικνύουν ότι ενεργοποιήθηκε ένα σύστημα για την αποτροπή απώλειας στήριξης κατά τη στιγμή της καταστροφής.
Το χαρακτηριστικό ελέγχου πτήσης του συστήματος είχε επίσης εμπλακεί σε μια θανατηφόρα συντριβή που αφορούσε πτήση της Lion Air στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο.
Οι αρχές της Αιθιοπίας έχουν ήδη πει ότι υπάρχουν σαφείς ομοιότητες μεταξύ του περιστατικού της Lion Air και της συντριβής της Ethiopian Airlines.
Η αεροπορική εταιρεία και οι αρχές αρνήθηκαν να σχολιάσουν διαρροές από την έρευνα.
Το προκαταρκτικό πόρισμα για τη συντριβή του 737 MAX 8 στην Αιθιοπία θα αναφέρει ότι πιθανότατα το ύποπτο λογισμικό ασφάλειας και ελέγχου για την αποτροπή απώλειας στήριξης είχε ενεργοποιηθεί όταν το επιβατικό αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων το οποίο κατασκευάζει η αμερικανική βιομηχανία Boeing κατέπεσε, αποκαλύπτει η εφημερίδα The Wall Street Journal.
Αυτό υποδεικνύουν τα πρώτα ευρήματα από τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας.
Στελέχη της επιτροπής που διενεργεί την έρευνα για το δυστύχημα κοντά στην Αντίς Αμπέμπα τη 10η Μαρτίου (157 νεκροί) φέρονται να ενημέρωσαν στελέχη της αμερικανικής ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA).