Κάποτε στο Σάο Πάολο το γκράφιτι και η street art λογιζόταν σαν βανδαλισμός. Σήμερα, η μεγαλούπολη της Βραζιλίας όχι μόνο επιτρέπει, αλλά χρηματοδοτεί και επαίρεται για την τέχνη της που βρίσκεται παντού, σε τοιχία, τoίχους, κτήρια, δρόμους, γέφυρες.
Ὀταν ο Εντουάρντο Κόμπρα είχε πρωτοξεκινήσει ως καλλιτέχνης, τα έργα του στους τοίχους του Σάο Πάολο ήταν βιαστικά, πάντα τις πολύ πρωινές ώρες και πάντα με την αγωνία της αστυνομίας να καταφθάνει.
Τότε, η δουλειά δεν είχε χρήματα, μόνο κινδύνους, οι περαστικοί τον έβριζαν, η αστυνομία τον είχε συλλάβει τρεις φορές ενώ τον είχαν καταγγείλει δεκάδες άλλες για καταστροφή δημόσιας περιουσίας.
«Πολλοί καλλιτέχνες έπεσαν από τα κτήρια και σκοτώθηκαν εκείνη την εποχή. Και υπήρχαν πολλές βίαιες συγκρούσεις μεταξύ αντίπαλων ομάδων καλλιτεχνών γκράφιτι» θυμάται ο ίδιος.
Τώρα, οι εποχές εκείνες έχουν παρέλθει οριστικά. Στις δύο δεκαετίες που μεσολάβησαν έως το σήμερα, η νοοτροπία άλλαξε, οι «γκραφιτάδες» θεωρούνται καλλιτέχνες, τα έργα τους υψηλής αισθητικής αστικός διάκοσμος που χρηματοδοτείται και ο ίδιος ο Κόμπρα διεθνώς αναγνωρισμένος muralist.
Το πλήθος νέων μεγάλης κλίμακας τοιχογραφιών «μαλάκωσε» το αστικό τοπίο μίας από τις πιο χαώδεις μητροπόλεις του πλανήτη, δίνοντας χρώμα, μηνύματα και ποίηση στην καθημερινότητα.