Μεγάλοι κατασκευαστές ταμπόν στις ΗΠΑ δεσμεύτηκαν να παράγουν περισσότερα από τα συγκεκριμένα προϊόντα υγιεινής για να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις στη χώρα.
Εταιρεία δήλωσε στο BBC ότι η πανδημία προκάλεσε ελλείψεις προσωπικού στα εργοστάσιά της.
Χρήστες στα social media έχουν δημοσιεύσει δεκάδες σχετικές αναρτήσεις καθώς δυσκολεύονται να βρουν προϊόντα υγιεινής.
Μια γυναίκα στο Reddit δήλωσε ότι επισκέφτηκε οκτώ καταστήματα για να βρει ταμπόν, πριν αποφασίσει να τα αγοράσει από το διαδίκτυο «με αξιοσημείωτη προσαύξηση».
Η έλλειψη έρχεται καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία καθιστά τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα υγιεινής πιο δαπανηρές, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις ανησυχίες ότι οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού θα μπορούσαν να ανεβάσουν περαιτέρω τις τιμές των βασικών αγαθών σε όλο τον κόσμο.
Εκπρόσωπος της Edgewell Personal Care, η οποία παράγει τα ταμπόν Playtex και o.b., δήλωσε ότι τα αποθέματά της έχουν «επηρεαστεί λόγω των εκτεταμένων ελλείψεων εργατικού δυναμικού που προκλήθηκαν από δύο ξεχωριστές εξάρσεις της μετάλλαξης Όμικρον στις ΗΠΑ και τον Καναδά στα τέλη του 2021 και στις αρχές του 2022, αντίστοιχα».
«Λειτουργούμε τις εγκαταστάσεις όλο το εικοσιτετράωρο για να αυξήσουμε τα αποθέματα και αναμένουμε να επιστρέψουμε στα κανονικά επίπεδα τις επόμενες εβδομάδες», πρόσθεσε.
Εν τω μεταξύ, η Procter & Gamble (P&G), κατασκευάστρια εταιρεία της μάρκας ταμπόν Tampax, ανέφερε σε ανακοίνωση ότι «εργάζεται σκληρά για να αυξήσει την παραγωγή».
«Μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι πρόκειται για προσωρινή κατάσταση», δήλωσε η εταιρεία, η οποία πουλάει περίπου 4,5 δισ. κουτιά ταμπόν παγκοσμίως κάθε χρόνο.
Ο Andre Schulten, οικονομικός διευθυντής της P&G, δήλωσε ότι η απόκτηση πρώτων υλών όπως βαμβάκι και πλαστικό για τα ταμπόν ήταν «δαπανηρή και εξαιρετικά ευμετάβλητη».
«Είναι πολύ σημαντικό αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι να αγοράζουν μόνο ό,τι χρειάζονται. Δεν είμαι ειδικός στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά γνωρίζουμε ότι ορισμένες από τις ελλείψεις που βιώσαμε όλοι στις αρχές της πανδημίας οφείλονταν στο γεγονός πως ο κόσμος αγόραζε μανιωδώς πράγματα», δήλωσε η Elise Joy, συνιδρύτρια και εκτελεστική διευθύντρια της αμερικανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης Girls Helping Girls Period.
«Τα προϊόντα εμμήνου ρύσεως δεν είναι είδος πολυτελείας και αν όλοι μας πάρουμε ή αγοράσουμε ό,τι χρειαζόμαστε, αυτό θα συμβάλει σημαντικά στο να διασφαλίσουμε ότι περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούν να έχουν βασικές προμήθειες», πρόσθεσε.