Mεγάλο ζήτημα έχει δημιουργηθεί στη Βρετανία από το κύμα «ψευδών τροφικών δηλητηριάσεων» βρετανών τουριστών, οι οποίοι μόλις επιστρέψουν στη χώρα από τον προορισμό τους διεκδικούν το ποσό που ξόδεψαν στις διακοπές.
Το κόλπο στήνεται ως εξής: Οι τουρίστες ταξιδεύουν μέσω τουριστικού πράκτορα και διαμένουν σε εγκαταστάσεις που σερβίρουν πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό, τα οποία περιλαμβάνονται στο «πακέτο» της τιμής. Μετά την επιστροφή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο απευθύνονται σε δικηγορικά γραφεία ειδικευμένα στα δικαιώματα του καταναλωτή και καταθέτουν αγωγή κατά της εταιρείας που οργάνωσε το ταξίδι, υποστηρίζοντας ότι υπέστησαν τροφική δηλητηρίαση από τα τρόφιμα που κατανάλωσαν στο ξενοδοχείο.
Η τρέχουσα βρετανική νομοθεσία δεν απαιτεί την υποβολή ιατρικής έκθεσης ενώ ο μηνυτής μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση μέχρι και τρία χρόνια από το συμβάν. Με δεδομένη την αδυναμία του ταξιδιωτικού πράκτορα να αποδείξει ότι ο πελάτης δεν αρρώστησε και για να αποφευχθεί μια δαπανηρότερη άσκηση προσφυγής, η εταιρία καταλήγει στην καταβολή αποζημίωσης για τoν αιτούντα, ο οποίος βλέπει ό,τι ξόδεψε στις διακοπές του να επιστρέφει πίσω στον τραπεζικό του λογαριασμό.
Στην Ισπανία αυτή η πρακτική έχει κοστίσει ως τώρα περίπου 60 εκ. ευρώ με το 70% των απαιτήσεων να υποκρύπτουν δολιότητα.
Το θέμα έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις που ο υπουργός Δικαιοσύνης της Βρετανίας φρόντισε μετά από τις οχλήσεις των Ισπανών να στείλει μήνυμα προς τους συμπατριώτες του που αρέσκονται σε τέτοιες πρακτικές: «Το μήνυμά μας είναι σαφές. Οι ενέργειες τους είναι επιβλαβείς και δεν θα τις ανεχτούμε», είπε ο David Lidington.
Στο θέμα παρενέβη και η Τερέζα Μέι που διεμήνυσε ότι το νομικό κενό θα κλείσει για να μπορούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να υπερασπιστούν τη δουλειά τους, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν τεράστια έξοδα.
Me πληροφορίες από την El pais