Σύγκλιση των υπουργών παιδείας όλου του κόσμου, προγραμματίζει η Unesco μετά τα ανησυχητικά στοιχεία έρευνας που δείχνουν τις επιπτώσεις του lockdown λόγω του κορωνοϊού, στην εκπαίδευση των παιδιών.
Μια νέα μελέτη, δείχνει ότι πάνω από 100 εκατομμύρια παιδιά θα πέσουν κάτω από το ελάχιστο επίπεδο επάρκειας στην ανάγνωση εξαιτίας των κλειστών σχολείων. Η Unesco ετοιμάζεται να συγκαλέσει τους υπουργούς παιδείας από όλο τον κόσμο στις 29 Μαρτίου.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο αριθμός των παιδιών που δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες ανάγνωσης ήταν ήδη σε πτωτική καμπύλη πριν από την πανδημία και μειώνεται ακόμη περισσότερο, φτάνονται από 483 εκατομμύρια σε 460 εκατομμύρια για το 2020.
Αντ 'αυτού, ως αποτέλεσμα της πανδημίας, ο αριθμός των παιδιών με δυσκολία αυξήθηκε στα 584 εκατομμύρια το 2020. Μία αύξηση περισσότερο από 20%.
Με τίτλο «Ένας χρόνος COVID: Προτεραιότητα στην ανάκαμψη της εκπαίδευσης για την αποφευχθεί μία καταστροφή των γενεών», η υπουργική συνάντηση στοχεύει να αντιμετωπίσει σημαντικές ανησυχίες της εκπαιδευτικής ατζέντας.
Τη συνάντηση θα ανοίξει η γενική διευθύντρια της Unesco, Audrey Azoulay και θα περιλαμβάνει μηνύματα από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ António Guterres και τον Γενικό Διευθυντή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Το σχολείο έχει διακοπεί κατά μέσο όρο 25 εβδομάδες από την έναρξη της πανδημίας λόγω πλήρους ή μερικού lockdown.
Οι απώλειες μάθησης αναμένεται να είναι υψηλότερες στην περιοχή της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, καθώς και στην Κεντρική και Νότια Ασία.
Η έκθεση διαπιστώνει ότι η επιστροφή στο προ-πανδημικό μονοπάτι μπορεί να διαρκέσει μια δεκαετία, αλλά ότι η ανάκαμψη θα μπορούσε να συμβεί έως το 2024, εάν καταβληθούν εξαιρετικές προσπάθειες.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία από μια κοινή έρευνα που διεξήχθησαν από την Unesco και τη Unicef, ωστόσο, μόνο το ένα τέταρτο των μαθητών επωφελείται από αυτήν την επανορθωτική εκπαίδευση.
Ενώ ο αριθμός των μαθητών που επηρεάζονται από το μερικό ή το πλήρες κλείσιμο των σχολείων δεν έχει αλλάξει σημαντικά από την αρχή της πανδημίας, οι χώρες λαμβάνουν όλο και περισσότερο μέτρα για να διατηρήσουν τα σχολεία τουλάχιστον εν μέρει ανοιχτά.
Τα σχολεία είναι πλήρως ανοιχτά σχεδόν στις μισές χώρες του κόσμου (107 χώρες), κυρίως στην Αφρική, την Ασία και την Ευρώπη, εξυπηρετώντας 400 εκατομμύρια μαθητές προσχολικής έως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα σχολεία παραμένουν κλειστά σε 30 χώρες, επηρεάζοντας περίπου 165 εκατομμύρια μαθητές.
Σε 70 χώρες, είναι εν μέρει ανοιχτά σε ορισμένες περιοχές, για ορισμένους βαθμούς, ή με μειωμένη προσωπική συμμετοχή.
Αυτές οι συνθήκες επηρεάζουν περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου εκπαιδευτικού πληθυσμού, σχεδόν 1 δισεκατομμύριο μαθητές.
Για να μετριαστούν οι μαθησιακές απώλειες, η εκπαίδευση πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην ανάκαμψη. Ωστόσο, εκτιμάται ότι το 65% των κυβερνήσεων σε χώρες χαμηλού εισοδήματος μείωσαν τη χρηματοδότηση για εκπαίδευση σε σύγκριση με το 35% σε χώρες με υψηλό εισόδημα.
Τέλος, ενώ τα φορολογικά μέτρα θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε περισσότερους πόρους για την εκπαίδευση, η Unesco υπολογίζει ότι μόνο το 2% προορίζεται για εκπαίδευση σε πακέτα δημοσιονομικής τόνωσης.
Με πληροφορίες της Unesco