She goes with the flow...

She goes with the flow... Facebook Twitter
Φωτο: Σπύρος Στάβερης.
0
Φέτος θα ξεκινήσετε παίζοντας στην Εμίλια Γκαλότι στο Εθνικό Θέατρο. Πώς είναι η επιστροφή στο Εθνικό μετά από δυο χρόνια;

Κοίτα, εγώ είχα ελάχιστη σχέση με το Εθνικό Θέατρο, πριν πάει εκεί ο Χουβαρδάς. Μου αρέσει ο Γιάννης, μου αρέσουν οι ρόλοι που μου δίνει, μου αρέσουν τα έργα του, μου αρέσει ο τρόπος που σκηνοθετεί. Βέβαια, το Εθνικό έχει ένα μεγάλο ελάττωμα - έχει πάρα πολύ λίγα χρήματα για πολλή δουλειά. Και τώρα είναι ακόμα λιγότερα, γιατί μας αντιμετωπίζουν πλέον ως δημόσιους υπαλλήλους και μας τα έκοψαν. Είναι ρεπερτόριο, έχουμε πρόβες συνέχεια και το βράδυ παράσταση - είναι μια πλήρης απασχόληση. Εξακόσια ευρώ έχουν φτάσει να πληρώνονται τα νέα παιδιά, χωρίς επιδόματα, χωρίς τίποτα. Πώς να ζήσεις με αυτά τα λεφτα;

Η μεγάλη είδηση, βέβαια, είναι ότι θα παίξετε στη Μητέρα του σκύλου. Η Ραραού του Μάτεσι είναι εμβληματικη φιγούρα της ελληνικής λογοτεχνίας.

Είμαι πολύ χαρούμενη γι' αυτόν το ρόλο, γιατί μου ήρθε η πρόταση πολύ ξαφνικά. Το έργο θα σκηνοθετήσει ο Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς, που είναι ένας εξαιρετικός σκηνοθέτης. Δεν είχα ονειρευτεί ποτέ ότι θα παίξω αυτό το έργο. Είναι σαν μονόλογος - ευτυχώς έχω ακόμα χρόνο. Είναι ένα σκληρό βιβλίο που το έχουν διαβάσει όλοι και έχει μεταφραστεί σε 13 γλώσσες. Μου αρέσει πολύ γιατί έχει ατμόσφαιρα, τρέλα, σκληρότητα. Στην παρασταση θα παίξουμε πολύ με τη μνήμη, θα είναι σαν η ζωή της Ραραούς να ξαναστήνεται μπροστά της.

Πρέπει να είναι μεγάλη πρόκληση όλο αυτό.

Η ζωή με έχει ξαφνιάσει πάρα πολύ. Όσο λιγοστεύουν οι ρόλοι στο σινεμά, τόσο πληθαίνουν οι ρόλοι στο θέατρο. Βλέπω πως είμαι  για την ηλικία που δεν υπάρχουν πια τόσοι ρόλοι. Δυσκολεύεσαι εκεί στα 50. Αρχίζεις να παίζεις πολλές μάνες. Κάποτε είχαν ρωτήσει τη Σούζαν Σαράντον: «Πώς νιώθετε που παίζετε πια μάνες» και η απάντηση ήταν «Μάνες, αλλά τι μάνες».Οι ρόλοι εξαφανίζονται γύρω στα 40.

Εσείς ήσασταν πάντα και πολύ κοντά στο ελληνικό σινεμά.

Ναι, το ελληνικό σινεμά είναι η νιότη μου. Εγώ έτσι ξεκίνησα, σαν νομάς, σαν ένας άνθρωπος που έκανε κάτι που είχε μεγάλη ιστορία. Τέλειωσα πρώτη το Κρατικό Θέατρο Βραβείου Ελλάδος. Το βραβείο μου ήταν η πρόσληψη στο Κρατικό Βορείου Ελλάδος. Κι εγώ τους είπα «όχι» και κατέβηκα στην Αθήνα, χωρίς να ξέρω κανέναν για να κάνω σινεμά. Ήθελα να κάνω σινεμά, αγαπούσα αυτό το παραμυθι που μπαίνεις σε μια αίθουσα και ξεχνάς τη ζωή σου. Στο θέατρο πολύ πιο δύσκολα κρατάς τον θεατή σε μια καρέκλα, πρέπει να 'ναι πάρα πολύ ωραία η παράσταση, ενώ μια μέτρια ταινία τον κρατάει. Μια μέτρια παράσταση κουράζει, ενώ μια μέτρια ταινία... Είμαι συνδεδεμένη με αυτό το πραμα. Μου λένε για ταινία κι η καρδιά μου σπαρταράει, μου λένε για ένα σενάριο και το περιμένω πώς και πώς.

Τι ελπίζετε κάθε φορά που διαβάζετε ένα σενάριο;

Να είναι σούπερ! Να είναι το καλύτερο σενάριο που έχω διαβάσει.

Και πόσο συχνά γίνεται αυτό;

Όχι πολύ συχνά. Μετά αρχίζουν τα πάρε δώσε, το «θα κόψω αυτό, θα ράψω το άλλο». Εγώ πιστεύω πολύ σε αυτό που λέει ο Κεν Λόουτς, ότι δεν είναι δύσκολο να κάνεις σινεμά, φτάνει να έχεις ένα πολύ καλό σενάριο.

Από αυτό πάσχει το ελληνικό σινεμά νομίζετε;

Ναι, στο σενάριο. Επίσης, είμαστε μια χώρα που, εκτός από τον Φίνο, που είχε ένα όραμα ως παραγωγός, δεν έχουμε παραγωγούς. Από τη στιγμή που βγήκε το Κέντρο Κινηματογράφου, για μένα δεν υπάρχουν παραγωγοί - αυτοί είναι λογιστές. Δεν επενδύουν οι ίδιοι, δεν έχουνε όραμα. Πάει κάποιος στο Κέντρο Κινηματογράφου, παίρνει, ας πούμε 300.000 ευρώ, και μετά πάει στον παραγωγό, του δίνει τα χρήματα κι αυτός αποφασίζει πως θα βγάλει μια ταινία με 300.000 ευρώ. Εκεί παίζουν τρελά παιχνίδια, τι ποσό καταλήγει να διοχετεύεται στην ταινία.

Πόσες ταινίες έχετε κάνει; Κάπου διάβασα 24.

Πάνω από 24, αν και δεν τις μετράω. Έχω κάνει από ένα πέρασμα μέχρι να πάρω όλη την ταινία πάνω μου. Δεν κολλάω σε τέτοια πράγματα προκειμένου να συμμετέχω. Το καλοκαίρι που μας πέρασε έκανα δυο ταινίες. Η μια είναι του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, λέγεται Wasted Youth και παίζω μόνο σε μια σκηνή. Γυρίστηκε όλη σε μια βδομάδα, χωρίς λεφτά. Και μετά πήγα στην Κύπρο κι έκανα μια ταινία κουνγκ-φου.

Συγγνώμη, αλλά εγώ νόμιζα ότι κάνατε πλάκα οταν μου είπατε πως γυρίσατε ταινία κουνγκ-φου.

Όχι, καθόλου πλάκα! Πρόκειται για μια κανονική ταινία κουνγκ-φου, που λέγεται China Town: Tα τρία καταφύγια, με κασκαντέρ και action directors από τη Γερμανία, με κρεμασμένους σε σκοινιά, τα πάντα. Είναι ένα παραμύθι για ένα κορίτσι που είναι από πατέρα Κινέζο και μητέρα Κύπρια, που καθώς ενηλικιώνεται μαθαίνει ότι ο πατέρας της δεν πέθανε, όπως της είπανε, αλλά τον σκότωσε η κινέζικη μαφία, και μπαίνει στην περιπέτεια για να τους εκδικηθεί. Και, καθοδόν, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια δίδυμη αδερφή, της οποίας την ύπαρξη δεν γνώριζε.

Σας έχει μείνει κάποιο απωθημένο;

Αυτήν τη λέξη την απαγορεύω στον εαυτό μου. I go with the flow. Δεν μπήκα ποτέ στη διαδικασία να κυνηγήσω τον πρώτο ρόλο. Έκανα αυτό που μου άρεσε, το οποίο πολλές φορες δεν άρεσε στους άλλους, αλλά εγώ πήγαινα εκεί γιατί κάτι έβρισκα. Έχω κάνει παράξενα πράγματα στο θέατρο, σχεδόν για να καταστρέψω το κοινό που με ακολουθεί. Από κάτι τρύπες υπόγεια μέχρι μεγάλες σκηνές, από το να παίζω άντρες μέχρι ένας Θεός ξέρει τι. Δεν ήθελα τη μανιέρα και την τυποποίηση. Ξερνούσα! Άμα κάνεις το Ρεμπέτικο, τα Πέτρινα Χρόνια και τις Απουσίες, μετά σου ζητάνε μόνο τέτοια.

Δεν είχατε ποτέ και το προφίλ της ενζενί. Θυμάμαι που είχατε πει ότι πήγατε να κάνετε οντισιόν στον Βούλγαρη για τα «Πέτρινα Χρόνια» κι αυτός αναρωτιότανε πώς θα κάνετε τη μικρούλα.

Ήμουνα 24 χρόνων και μου είπε «Τη μεγάλη ηλικία μπορείς να την κάνεις, για τη μικρή δεν ξέρω». Καλά, τότε είχα μόλις γυρίσει από την Ινδία, είχα κάνει backpacking όλη την Ασία, είχα χάσει εφτά κιλά, ήμουν τελείως αφυδατωμένη, με είδε και τρόμαξε. Νομίζω πως τώρα πια είμαι στην ηλικία μου. Ήμουν πάντα καρατερίστα, δεν ήμουν ποτέ ένα από αυτά τα νόστιμα κοριτσάκια.

Λειτούργησε τέλεια, απ' ό,τι φαίνεται, όλο αυτό, έτσι δεν είναι;

Δεν αναρωτήθηκα ποτέ. Μπορεί κάποιος αυτό να το πει επιπολαιότητα. Εγώ θέλω να είμαι σε δουλειές που κάτι γίνεται. Πέρσι έκανα στην αρχή μια μάνα σε ένα κλασικό αγγλικό δράμα .Μετά πήγα στο θέατρο Χώρα, στην ταράτσα, σε ένα θεατράκι 50 θέσεων, με έναν σκηνοθέτη 22 χρόνων, σε μια παράσταση τελείως κουφή, που πήγε πάρα πολύ καλά. Μια μέρα, αφού τέλειωσε η παράσταση, ήρθαν στο καμαρίνι μου τρεις κυρίες: «Αχ, κυρία Μπαζάκα, τρία πατώματα με τα πόδια; Χάθηκε να πάτε σε ένα θέατρο με ασανσέρ;».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ