• ΚάθεΠάσχα, τα τελευταία χρόνια, ακούω ότιαπό τα Ιεροσόλυμα έρχεται (με ναυλωμένοαεροπλάνο) το Άγιο Φως που άναψε μεθαυματουργό τρόπο μόνος στο κουβούκλιοτου Αγίου Τάφου ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων.Το όποιο Άγιο Φως συνοδεύουν πολιτικοίαπό όλα τα κόμματα και γίνεται δεκτό μετιμές αρχηγού κράτους (άγημα, μπάντα,υπουργοί, κ.λπ.). Αμέσως αεροπλάνα τομεταφέρουν κλωνοποιημένο σε όλες τιςεπαρχίες της χώρας.
• ΚάθεΠάσχα σκέπτομαι πως όλη αυτή η διαδικασίαμάς κατατάσσει ανεπανόρθωτα στουςπρωτόγονους λαούς της Γης - κάτι ανάμεσασε Ουγκάντα και Παπούα-Νέα Γουινέα.Διότι το Άγιο Φως είναι ένα καθαράειδωλολατρικό παγανιστικό έθιμο, πουδεν έχει καμία σχέση με το Χριστιανισμό.Πού, πότε στη διδασκαλία του Ιησούυπάρχει αναφορά σε Άγιο Φως;
• Φυσικάσε μία ανεξίθρησκη χώρα ο καθέναςδικαιούται να πιστεύει σε Άγια Φώτα,μάγους, τοτέμ και δαιμόνια - αλλά δενμπορεί το κράτος να τιμά μία δεισιδαιμονία.Η ίδια η εκκλησία θα έπρεπε να το έχειαπορρίψει γιατί είναι αντίθετο με τηνουσία του Χριστιανισμού. Ήδη το 1826 οΚοραής, στο Διάλογο περί του εν ΙεροσολύμοιςΑγίου Φωτός έγραφε: «... χρεωστούν οιιερωμένοι μας να παύσωσιν το θαυματούργημα,το οποίον ατιμάζει τόσον την θρησκείαν...και φθείρει τα ήθη του λαού». Και πρόσφαταένας σοβαρός θεολόγος, ο Δρ. ΑρσένιοςΜέσκος, γράφει στο βιβλίο του Σοκ καιΔέος (Αρμός, 2009, σελ. 196): «... το να πιστεύωότι το άγημα απονέμει τιμές σε κάτιαγιασμένο και όχι σε αέρα κοπανιστό δενείναι θέμα πίστης αλλά θέμα άγνοιας καιβλακείας».
• Κάτιτέτοια καμώματα (π.χ. και η Αγία Ζώνη,όταν έρχεται από το Άγιον Όρος, γίνεταιδεκτή με τιμές αρχηγού κράτους) βλάπτουνκαι την πίστη και την κοινωνία. Το κράτοςγελοιοποιείται με τελετές βουντού καιοι φόροι των πολιτών χρησιμεύουν γιανα επιχορηγούνται δεισιδαιμονίες. Ανθέλει η εκκλησία να χρηματοδοτείζωροαστρικές πυρολατρικές μαγγανείες,ας το κάνει με δικά της μέσα.
σχόλια