Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει  Facebook Twitter
Οι δραματικές εκκλήσεις για ανθρωπιστική βοήθεια φτάνουν μόνο ως μακρινοί και μάλλον ενοχλητικοί απόηχοι στα αυτιά του «πολιτισμένου» κόσμου. Φωτ.: Ahmad Hasaballah/Getty Images/Ideal Image
0

«ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΕ εβραϊκή υπερηφάνεια και ισραηλινό σθένος… Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος –παρότι ως συγγραφέας και ιστορικός του Ολοκαυτώματος που δηλώνει ότι είναι θα έπρεπε λογικά να προσέχει τη ρητορική του– ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού οίκου Αρμός ότι διακόπτει τη συνεργασία μαζί του εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεων του».

Ο συγγραφέας έγινε γνωστός στο πανελλήνιο προχθές με τον σάλο που προκλήθηκε από ανάρτησή του στο πρώην Twitter, όπου είχε ανεβάσει μια φωτογραφία ενός δρόμου με βομβαρδισμένα κτίρια και ερείπια στη Γάζα, την οποία συνόδευε με τη λεζάντα: «Δες εδώ! Η ΓΑΖΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟ!!! ΧΥΝΩΩΩ...» (ναι, έτσι ακριβώς). Κάτι αντίστοιχο, αλλά σε πολύ πιο χαμερπές επίπεδο, με το «Viva la muerte!» που φώναζαν οι φαλαγγίτες του Φράνκο (φταίνε μετά εκείνοι που καταλογίζουν φασιστικού τύπου συμπεριφορά στην κυβέρνηση του Ισραήλ και στους ένθερμους υποστηρικτές της;).

Αργότερα την κατέβασε την «επίμαχη» ανάρτηση, αλλά φυσικά έχει παραμείνει παντού στο διαδίκτυο και θα βρίσκεται για πάντα στο ψηφιακό μαυσωλείο ως (άλλο ένα) μνημείο εξέχουσας μισαλλοδοξίας, κοινωνιοπάθειας και σκατοψυχιάς. 

Δημοσίως δεν θα μπορούσαν να υπερασπιστούν μια τέτοια ανάρτηση, όπως δημοσίως δεν θα παραδεχτούν ποτέ ότι θεωρούν κάτι λιγότερο από ανθρώπους και ενεργούς ή δυνάμει τρομοκράτες και «εχθρούς του πολιτισμού μας» και σε κάθε περίπτωση αναλώσιμους όλους τους κατοίκους της Γάζας, της Δυτικής Όχθης και του Λιβάνου και όχι μόνο τους «κακούς» της Χαμάς και της Χεζμπολά.

Ο κ. Λεκαδίτης, όπως διαβάζουμε, εκτός από συγγραφέας, είναι και εκπρόσωπος του (κυβερνώντος στο Ισραήλ) κόμματος Λικούντ στην Ελλάδα, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, οι αναρτήσεις του όμως αντί να εξυπηρετούν, μάλλον υπονομεύουν αυτό που με τόσο χουλιγκανικό πάθος υπερασπίζεται: το δικαίωμα δηλαδή του Ισραήλ να ισοπεδώσει τα πάντα μέχρι να μη μείνει ούτε ρουθούνι, κι όποιος έχει αντίθετη άποψη είναι αντισημίτης, ενδεχομένως και αρνητής του Ολοκαυτώματος. 

Αυτή είναι η αιτία μάλλον (η «ακρότητα» της φρασεολογίας του δηλαδή και όχι η ουσία αυτών που πρεσβεύει) που ελάχιστοι απ’ όσους μοιράζονται τις θέσεις του στον εγχώριο δημόσιο «διάλογο» έσπευσαν να τον στηρίξουν μετά την αποπομπή του από τον εκδοτικό του οίκο.

Υπήρξαν και τέτοιοι πάντως, οι οποίοι βρήκαν αφορμή να κάνουν λόγο για «λογοκρισία», «δύο μέτρα και δύο σταθμά» κ.λπ. Οι περισσότεροι όμως, σιωπή. Επισήμως τουλάχιστον. Δημοσίως δεν θα μπορούσαν να υπερασπιστούν μια τέτοια ανάρτηση, όπως δημοσίως δεν θα παραδεχτούν ποτέ –ίσως ούτε και κατ’ ιδίαν, ίσως ούτε και στον εαυτό τους ακόμα– ότι θεωρούν κάτι λιγότερο από ανθρώπους και ενεργούς ή δυνάμει τρομοκράτες και «εχθρούς του πολιτισμού μας» (έχει πλάκα να είσαι Νεοέλληνας και να λες τέτοια πράγματα) και σε κάθε περίπτωση αναλώσιμους όλους τους κατοίκους της Γάζας, της Δυτικής Όχθης και του Λιβάνου και όχι μόνο τους «κακούς» της Χαμάς και της Χεζμπολά.

Να μην ξεχάσουμε τέλος και τους πατριώτες του γλυκού νερού και του γεωπολιτικού καιροσκοπισμού που σκίζουν τα ρούχα τους υπέρ του Ισραήλ ως εχθρού του εχθρού μας (της Τουρκίας). 

Στο μεταξύ, ο Λίβανος βομβαρδίζεται ανηλεώς και η Γάζα πεθαίνει, ενώ οι δραματικές εκκλήσεις για ανθρωπιστική βοήθεια φτάνουν μόνο ως μακρινοί και μάλλον ενοχλητικοί απόηχοι στα αυτιά του «πολιτισμένου» κόσμου, που έχει ήδη μπει στον ρυθμό των επικείμενων προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, και σκέφτεται κανείς μήπως τελικά ένας πλανητάρχης σαν τον Τραμπ είναι το λιγότερο που μας αξίζει.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διέρρευσαν απόρρητα έγγραφα για τα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν-Τι μας δείχνουν

Διεθνή / Διέρρευσαν απόρρητα έγγραφα για τα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν-Τι μας δείχνουν

Δεν είναι σαφές αν επρόκειτο για ενέργεια κάποιου χάκερ ή για εσωτερική διαρροή, αλλά τα έγγραφα δείχνουν ότι τα σχέδια για την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν είναι αρκετά προχωρημένα
LIFO NEWSROOM
«Πίσω από το χαμόγελό μας, ξέρω ότι μέσα μας κοιμάται ακόμα o φόβος»

Daily / «Πίσω από το χαμόγελό μας ξέρω ότι μέσα μας κοιμάται ακόμα o φόβος»

Το «Bye Bye Tiberias», ένα ονειρικό γενεαλογικό οδοιπορικό στην Παλαιστίνη με κεντρική φιγούρα τη γνωστή Παλαιστίνια ηθοποιό Χιάμ Αμπάς, διάσημη εσχάτως από τον ρόλο της στο «Succession», είναι ένα από τα πιο μελαγχολικά, συγκινητικά αλλά και λυτρωτικά, εν τέλει, ντοκιμαντέρ που γυρίστηκαν πρόσφατα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ