ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ελέγξτε τους!

Ελέγξτε τους! Facebook Twitter
0

ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΑΚΑ ως έθνος. Έναν χρόνο μνημόνιο, δυσοίωνα μηνύματα για την οικονομία και τη ζωή μας, κοινωνική ένταση σε όλα τα επίπεδα και, γενικά, το «no future» έχει επικρατήσει ως έκφραση. Παρ’ όλα αυτά, η ιδέα ότι είμαστε «αγανακτισμένοι» μάς ήρθε από την Ισπανία. Κατέβηκαν στις πλατείες τους οι Ίβηρες, πήγαν κόντρα στις εντολές της αστυνομίας να διακοπούν οι διαδηλώσεις εξαιτίας της εκλογικής διαδικασίας και στο τέλος έφυγαν, περνώντας το μήνυμά τους. Η Ισπανία, που έχει μεγάλα προβλήματα στους τομείς της ανεργίας (ειδικά στους νέους), δεν είναι όμως Ελλάδα, που πληρώνει για ένα αναψυκτικό €1 και 20 λεπτά, βλέπει συνεχώς τους μισθούς να πέφτουν, την καθημερινότητα ν’ ακριβαίνει και δεν έχει την τρόικα πάνω απ' το κεφάλι της. Οι Ισπανοί βγήκαν κατά χιλιάδες στις πλατείες, οι Έλληνες τούς αντιγράφουν λίγες μέρες μετά, δημιουργώντας groups στο Facebook. Η αντιγραφή μάς έχει φάει. Βλέπουμε την πλατεία Ταχρίρ, θέλουμε να γίνουμε Αιγύπτιοι, βλέπουμε τα γαλλικά συνδικάτα θέλουμε να γίνουμε Γάλλοι, βλέπουμε τη νεολαία της Ισπανίας και θέλουμε να μιλάμε ισπανικά. Δεν πάει, όμως, έτσι. Χρειάζεται κι ένας γηγενής τρόπος πολιτικής σκέψης κι έκφρασης. Δεν εννοώ τη φωνή των διανοουμένων άλλα όλων αυτών που είναι τα νέα «φρούτα» στην παραγωγική διαδικασία. Πραγματικά, βαρέθηκα όσους παρακολουθούν τον Γιάννη Πρετεντέρη μόνο και μόνο για τον βρίσουν. Ο άνθρωπος δεν κάνει τίποτ' άλλο απ' το να υπερασπίζεται τα κεκτημένα του. «Πέστε να με φάτε», που λένε και στο Τwitter, αλλά το πρόβλημά μας δεν είναι μόνο αυτά που λένε οι μαθουσάλες της ενημέρωσης, αλλά αυτά που δεν λένε οι υπόλοιποι.

ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΜΙΑ ΑΜΗΧΑΝΙΑ ως προς το πώς θ’ αντιδράσουμε σε όλη αυτή την ιστορία. Είναι πολύς ο κόσμος που πια αναρωτιέται: «Καλά, δεν γινόταν κάπως αλλιώς;». Μπορεί και να γινόταν, αλλά δεν έχει βρεθεί κανείς να το πει. Έχουμε μια περίεργη σχέση με τους «κοινωνικούς αγώνες», όπως και με την πολιτικοποίηση. Είναι γνωστό πως επειδή η γενιά της Μεταπολίτευσης έκανε μεγάλες πολιτικές συζητήσεις, μετά δεν ήθελε να συζητήσει κανένας άλλος, ανάγοντάς την σε κάτι το γραφικό. Έτσι, για παράδειγμα, στο πανεπιστήμιο οι ΔΑΠίτες κι οι ΠΑΣΠίτες είναι οι γραφικοί που έχουν μπερδέψει το γήπεδο με το πανεπιστήμιο κι έχουν σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την κατάντια της ελληνικής εκπαίδευσης. Οι αριστεροί είναι εκ φύσεως γραφικοί, οπότε δεν λογαριάζονται καν. Αυτή είναι η εικόνα που έχει δημιουργηθεί για τις φοιτητικές παρατάξεις, επεκτείνεται στις νεολαίες και καταλήγει στα πολιτικά κόμματα. Έτσι, ενώ όλο και περισσότερος κόσμος σνομπάρει το πολιτικό και κομματικό σύστημα γιατί δικαιολογημένα το σιχάθηκε, από την άλλη, με το να μη δημιουργεί κάποιο κίνημα ή κάποιον νέο πολιτικό σχηματισμό, του επιτρέπει να φυτοζωεί και να κυβερνά. Στο πανεπιστήμιο, στις νεολαίες και στην κανονική ζωή.

ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΛΕΣΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ το δικαίωμά μας να ελέγχουμε τους κρατικούς λειτουργούς και την πολιτική εξουσία. Η απαξίωση του πολιτικού συστήματος από τη μια, κι ο συγχρωτισμός, από την άλλη, μας έχουν οδηγήσει στο να κυβερνιόμαστε τα τελευταία τριάντα χρόνια από τους ίδιους ανθρώπους. Υπάρχει μια συλλογική ευθύνη σε αυτό. Λαδώσαμε πολύ, από την Πολεοδομία και την Αστυνομία μέχρι τις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης. Επίσης, διαπράξαμε μαζί με το κράτος απατεωνιές. Περαίωση, ημιυπαίθριοι και τώρα νομιμοποίηση αυθαιρέτων είναι οι τρεις μεγάλες εθνικές κομπίνες. Αύριο, ποιος θα με σταματήσει εμένα ώστε να μην καταπατήσω μια δασική έκταση και να τη γεμίσω μπετόν αρμέ; Έτσι, ζούμε καθημερινά μ' ένα συναίσθημα συνενοχής ή συναίνεσης, που είναι η λέξη των ημερών. Μπορούμε, όμως, κι εμείς να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Στο κάτω κάτω της γραφής, εμείς τον πληρώνουμε τον λογαριασμό. Μέχρι ν' αλλάξουμε το σύστημα (όπως ζητούσαν οι Ισπανοί), ας χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία του, ώστε να ελέγξουμε αυτούς που μας κυβερνάνε και τους ίδιους μας τους εαυτούς

Στήλες
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ