Φεστιβάλ ή Μουσείο;

Φεστιβάλ ή Μουσείο; Facebook Twitter
0

Διαβάζωεπικρίσεις για το Φεστιβάλ Αθηνών - ότιδεν είναι «αρκετά Ελληνικό».

Απόρησακαι ξανακοίταξα το πρόγραμμα. Περισσότερεςαπό τις μισές εκδηλώσεις αφορούν είτεελληνικά έργα είτε ελληνικές ερμηνείεςξένων. Θεωρώ ότι αυτό είναι λογικόποσοστό, μια και οι συντριπτικάπερισσότεροι επισκέπτες του είναιΈλληνες, που ενδιαφέρονται να γνωρίσουνκαι τη σύγχρονη ξένη δημιουργία.

Ωστόσοόταν διάβασα τις λεπτομερέστερεςαντιρρήσεις, κατάλαβα πως οι επικριτέςτου δεν ήθελαν το φεστιβάλ πιο ελληνικό- αλλά πιο μουσειακά ελληνικό. Δεν τουςέκαναν ο Δημήτρης Δημητριάδης, η ΛούλαΑναγνωστάκη, ο Βασίλης Αλεξάκης - ήθελανποιητικό θέατρο του Καζαντζάκη, τουΣικελιανού και του Πρεβελάκη. Δεν τουςγέμιζαν το μάτι ο Θόδωρος Αντωνίου, ηΛένα Πλάτωνος, ο Μάνος Χατζηδάκις -ήθελαν Μανώλη Καλομοίρη και άλλους«εθνικούς» συνθέτες. Αντί γιαΔημήτρη Παπαϊωάννου θυμήθηκαν την...Κούλα Πράτσικα...

Υπάρχουνστον ελληνικό χώρο μερικοί «ΛευκοίΕλέφαντες» που δεν αντιμετωπίζονταιμε τίποτα. Το «σπουδαίο ποιητικόθέατρο» του Καζαντζάκη και τουΣικελιανού είναι απλούστατα κακό θέατρο- σε πολλά μέρη είναι και κακή ποίηση.Θα ήταν πολύ δύσκολο να το ανεβάσεικανείς σήμερα. Κινδυνεύει να βγάλειγέλιο. Όπως η Οδύσσεια του Καζαντζάκη,ένα λεκτικά παραφορτωμένο σύνθεμα, πουδεν διαβάζεται με τίποτα. (Μετά απόπολλές τίμιες απόπειρες κατάφερα να τηδιαβάσω στα αγγλικά - η μετάφραση τουΦράιερ είναι πολύ καλύτερη από τοπρωτότυπο). Ο Καζαντζάκης άργησε πολύνα καταλάβει πως η σύγχρονη μορφή τουέπους λέγεται μυθιστόρημα. Όταν τοεννόησε, διέπρεψε.

Η ΚούλαΠράτσικα έκανε σπουδαία δουλειά φέρνονταςστην Ελλάδα ξένες μορφές - δεν δημιούργησεδικές της. Οι Δελφικές Εορτές ήτανσημαντικές γιατί πρώτες αναβίωσαν (πολύερασιτεχνικά!) το αρχαίο δράμα: στοΦεστιβάλ υπάρχουν οκτώ αρχαία έργα πουτις τιμούν.

Το ναεγκαλούμε τον Γιώργο Λούκο ότι δενπροβάλει μουσειακές και ξεπερασμένεςμορφές της ελληνικής δημιουργίας είναιαστείο. Ένα φεστιβάλ οφείλει να είναικέντρισμα και ερέθισμα - όχι προσκλητήριονεκρών. Η παρελθοντολαγνεία είναι ημεγάλη κατάρα αυτού του τόπου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ