Όσοι θέλουν να μάθουν γιατί η Ελλάδα φαλίρισε, δεν έχουν παρά να ρίξουν μια ματιά στο πόρισμα του Σώµατος Επιθεωρητών - Ελεγκτών ∆ηµoσίας ∆ιοίκησης για τα πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης της ΕΡΤ. «Η σκανδαλώδης σπατάλη του δηµόσιου χρήµατος στην ΕΡΤ», έγραψαν τα «Νέα» που μελέτησαν τον φάκελο, «είναι χαρακτηρισµός που δεν αρκεί για να περιγράψει το εύρος των αποκαλύψεων για το... πανηγύρι σπατάλης και διαφυγόντων κερδών», το οποίο οδήγησε και τη δημόσια τηλεόραση στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
Και να σκεφτεί κανείς ότι ο έλεγχος αφορούσε μόνο ένα τμήμα της διαφθοράς, τις μεικτές παραγωγές της ΕΡΤ και των ιδιωτικών εταιρειών παραγωγής. Γιατί η ΕΡΤ είναι όπως οι αποκαλύψεις του WikiLeaks: ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα. Από τα bonus και τις πολυήμερες εκδρομές δεκάδων στελεχών και των οικογενειών τους στις Κάννες μέχρι τα 4 λογότυπα της εταιρείας που στοίχισαν 1,2 εκατ. ευρώ ή το πούλημα σε χαμηλές τιμές του αρχείου της ΕΡΤ στον Σκάι από τον τέως πρόεδρο-διευθύνοντα σύμβουλο Χ. Παναγόπουλο, που αποτελεί την πιο χαρακτηριστική περίπτωση «κυλιόμενης πόρτας» στην Ελλάδα: δούλευε στην «Καθημερινή» όταν διορίστηκε στη θέση και παρέμεινε σε αυτήν, παρότι ακόμη και υπουργοί ζητούσαν την απομάκρυνσή του, επειδή η κυβέρνηση Καραμανλή ήθελε να τα έχει καλά με το συγκρότημα Αλαφούζου, στο οποίο ξαναγύρισε ως διευθύνων σύμβουλος (Σκάι) μετά τις εκλογές. Ύστερα, αναρωτιούνται μερικοί γιατί τα ελληνικά ΜΜΕ περνάνε κρίση, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία...
Θα χρειαζόταν ξεχωριστό άρθρο για μια πολύ συνοπτική περιγραφή των όσων καταγράφονται στο πόρισμα που περιγράφει πώς η δημόσια τηλεόραση χρησιμοποιήθηκε σαν την παχιά αγελάδα που άρμεγαν ιδιωτικές εταιρείες παραγωγής κατά παράβαση των σχετικών συμβάσεων και του νόμου. ∆ιπλά οδοιπορικά; Πλήρωνε η ΕΡΤ, με απλές αποδείξεις µάλιστα των ίδιων των παραγωγών, που δεν αποδείκνυαν αν είχαν γίνει οι µετακινήσεις. «Επιπλέον, κοµµώτρια και µακιγιέζ επιθυµούσε η παρουσιάστρια;», γράφουν τα «Νέα»; Πλήρωνε η ΕΡΤ, παρόλο που υπήρχε ξεχωριστό κονδύλι στην παραγωγή. Ακόµη και µικροαγορές καλλυντικών από καταστήµατα του Παρισιού και αναµνηστικά από έργα καλλιτεχνών (Νταλί, Πικάσο, Μονρόε) από καταστήµατα µουσείων (Musee du Luxembourg) πληρώθηκαν από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Το πρόβλημα φυσικά δεν περιορίζεται στην ΕΡΤ. Το τι κόμμωση έπεσε τα προηγούμενα χρόνια σε πολλούς δημόσιους οργανισμούς δεν περιγράφεται. Πάνω στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου ενός -καταχρεωμένου- πολιτιστικού οργανισμού υπάρχουν απλήρωτοι λογαριασμοί €20.000 (20.000, μάλιστα) από κομμωτήρια της προκατόχου του. Από δήμους μέχρι ΔΕΚΟ παρόμοια διαχείριση του δημόσιου χρήματος έγινε τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα για να αποθεωθεί την πενταετία 2004-9. Στην ΕΡΤ, λόγου χάριν, με ένα στοιχειώδες νοικοκύρεμα και κάποιες οικονομίες ο προϋπολογισμός θα είναι φέτος, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, πλεονασματικός, παρά τους 3.500 υπαλλήλους της. Μπορεί η ευρωζώνη να μην ευνοεί τις περιφερειακές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά η Ελλάδα χρεοκόπησε πρώτη λόγω σπατάλης, κακοδιαχείρισης και έλλειψης τσίπας των ανθρώπων που αντί να την υπηρετήσουν, τη λεηλάτησαν.
σχόλια