Κιγκινάτος

Κιγκινάτος Facebook Twitter
0

Αν μπείτε στην ελληνική έκδοση της αναζήτησης Google και πληκτρολογήστε τη λέξη «χρεοκοπία», θα πάρετε πάνω από ένα εκατομμύριο αναφορές. Ο συνδυασμός «χρεοκοπία Ελλάδας» θα σας δώσει γύρω στις επτακόσιες πενήντα χιλιάδες. Που σημαίνει ότι τόσες φορές έχει αναφερθεί σε κείμενα τα οποία αποδελτίωσε η μηχανή εύρεσης.

Τα ίδια θα συμβούν αν δώσετε «αναδιάρθρωση» ή «κούρεμα χρέους». Το «έλλειμμα» δίνει δύο εκατομμύρια τριακόσιες χιλιάδες και το «έλλειμμα Ελλάδας» μόλις πεντακόσιες χιλιάδες λιγότερο. Η «επιμήκυνση» πάει πιο ψηλά - αλλά εκεί παίζει και η «επιμήκυνση πέους» (το αγαπημένο θέμα όλων των σκουπιδο-mail).

Έχουν και οι λέξεις τα όριά τους, φθείρονται, λιώνουν - παύουν στο τέλος να εννοούν κάτι, γίνονται πολτός. Ας αφήσουμε που τέτοιες αφηρημένες έννοιες δεν σημαίνουν τίποτα, παρά μόνο όταν τις μεταφράσει κανείς σε ανθρώπινα πάθη - όπως είχε κάνει πριν εκατόν τριάντα πέντε χρόνια ο Εμμανουήλ Ροΐδης. Αναλύοντας την αξία μίας μετοχής (έχασε όλη την περιουσία του στα «Λαυρεωτικά»), έβρισκε ότι αποτελείται από «Δάκρυα ορφανού 2 λεπτά, Στεναγμοί χήρας 1λ., Πείνα συνταξιούχου 1λ., Νωθρότης εισαγγελέως 3λ. κ.λπ.». Μέσα στον λογαριασμό, το μεγαλύτερο ποσοστό, βέβαια, είναι η «Ευήθεια μετόχου». Τίποτα δεν άλλαξε!

Έτσι και στο κάθε χρέος υπάρχει πολύς ανθρώπινος πόνος -αλλά και πολλή «ευήθεια»- δηλαδή ανοησία. Και στη θεραπεία υπάρχει ακόμα περισσότερη οδύνη. Κι ακριβώς γι' αυτό κανείς δεν τολμάει να προχωρήσει στη θεραπεία. Βρίζουμε το μνημόνιο - χωρίς να προσέχουμε ότι δεν έχει εφαρμοστεί, παρά μόνο σε μερικά εύκολα μέτρα. Η ουσία, το σπάταλο κι ανοικονόμητο κράτος, παραμένει αλώβητο. Ηγέτες και αξιωματούχοι γυρίζουν γύρω-γύρω αλλόφρονες σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα και δεν κάνουν τίποτα. Ποιος θα επωμισθεί το πολιτικό κόστος;

Τον 5ο αιώνα προ Χριστού, δύο φορές κάλεσε η Ρωμαϊκή Σύγκλητος τον Κιγκινάτο να σώσει τη χώρα που κινδύνευε. Και τις δύο φορές έπραξε το καθήκον του κι ενώ είχε τεράστιες έκτακτες εξουσίες για μήνες, δεν τις άσκησε ούτε μία ώρα παραπάνω και γύρισε στο μικρό χωράφι του. Μια φορά μόνο στην ιστορία συνδυάστηκε η απόλυτη εξουσία με το απόλυτο ήθος. Και το θαύμα δεν επαναλαμβάνεται...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ