Ο Μίκης είναι η Ελλάδα

Ο Μίκης είναι η Ελλάδα Facebook Twitter
0

Κάπωςέτσι θα νιώθει σίγουρα. Τα τελευταίαχρόνια έχει αναδειχθεί σε εθναμύντορακαι σε εθνοπατέρα. Νιώθει πως είναι ησυνείδηση του έθνους. Μόλις κάτι συμβείπου αφορά εθνικά θέματα, εκδίδειανακοίνωση. Λάβρος επιτίθεται εναντίοντων ασεβών που κάνουν κριτική στονΧριστόδουλο, των ξένων κέντρων πουυπαγόρευσαν το ανίερο βιβλίο Ιστορίαςτης Στ' δημοτικού, των κρυφών δυνάμεωνπου συνωμοτούν εναντίον μας, των Εβραίωνπου είναι «η ρίζα του κακού» καιτων Αμερικανών που, ως γνωστόν, είναι ηπηγή όλων μας των δεινών.

ΟΜίκης Θεοδωράκης, πρόμαχος του Έθνους.Ψηλά τη σημαία! Όμως, τρίβω τα μάτια μουκαι διαβάζω ξανά και πάλι κάτι πουξεστόμισε σε μία συνέντευξή του. Μίλαγεστον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο, το 1985, καιτου είπε: «Σήμερα η έννοια του έθνουςείναι γελοία».

Τοεπαναλαμβάνω για να το εμπεδώσετε:«Σήμερα η έννοια του έθνους είναιγελοία». Στη σελίδα 307 του βιβλίουΑντίο Παλιέ Κόσμε - 21 σπάνιες συνομιλίες.

Θαμου πείτε: ο καθένας δικαιούται νααλλάξει γνώμη. Ναι, αλλά πόσο; Από τογελοίο στο ιερό είναι μεγάλη απόσταση.Από το διεθνισμό του αριστερού κοσμοπολίτη(που θεωρεί τα έθνη τεχνητές κατασκευέςγια να χωρίζουν τους ανθρώπους) μέχριτην προσήλωση στις πιο συμβατικές αρχέςτου εθνικισμού υπάρχει χάος.

Ωστόσο,όταν έγραψα στον τίτλο «Ο Μίκης είναιη Ελλάδα» δεν εννοούσα μόνο το πώςνιώθει. Εννοούσα πως όλη η Ελλάδα, μετάτη δεκαετία του ‘80, άλλαξε άποψη. Ο Μίκηςαπό αυτή την άποψη συμβολίζει καιεκφράζει αυτήν τη στροφή. Είτε επειδήοι ευαίσθητες κεραίες του καλλιτέχνηέπιασαν την αλλαγή της νοοτροπίας είτεεπειδή και ο ίδιος την επηρέασε και τηνεπιτάχυνε.

Ποιοςεύκολα θα τολμούσε σήμερα να πει δημόσιαότι η έννοια του έθνους είναι γελοία;Σύμφωνοι, οι πολιτικοί επιστήμονεςγνωρίζουν καλά ότι τα έθνη είναιφαντασιακές κοινότητες, ιδεολογικέςκατασκευές σχετικά πρόσφατες (ούτε δύοαιώνες δεν αριθμούν, κι ας εφευρίσκουνμύθους με βάθος χρόνου). Αλλά αυτάλέγονται πια μόνο χαμηλόφωνα στασπουδαστήρια των πανεπιστημίων...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ