Κάπωςέτσι θα νιώθει σίγουρα. Τα τελευταίαχρόνια έχει αναδειχθεί σε εθναμύντορακαι σε εθνοπατέρα. Νιώθει πως είναι ησυνείδηση του έθνους. Μόλις κάτι συμβείπου αφορά εθνικά θέματα, εκδίδειανακοίνωση. Λάβρος επιτίθεται εναντίοντων ασεβών που κάνουν κριτική στονΧριστόδουλο, των ξένων κέντρων πουυπαγόρευσαν το ανίερο βιβλίο Ιστορίαςτης Στ' δημοτικού, των κρυφών δυνάμεωνπου συνωμοτούν εναντίον μας, των Εβραίωνπου είναι «η ρίζα του κακού» καιτων Αμερικανών που, ως γνωστόν, είναι ηπηγή όλων μας των δεινών.
ΟΜίκης Θεοδωράκης, πρόμαχος του Έθνους.Ψηλά τη σημαία! Όμως, τρίβω τα μάτια μουκαι διαβάζω ξανά και πάλι κάτι πουξεστόμισε σε μία συνέντευξή του. Μίλαγεστον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο, το 1985, καιτου είπε: «Σήμερα η έννοια του έθνουςείναι γελοία».
Τοεπαναλαμβάνω για να το εμπεδώσετε:«Σήμερα η έννοια του έθνους είναιγελοία». Στη σελίδα 307 του βιβλίουΑντίο Παλιέ Κόσμε - 21 σπάνιες συνομιλίες.
Θαμου πείτε: ο καθένας δικαιούται νααλλάξει γνώμη. Ναι, αλλά πόσο; Από τογελοίο στο ιερό είναι μεγάλη απόσταση.Από το διεθνισμό του αριστερού κοσμοπολίτη(που θεωρεί τα έθνη τεχνητές κατασκευέςγια να χωρίζουν τους ανθρώπους) μέχριτην προσήλωση στις πιο συμβατικές αρχέςτου εθνικισμού υπάρχει χάος.
Ωστόσο,όταν έγραψα στον τίτλο «Ο Μίκης είναιη Ελλάδα» δεν εννοούσα μόνο το πώςνιώθει. Εννοούσα πως όλη η Ελλάδα, μετάτη δεκαετία του ‘80, άλλαξε άποψη. Ο Μίκηςαπό αυτή την άποψη συμβολίζει καιεκφράζει αυτήν τη στροφή. Είτε επειδήοι ευαίσθητες κεραίες του καλλιτέχνηέπιασαν την αλλαγή της νοοτροπίας είτεεπειδή και ο ίδιος την επηρέασε και τηνεπιτάχυνε.
Ποιοςεύκολα θα τολμούσε σήμερα να πει δημόσιαότι η έννοια του έθνους είναι γελοία;Σύμφωνοι, οι πολιτικοί επιστήμονεςγνωρίζουν καλά ότι τα έθνη είναιφαντασιακές κοινότητες, ιδεολογικέςκατασκευές σχετικά πρόσφατες (ούτε δύοαιώνες δεν αριθμούν, κι ας εφευρίσκουνμύθους με βάθος χρόνου). Αλλά αυτάλέγονται πια μόνο χαμηλόφωνα στασπουδαστήρια των πανεπιστημίων...
σχόλια