Η πιοανατριχιαστική εμπειρία που έζησατελευταία έχει σχέση με τις ΠανελλαδικέςΕξετάσεις.
Απότο ραδιόφωνουπεύθυνοι φροντιστηρίων έδιναν τιςσωστές απαντήσεις στα θέματα της ΙστορίαςΘεωρητικής Κατεύθυνσης.
«Ησωστή απάντηση στην ερώτηση Α1.2 είναιστο σχολικό εγχειρίδιο, σελ. 44, από τιςλέξεις ‘Το 1910' ως ‘των μεταναστών'».
Μετον ίδιο τρόπο δόθηκαν όλες οι άλλεςαπαντήσεις - με ακριβή αναφορά του χωρίουπου υπήρχε στο βιβλίο. Ο καθηγητής πουμιλούσε υπογράμμιζε πως έπρεπε νααναγραφούν ακριβώς τα κείμενα τουεγχειριδίου, χωρίς αλλαγές.
Δενέμαθα τι ήταν το θέμα, σε ποια εποχήαναφερόταν... Μόνο αράδες για αποστήθιση...Σαν εφιάλτης με ρομπότ μου έκανε - σαναυτοματοποιημένη δυστοπία.
Τηνίδια μέρα, 27.5., διάβασα στα «ΝΕΑ»(στήλη Ρούσσου Βρανά) για τους Φιλανδούςμαθητές που πάλι αξιολογήθηκαν ως οιπρώτοι στον κόσμο: «Δεν χρειάζεταινα μελετούν στο σπίτι, οι εξετάσεις πουδίνουν είναι ελάχιστες... και δεν αρχίζουντο σχολείο προτού γίνουν επτά ετών. Παρ'όλα αυτά, αναδείχτηκαν πρώτοι σε έρευναπου έγινε σε 57 χώρες. Οι Αμερικανοίμαθητές βαθμολογήθηκαν "μέτριοι"...μολονότι οι καθηγητές τούς φορτώνουνμε δουλειά στο σπίτι και εξετάσεις. Οινέοι της Φινλανδίας περνάνε ώρες στοίντερνετ, ακούνε ραπ και χέβι μέταλ καιχαίρονται τη ζωή όπως όλοι οι νέοι. Όμως,όταν πια φτάνουν στην τρίτη τάξη τουλυκείου, είναι πολύ πιο προχωρημένοιαπό τους άλλους στις επιστήμες, ταμαθηματικά και την ανάγνωση.
Τομυστικό τους είναι κάτι πολύ απλό, αλλάκαθόλου εύκολο. Οι Φινλανδοί καθηγητέςείναι καλά καταρτισμένοι και οι μαθητέςτους πολύ υπεύθυνοι. Από πολύ νωρίς, ταπαιδιά απελευθερώνονται από τον έλεγχοτων μεγάλων. Οι καθηγητές επιλέγουν οιίδιοι τα βιβλία τους και προσαρμόζουντα μαθήματά τους ανάλογα με τις ανάγκεςτων παιδιών. Στα φινλανδικά λύκεια τοποσοστό αποτυχίας δεν ξεπερνάει το 4%,έναντι 25% στις ΗΠΑ».
Εμείςόμως, παπαγάλοι του 21ουαιώνα, δέρνουμε και κανέναν πρύτανη,άμα λάχει...
σχόλια