Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020

Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Απολύμανση στο Μέγα Τζαμί του Χασάν Β' στην Καζαμπλάνκα.
0

ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΒΛΑΨΑΝ

Οδεύουμε προς τοπικό lockdown στην Αττική; Έτσι ακούγεται. Αλλά τι θα πει πραγματικά «τοπικό», όταν σχεδόν το 50% του ΑΕΠ της χώρας παράγεται σε τούτη την περιοχή; Δεν πρόκειται ούτε για γειτονιά, ούτε για μικρό νησί: οι επιπτώσεις ενός τέτοιου «τοπικού» lockdown αφορούν ουσιαστικά το σύνολο της χώρας. Μια συνολική ματιά στα πράγματα ουδέποτε έβλαψε.


Όλοι θέλουμε και δικαιούμαστε να εκφράζουμε την άποψή μας. Αναρωτιέμαι, όμως, αν διάφοροι ειδικοί θα έπρεπε να περιορίσουν κάπως τις δημόσιες παρεμβάσεις τους, κυρίως αυτές με κανονιστικές υποδείξεις για άμεσο lockdown. Ο αυτοέλεγχος ουδέποτε έβλαψε.


Πρωτίστως, θα πρέπει να ελεγχθεί η στοχοποίηση κοινωνικών ομάδων (πρόσφυγες, νέοι, κ.λπ). Τα προβλήματα και πολλά είναι και δύσκολα στην αντιμετώπισή τους. Όχι μόνον προσφέρουν κακές υπηρεσίες στην κυβέρνηση όσοι προσπαθούν να βρουν αποδιοπομπαίους τράγους δήθεν για να τη βοηθήσουν, αλλά δυσχεραίνουν το έργο της, προκαλώντας ανώφελες εντάσεις. Μια ψύχραιμη ματιά (και μετριόφρων) στα πράγματα ουδέποτε έβλαψε.


Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Αυξάνεται η πίεση στο σύστημα υγείας της χώρας.

• • •


ΝΤΙΠ ΚΑΤΑΝΤΙΠ

Το πρωί της Κυριακής στον ιερό μητροπολιτικό ναό του Αγίου Νικολάου Κοζάνης, ο μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος κάλεσε τους παριστάμενους να αναφωνήσουν «Ζήτω το Έθνος - Ζήτω η Ελλάδα μας - Ζήτω οι ένοπλες δυνάμεις μας - Ζήτω η Χωροφυλακή», σύμφωνα με το kozanimedia.


Πρόσθεσε μάλιστα ότι «Αγαπάμε την Ευρώπη, αλλά εμείς φτιάξαμε την Ευρώπη. Όταν είπα κάποτε, από αυτή τη θέση, πως, όταν εμείς φτιάχναμε Παρθενώνες και τραγωδίες, εκείνοι ήταν επάνω στα δέντρα και στις χοιροκαλύβες, κάποιος δημοσιογράφος πήρε και έκανε ολόκληρο πρωτοσέλιδο ότι είμαι ρατσιστής, σωβινιστής και εθνικιστής... Εμείς εκεί στον Μοριά, εκεί στα Καλάβρυτα, σηκώσαμε το λάβαρο να πάμε μέχρι την Πόλη και την Αγιά Σοφιά. Και οι προδότες Έλληνες μας κράτησαν, για την εξουσία, μέχρι τον Σπερχειό».


Προσπάθησα να σχολιάσω τον Μητροπολίτη, αλλά ομολογώ πως απέτυχα· και απέτυχα διότι δεν μπορούσα να αποφασίσω αν θα πρέπει να χρησιμοποιήσω το «ντιπ» ή το «μπιτ», το «ντιπ για ντιπ» ή το «ντιπ καταντίπ», όπως τα διάβασα στο Λεξικό της Κοινής Ελληνικής:


ντιπ [díp] επίρρ. τροπ.: (οικ.) α. τελείως, ολότελα· μπιτ: Είναι ~ χαζός. β. καθόλου, τίποτε, σε αρνητική πρόταση: Δεν έχει ~ μυαλό. Δε σκαμπάζω ~ από μαθηματικά. || (με έμφαση) ~ για ~. ~ καταντίπ. [τουρκ. dip 'πάτος, κατώτατο σημείο΄]


Δείτε το βίντεο μετά το 3:36:00.

 

• • •


ΜΙΑ ΠΛΑΚΕΤΑ ΣΥΜΒΟΛΟ

Δεκάδες χιλιάδες νέοι συνέχισαν τις πολύμηνες κινητοποιήσεις τους το περασμένο σαββατοκύριακο στην Ταϊλάνδη. Την Κυριακή τοποθέτησαν μια πλακέτα, με το σύνθημα «Οι πολίτες εξέφρασαν τον στόχο τους ότι αυτή η χώρα ανήκει στον λαό, και όχι στη μοναρχία», σε έναν ιστορικό χώρο κοντά στα ανάκτορα — μια ευθεία πρόκληση προς τη μοναρχία. Η πλακέτα αφαιρέθηκε «μυστηριωδώς» μέσα στη νύκτα.


Οι διαδηλωτές ζητούν τον δημοκρατικό εκσυγχρονισμό της χώρας. Το σημαντικότερο γεγονός είναι ότι για πρώτη φορά ξεπεράστηκε το ταμπού της μοναρχίας: κεντρικό αίτημα των διαδηλωτών είναι ο συνταγματικός περιορισμός των εξουσιών και των απολαβών της.
Σημειωτέον, η Ταϊλάνδη έχει αυστηρότατο πλαίσιο προστασίας της βασιλείας. Σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, όποιος δυσφημεί, προσβάλλει ή απειλεί τον βασιλιά ή μέλη της βασιλικής οικογένειας τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι 15 έτη.


Είναι άγνωστο πώς θα καταλήξει αυτό το δίχως προηγούμενο κίνημα που δείχνει να έχει αντοχές. Η ηγεσία του καλεί σε γενική απεργία στις 14 Οκτωβρίου, επέτειο του φοιτητικού ξεσηκωμού του 1973.


• • •

ΘΑ ΠΑΡΩ ΕΝΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ

Ο Γάλλος ευθυμογράφος Αλφόνς Αλέ (1854 – 1905) πήγε σε ένα εστιατόριο και, αφού συμβουλεύτηκε τον κατάλογο, κάλεσε τον σερβιτόρο.


Αλέ: Για αρχή, θα πάρω ένα ορθογραφικό λάθος.

Σερβιτόρος: Λυπάμαι, δεν έχουμε.

Αλέ: Εν τοιαύτη περιπτώσει, γιατί το βάζετε στο μενού;


Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Ο Αλφόνς Αλέ (1854 – 1905), και η γκραβούρα του «Πάλη νέγρων μέσα σε υπόγειο τη νύχτα» (1897, πολύ πριν το «νέγρος» καταστεί απαγορευμένη λέξη).

• • •

ΕΝΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΟΝΟΜΑΤΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ

Στις 22 Σεπτεμβρίου 1971 κηδεύεται ο Γιώργος Σεφέρης (1900 – 1971).


Τις επόμενες φωτογραφίες τράβηξε ο ίδιος ο μεγάλος Έλληνας ποιητής.

Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Χένρι Μίλλερ, Ύδρα, 1939.


Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Το Ιερό του Απόλλωνα Υλάτη στο Κούριο, Κύπρος, 1953.


Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Άγιος Γεώργιος ο Εξορινός, Αμμόχωστος, Κύπρος, 1953.

Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Κοινότητα Άλωνα, επαρχία Λευκωσίας, Κύπρος (από τον ξεσηκωμό εναντίον των Βρετανών), 1954.


Τι διαβάζουμε σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2020 Facebook Twitter
Η Τελευταία Κρίση (Δευτέρα Παρουσία), Μονή του Χριστού Αντιφωνητή, Κερύνεια, Κύπρος, 1954.

Στήλες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι διαβάζουμε σήμερα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Στήλες / Τι διαβάζουμε σήμερα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Σήμερα: Ένας Banksy του 2009 για την κλιματική αλλαγή • • • προφανώς δάσκαλε που δίδασκες... • • • οι αστυνομικοί του Λουκασένκο θα αποκαλυφθούν • • • μια δικαστής μεγάλης αρετής • • • «πατριωτική εκπαίδευση» ίσον προπαγάνδα • • • παλιό μεν, διδακτικό δε • • • και Αλμπέρ Καμύ: δασκάλου εγκώμιον.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Podcast: Ταξίδι στον Πόρο της Κίχλης και το πιο ωραίο καλοκαίρι του Σεφέρη

Μέρες / Podcast: Ταξίδι στον Πόρο της Κίχλης και το πιο ωραίο καλοκαίρι του Σεφέρη

Οι «Μέρες» του Γιώργου Σεφέρη γίνονται podcast. Στο πρώτο, εισαγωγικό επεισόδιο o ποιητής παρακολουθεί τους εργάτες να ξαναβγάζουν στο φως τα θαμένα αγάλματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και ταξιδεύει στον Πόρο, όπου θα περάσει το πιο ωραίο καλοκαίρι της ζωής του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ