Σοφία Κολοτούρου: "Eίμαι πλήρως κωφή και ναι, μιλάω και καταλαβαίνω διαβάζοντας τα χείλη"

Σοφία Κολοτούρου: "Eίμαι πλήρως κωφή και ναι, μιλάω και καταλαβαίνω διαβάζοντας τα χείλη" Facebook Twitter
17

H Σοφία είναι ολοζώντανο παράδειγμα του «δεν το βάζω κάτω». Η δυσκολία ήταν μέχρι ν' αποδεχτεί την κώφωση. Από τη στιγμή που αγκάλιασε την πραγματικότητά της, ξεκίνησε να παίρνει τα πάνω της. Το γεγονός ότι έχασε πλήρως την ακοή της, δεν την εμπόδισε να ολοκληρώσει της σπουδές της στη Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης.

 

Πήρε το πτυχίο της και ειδικεύτηκε στην Κυτταρολογία στα νοσοκομεία Πανεπιστημιακό Ηρακλείου Κρήτης και Άγιος Σάββας Αθηνών. Γράφει βιβλία, ασχολείται με την ποίηση, φοιτεί στο τμήμα "Ελληνικός Πολιτισμός" στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ενώ έχει αναπτύξει ακτιβιστική δραστηριότητα πάνω στα προβλήματα ακοής και ειδικότερα στην μεταγλωσσική κώφωση. Αφηγείται τη ζωή της και εξηγεί γιατί σε μερικά χρόνια η κώφωση δεν θα υπάρχει.



«Άρχισα να έχω πρόβλημα ακοής μετά τα 4,5 μου χρόνια, έπειτα από επαναλαμβανόμενες ωτίτιδες. Ωστόσο η ακοή μου χάθηκε σταδιακά –ακουστικά έβαλα στην τρίτη δημοτικού, ενώ ως την πέμπτη δημοτικού μιλούσα και στο τηλέφωνο. Υπολογίζω ότι τα τωρινά μου ακουστικά επίπεδα τα διατηρώ από τα 10-12 έτη μου, χωρίς να είμαι και εντελώς σίγουρη διότι τότε δεν είχαμε κατάλληλα μηχανήματα εξέτασης (προκλητά δυναμικά) που έχουμε σήμερα».


«Ως παιδί ήταν δύσκολο να αποδεχτώ την ιδέα του να φορέσω ακουστικά μια και τα άλλα παιδιά δεν φορούσαν. Σε ένα σχολείο 700 παιδιών ήμουν το μόνο παιδί που είχε πρόβλημα ακοής και φορούσε ακουστικά. Το ίδιο και στην οικογένειά μου. Δεν είχα συναίσθηση ότι αυτό που έχω είναι "κώφωση", πίστευα ότι έχω μια "βαρηκοΐα"... Μόνο στο πέμπτο έτος της ιατρικής, όταν έκανα ΩΡΛ συνειδητοποίησα ότι αυτό που έχω ιατρικώς ονομάζεται κώφωση. Πολλοί γονείς για να μην τραυματίσουν το παιδί επιλέγουν τον όρο βαρηκοΐα ή "πρόβλημα ακοής". Όμως αυτό είναι ασαφές όταν πρέπει να κατανοήσουμε το μέγεθος του προβλήματος και τις ανάγκες του παιδιού. Για να αποδεχτώ πλήρως αυτό που είμαι (κωφή) έπρεπε να περάσω τα 25-30. Με μπέρδευε και η εντύπωση που έχει ο κόσμος, ότι δηλαδή κωφοί είναι αυτοί που δεν μιλούν, ενώ εγώ μιλάω σε όλη μου τη ζωή και δεν γνωρίζω νοηματική. Μόνο όταν διάβασα για τη μεταγλωσσική κώφωση μπόρεσα να καταλάβω τι συμβαίνει».


«Μεταγλωσσική κώφωση ονομάζουμε ιατρικά την κώφωση που επέρχεται μετά τα 4 χρόνια ενός παιδιού, οπότε και έχει αναπτυχθεί ο λόγος και η ομιλία του. Επομένως το παιδί (ή/και ο ενήλικος αν μιλάμε για ενήλικο) διατηρεί την ομιλία του αν και έχει χάσει την ακοή του».

«Σπούδασα ιατρική διότι θεωρούσα πως μέσω της ιατρικής θα βοηθήσω και τον εαυτό μου και άλλους με την ίδια πάθηση. Οι σπουδές ιατρικής είναι εξαιρετικά δύσκολες για όλους, πόσο μάλλον για μένα που είχα πρόβλημα ακοής».

«Έχω έναν υπέροχο άντρα, σύντροφο και συνοδοιπόρο ζωής που με βοηθάει πάρα πολύ εδώ και 12 χρόνια που είμαστε μαζί -ο ίδιος δεν έχει πρόβλημα ακοής. Έχω επίσης τη μητέρα μου και τον αδερφό μου στο πλευρό μου. Επειδή το πρόβλημα το έχω από μικρή, δεν μπορώ να πω ότι με "ξέγραψε" κάποιος, ωστόσο σαφώς και δεν ήταν ούτε είναι εύκολο να κάνω φιλίες. Έχω υποστεί λοιπόν κοινωνικό αποκλεισμό. Ωστόσο ο κοινωνικός αποκλεισμός υπήρξε πολύ πιο έντονος από την πλευρά των κωφών, παρά των ακουόντων».

Παγκούφιος πόλεμος
«Οι κωφοί δεν είμαστε ίδιοι μεταξύ μας. Ειδικότερα οι μεταγλωσσικοί κωφοί που δεν γνωρίζουμε τη νοηματική γλώσσα και μιλάμε προφορικά είναι αδύνατον να συνυπάρξουμε στις ίδιες δομές και στα ίδια σωματεία με τους νοηματίζοντες κωφούς, γιατί μας χωρίζει άβυσσος διαφοράς αντιλήψεων. Αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει σήμερα. Παρατηρείται διεθνώς κόντρα προφοριστών και νοηματιζόντων ήδη από τον 16ο αιώνα. Απλώς εδώ στην Ελλάδα δεν το γνωρίζαμε ως τώρα, γιατί δεν είχαμε τρόπο να "ακουστούμε" και εμείς οι προφοριστές».


«Πριν από 3 χρόνια έφτιαξα στο facebook το Κουφοχωριό, μια ομάδα οργάνωσης των μεταγλωσσικών κωφών, με την περιγραφή: Ομάδα ενημέρωσης για τη δυνατότητα κωφών και βαρήκοων να επικοινωνούν με προφορικό λόγο και όχι με τη νοηματική γλώσσα. Μεταγλωσσική κώφωση, βαρηκοΐες, κοχλιακά εμφυτεύματα. Το πρόσωπο της κώφωσης στον 21ο αιώνα»!


«Σήμερα η μεγάλη πλειοψηφία των κωφών και βαρήκοων είναι σε θέση να μιλήσει προφορικά, είτε επειδή είμαστε μεταγλωσσικοί, είτε επειδή βάζουμε ακουστικά ή κοχλιακά εμφυτεύματα από παιδιά. Αυτό θέλουμε να το γνωστοποιήσουμε και στον κόσμο. Η ομάδα μας περιλαμβάνει ήδη σχεδόν 1000 μέλη και σε αυτήν συμμετέχουν και άλλοι ιατροί, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι κ.α που μπορούν να βοηθήσουν με τα μηνύματά τους. Για πρώτη φορά στην ιστορία οι κωφοί μπορούμε και επικοινωνούμε γραπτώς μεταξύ μας και με όλο τον κόσμο, χωρίς τη μεσολάβηση διερμηνέα. Η νοηματική έχει αυτό το μεγάλο μειονέκτημα: ότι πρέπει να μεσολαβήσει διερμηνέας που θα μεταφέρει τα λόγια σου στους άλλους, και είσαι υποχρεωμένος να ζεις όλη σου τη ζωή στηριζόμενος σε ένα τρίτο πρόσωπο. Εγώ υποστηρίζω την αυτονομία μας και τις αδιαμεσολάβητες σχέσεις όσο αυτό είναι δυνατόν. Και ευτυχώς τώρα με τα κοινωνικά δίκτυα αυτό γίνεται πραγματικότητα»!


«Το πιο συγκινητικό μήνυμα στο Κουφοχωριό το λαμβάνω από μαμάδες των οποίων τα παιδιά γεννήθηκαν κωφά και σήμερα, με τη βοήθεια των κοχλιακών εμφυτευμάτων, είναι σε θέση να μιλούν».

-Εξηγήστε μας αυτό που έχετε δηλώσει: «Τώρα πια οι νέοι μας είναι βαρήκοοι, οι κωφοί δεν υπάρχουν πλέον. Εσείς που γεννηθήκατε πριν από το 2000 είστε οι τελευταίοι εκπρόσωποι αυτής της αναπηρίας, της κώφωσης».
«Όπως είπα και πριν, εάν ένα παιδί που έχει γεννηθεί κωφό βάλει εμφύτευμα πριν τα 4 του χρόνια δεν μεγαλώνει πια σαν κωφό αλλά σαν βαρήκοο με εμφύτευμα. Δηλαδή μιλάει, απαντάει, πολλά μιλούν και στο τηλέφωνο, μαθαίνουν ξένες γλώσσες, τραγουδούν. Η ζωή που ζουν δεν υστερεί πολύ από τη φυσιολογική ζωή. Στη Γερμανία όπου βάζουν εμφυτεύματα σε όλα τα κωφά παιδιά εδώ και 2 δεκαετίες δεν υπάρχει πια η έννοια του κωφού όπως την ξέρουμε στην Ελλάδα. Εμφυτεύματα μπαίνουν και σε ενήλικες, όπου είναι προτιμότερο να τοποθετούνται όσο γίνεται πιο γρήγορα μετά την απώλεια ακοής και έχουν συνήθως πολύ καλά αποτελέσματα. Γι αυτό σε μερικά χρόνια κώφωση δεν θα υπάρχει, όπως ακριβώς δεν υπάρχουν σήμερα ασθένειες του παρελθόντος».

«Διεκδικώ ένα καλύτερο σήμερα για όλους τους μεταγλωσσικά κωφούς και εν γένει τους προφοριστές, αφού οι ανάγκες μας δεν αναγνωρίζονται από τα σωματεία κωφών (τα οποία κινούνται αυστηρά γύρω από τη νοηματική γλώσσα). Η μεγαλύτερη δυσκολία μου είναι να εξηγώ ότι ναι, είμαι πλήρως κώφή και ναι, μιλάω και καταλαβαίνω διαβάζοντας τα χείλη. Συνήθως ο κόσμος αδυνατεί να κατανοήσει πως γίνεται αυτό, όσες φορές κι αν το εξηγήσω και όσο απλή και ένα είναι η έννοια της μεταγλωσσικής κώφωσης, επειδή έχει στο μυαλό του το στερεότυπο του κωφαλάλου».


«Μου λείπει πολύ η μουσική. Βάζω βιντεάκια στο youtube στα οποία βλέπω καλά τα χείλη του τραγουδιστή και τα υποτιτλίζω μόνη μου, τα βλέπω και τραγουδάω με αυτά»!

Πέρισσότερα για τη Σοφία εδώ

Για το βιβλίο της «Τα 7 πρόσωπα της κώφωσης», αναφέρει:

«Τα 7 πρόσωπα της κώφωσης είναι όλοι οι δυνατοί δρόμοι που θα μπορούσε να ακολουθήσει ένας κωφός σήμερα (να μάθει νοηματική ή να μην μάθει, να βάλει ακουστικά και κοχλιακό ή να μην βάλει). Μέσα από τις ζωές 7 διαφορετικών κωφών, που τις παρακολουθούμε από το μελλοντικό έτος – ορόσημο του 2030 μαθαίνουμε όλα τα σημερινά και παρελθοντικά προβλήματα της κώφωσης και καταλαβαίνουμε και τις αιτίες του Παγκουφίου πολέμου, που έχει οδηγήσει σε ιστορικό μίσος τους προφοριστές με τους νοηματίζοντες. Ένα μίσος που πιστεύω ότι θα εξαλειφθεί μαζί με την εξάλειψη της ίδιας της πάθησης γύρω στο 2030».

Ελλάδα
17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

9 σχόλια
Αγαπητή ανώνυμη κυρία ( ; ) Boober. Εφόσον παρακολουθείτε, όπως λέτε το Κουφοχωριό μας, είναι απορίας άξιον γιατί δεν μιλάτε εκεί, ενώ αντιθέτως επιλέξατε να απαντήσετε εδώ. Δηλαδή σε μια συνέντευξη που δόθηκε πριν από 4 χρόνια. Θα μπορούσα να μην δω καθόλου το σχόλιό σας. Ετυχε να το δω σήμερα, οπότε σας απαντώ. Προφανώς το "ιατρικές σπουδές ΜΑΣ " είναι τυπογραφικό λάθος εκ μέρους σας. Σίγουρα θέλατε να αναφερθείτε στις ιατρικές σπουδές ΜΟΥ. Εάν είχατε κάνει κι εσείς ιατρικές σπουδές, θα γνωρίζατε κάτι που έχω γράψει ένα εκατομμύριο φορές στο Κουφοχωριό. Ότι δηλαδή το κοχλιακό εμφύτευμα πρέπει να μπει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από την κώφωση (και σε μικρά παιδιά όσο το δυνατόν νωρίτερα, ιδανικά και πριν κλείσουν το πρώτο έτος ηλικίας). Αυτά γίνονται για να μπορέσει να ανταποκριθεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος στα ηχητικά ερεθίσματα. Είναι , λοιπόν, πολύ αστείο να ρωτάτε μετ επιτάσεως γιατί ένας άνθρωπος που είναι 40 χρόνια κουφός όπως εγώ δεν έχει κοχλιακό. Διότι πριν 40 χρόνια δεν υπήρχε ! Εκτός αν νομίζετε ότι θα μπορούσα να ακούω σήμερα αλλά δεν το κάνω από καπρίτσιο. Δεύτερον, ασφαλώς και δεν γίνεται να είναι κάποιος κωφάλαλος, αλλά να μιλάει και λιγάκι, κατά περιστάσεις. Η είσαι κωφάλαλος ή δεν είσαι. Αυτό όσον αφορά το σχόλιό σας γιατί δεν μπορεί να είναι κάποιος και ομιλών και νοηματίζων ταυτόχρονα. Τρίτον, τον σεβασμό στους ομιλώντες κωφούς που τον είδατε; Δεν έχετε παρά να ανοίξετε το site της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος και θα δείτε εκεί ότι γίνεται προσπάθεια να ψηφιστεί στο Σύνταγμα της Ελλάδος ότι η "φυσική-μητρική" γλώσσα ΟΛΩΝ μας, κωφών και βαρηκόων ακόμα ( ! ) είναι η νοηματική. Δεν ξέρω, εσείς ονομάζετε σεβασμό το να προσπαθούν διά νόμου να σου αλλάξουν τη γλώσσα που μιλάς; Τέταρτον, τα υπόλοιπα τα αντιπαρέρχομαι γιατί δεν σκοπεύω να πέσω στο επίπεδό σας. Εάν ποτέ βρείτε το θάρρος να εμφανιστείτε με το ονοματάκι σας, έστω με το ψευδώνυματάκι σας, στο Κουφοχωριό, θα μπορέσουμε να συζητήσουμε τα υπόλοιπα και κυρίως το εάν είναι επιλήψιμο να θέλει κανείς να θεραπεύονται οι άνθρωποι από μια βαρύτατη αναπηρία που ονομάζεται κωφαλαλία και κώφωση ή αν είναι προτιμότερο κατά τη γνώμη σας να περνάνε μια ζωή χωρίς ακοή και χωρίς ομιλία, επειδή εσείς αυτό το βαφτίζετε "επιλογή". Επιλογή ποιανού άραγε; Μήπως των ακουόντων που βιοπορίζονται ως φροντιστές κωφαλάλων και θα χάσουν τη δουλειά τους εάν δεν θα υπάρχουν κωφάλαλοι; ΥΓ: Κι επειδή αυτά τα 4 χρόνια συνέβησαν πολλές εξελίξεις στη θεραπεία της κώφωσης, θα ανεβάσω ευθύς και σχετικά βίντεο με παιδιά που γεννήθηκαν κωφάλαλα, αλλά σήμερα ευτυχώς ακούνε και μιλάνε.
πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση. Γιατί αναφέρεται η κα Κολοτούρου μόνο με τον τίτλο της συγγραφέως στον τίτλο του άρθρου, ενώ ουσιαστικά είναι γιατρός. Κάτι πολύ πιο εξειδικευμένο, πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Η αντίδρασή μου οφείλεται ότι σαν επιστήμονας κι εγώ, ενοχλούμαι από την προβολή λάιφ-στάιλ επαγγελμάτων. Εκτός και αν το ζήτησε η ίδια.
Αν ήταν μόνο γιατρός δε θα υπήρχε αυτό το άρθρο στη Lifo. Αν ήταν μόνο συγγραφέας, πάλι θα υπήρχε. Άρα το σχετικό επάγγελμα εδώ είναι η συγγραφέας. Και προσωπικά ενοχλούμαι με τον υφέρποντα ελιτισμό του σχολίου σας.
Καλησπέρα, ωραίο άρθρο.Για το ό,τι προχρονολογείται η διαμάχη αυτή απο τον 16ο αιώνα υπάρχει κάπου αλλού να το βρώ κι εγώ; θα με ενδιέφερε.Η λέξη παγκούφιος πως προέκυψε; είναι ακριβής γλωσσολογικά;Συγνώμη για τις άσχετες ερωτήσεις :)Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Φοβάμαι, αγαπητό... Μπιφτέκι πως μου αποδίδετε ιδιότητες εξωπραγματικές όταν διατείνεστε πως εγώ προσωπικά θα μπορούσα να είχα ξεκινήσει έναν πόλεμο (και γιατί να το κάνω αυτό; ) Σας συνιστώ να μελετήσετε τα συγγράμματα περί της εκπαίδευσης των κωφών παιδιών, στα οποία θα δείτε (ακόμα και στα "καθεστωτικά" συγγράματα, αυτά δηλαδή που έχει συγγγράψει η δική σας πλευρά, ότι γίνεται λόγος για τον "πόλεμο των 200 ετών" μεταξύ νοηματιζόντων και προφοριστών. Αυτό που δεν γράφουν τα συγράμματα αυτά βέβαια είναι ότι ο πόλεμος συνεχίζεται με αδιάλειπτη ένταση και στον 21 αιώνα...
Καλησπέρα σας, είδα μόλις σήμερα την απάντησή σας και σας απαντώ. Η λέξη "παγκούφιος" πόλεμος έχει επινοηθεί από εμένα για να περιγράψει αυτό που τα συγγράματα περί της εκπαίδευσης των κωφών παιδιών ονομάζουν ως "πόλεμο των 200 ετών" μεταξύ νοηματιζόντων και προφοριστών. Αποκορύφωμα του πολέμου θεωρείται το συνέδριο του 1880 στο Μιλάνο, στο οποίο και επικράτησαν οι προφοριστές. Ωστόσο στη δεκαετία του 60 στην Αμερική επικράτησε η εκπαίδευση στη νοηματική (όχι σε όλα τα σχολεία των ΗΠΑ, σε ορισμένα μόνο - σε άλλα σχολεία επικράτησε η προφορική εκπαίδευση). Το δυστύχημα για την χώρα μας είναι ότι είχαμε ακολουθήσει από το 1923 μέχρι και το 1984 την προφορική εκπαίδευση των κωφών παιδιών, και το 1984 έγινε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και εν μία νυχτί κυριολεκτικά έκλεισε το σχολείο της προφορικής εκπαίδευσης και οι νέες γενιές κωφών παιδιών υποχρεώθηκαν σε εκπαίδευση δια της νοηματικής.Στο βιβλίο μου τα αναφέρω όλα αυτά τεκμηριωμένα και με βιβλιογραφία σε ειδικό κεφάλαιο, οπότε σας παραπέμπω εκεί εάν θέλετε να εμβαθύνετε στο ζήτημα. (είναι δύσκολο εδώ που έχουμε περιορισμένο χώρο να κάνω πλήρη ανάλυση των γεγονότων που συνέβησαν τους τελευταίους 4 αιώνες ! ) Σας ευχαριστώ.
...ένα από τα αγαπημένα μου...Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ ΜΟΥΑγάπη μου, έφυγες ξανά στην Ιταλία,μόνος, να ταξιδεύεις στην Αδριατική.Κι εγώ, ερωτεύτηκα μία μυθολογία:του ναυτικού, που φεύγει πάντα την αυγή.Σ’ έψαχνα κάποτε μες τα παλιά βιβλία,που είχαν χάρτες –στίγματα σε κίτρινο χαρτίκαι καταγράφανε μια αρχαία γεωγραφία- να ‘μαστε εδώ, στου κόσμου την αρχή.Ξεκίνησες, να βρεις καινούρια μέρη,καινούρια τύχη, ελπίδες –πιο πολύσε στοίχειωνε του Νότου το αστέρι,που υποσχόταν κοινωνία αταξική.Κι όλο πηγαίνεις, στο καυτό το μεσημέρι,σε νύχτες κρύες, σε χώρα πολική,σε τυρρανούν προβέτζο, αλλαξοκαίρι,μα να ‘μαστε: στου κόσμου την αρχή.Μονάχη επέλεξα πολύ να σ’ αγαπήσω,να βρίσκομαι νοερά σ’ όποια γραμμήείσαι κι εσύ –κοντά σου να γνωρίσωτις έννοιες του “εμείς” και του “μαζί”.Ώστε, αν ξανά στη μοναξιά γυρίσω,να ξέρω πως θα είσαι κάπου εκεί -δίπλα σου, πάντα μπορώ να ελπίσωπως θα ‘μαστε στου κόσμου την αρχή.Άντρα μου, που όλο ταξιδεύεις, έλακαι πάμε προς τα πίσω, στο πρωίπου γνωριστήκαμε και με την ίδια τρέλα,πάλι είμαστε στου κόσμου την αρχή.
Μεγάλη δύναμη ψυχής, συγχαρητήρια, αλλα αυτο που μου έκανε εντύπωση, είναι το μίσος μεταξύ των προφοριστών και των νοηματιστών κωφών, τι έχουν να χωρίσουν; Μιλώντας έξω απο το "χορό" και εκ του ασφαλούς, δεν μπορώ να κατανοήσω πώς γίνεται, άνθρωποι με κοινό και τόσο σοβαρό πρόβλημα, να είναι τόσο βαθειά διχασμένοι. Απ' οτι φαίνεται, σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, (δυστυχώς) υπάρχουν άνθρωποι και ανθρωπάκια.
Kαλησπέρα σας. Κατανοώ ότι κάποιος που ακούει για πρώτη φορά ότι υπάρχει έντονο πρόβλημα μεταξύ προφοριστών και νοηματιζόντων δυσκολεύεται να κατανοήσει τα αίτια. Και για μένα είναι δύσκολο να σας απαντήσω σε 5 σειρές. Γι αυτό το λόγο έγραψα ολόκληρο βιβλίο για να εξηγήσω στον κόσμο τι συμβαίνει. Επειδή δεν έχω σκοπό να κάνω αυτοδιαφήμιση, εάν σας ενδιαφέρει το θέμα μπορείτε να γκουκλάρετε "7 πρόσωπα της κώφωσης - Κολοτούρου" και θα δείτε τα στοιχεία του βιβλίου. Για να κατανοήσετε σε 2 σειρές τα αίτια, θα σας πω τούτο μόνο: Σκεφτείτε φανατικούς ανθρώπους που είναι πεπεισμένοι πως μόνο ο τρόπος τους είναι ο σωστός (και εννοώ τους νοηματίζοντες κωφούς) και δεν αφήνουν την άλλη πλευρά ούτε καν να υπάρχει και πιέζουν αφόρητα τους πάντες να μάθουν νοηματική και να ακολουθήσουν το δικό τους "σωστό" τρόπο και θα έχετε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το το συμβαίνει.
Κυρία Κολοτούρου, λέγοντας οτι σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, υπάρχουν άνθρωποι και ανθρωπάκια, αυτο ακριβώς εννοούσα. Υπάρχουν άνθρωποι όπως εσείς καλή ώρα, που αγωνίζονται για το κοινό καλό, χωρίς ιδιοτέλεια και με ανοιχτό μυαλό απέναντι στις εξελίξεις, και υπάρχουν και τα ανθρωπάκια, κατι μίζερα και δογματικά "πλάσματα" που αρνούνται κάθε εξέλιξη, και κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να επιβάλλουν την αρρωστημένη αντίληψη που έχουν, στους υγιώς σκεπτόμενους ανθρώπους. Θα γκουγκλίσω τα 7 πρόσωπα της κώφωσης, γιατι θέλω να ενημερωθώ για τα προβλήματα των κωφών συμπολιτών μου, και αν το βρώ ενδιαφέρον, θα αγοράσω και το βιβλίο. Συνεχίστε να αγωνίζεστε για την καλυτέρευση της ζωής των κωφών, αλλα και της κοινωνίας μας, είστε πολύ δυνατή Γυναίκα, και φωτεινό παράδειγμα για όλους μας. Σας εύχομαι ολόψυχα καλή δύναμη στην ζωή σας, και πάντα ασυμβίβαστη με τις αναποδιές της ζωής, και της κοινωνίας.
Καλησπέρα, διαβάζοντας το άρθρο και τα συγκεκριμένα σχόλια έχω κάποιες απορίες που μου γεννήθηκαν αναφορικά με το θέμα της κώφωσης αφενός και του παγκούφιου πολέμου αφετέρου.Αρχικά, παρατηρώ ότι αποσιωπάται η κοινωνική προσέγγιση της αναπηρίας, γεγονός που το αιτιολογώ ως ένα βαθμό από τις ιατρικές σπουδές μας. Κατ'εμέ η κώφωση αποτελεί μια διαφορετικότητα που αξίζει να γίνει αποδεκτή ως ένα από τα χαρακτηριστικά του ατόμου που τη φέρει και όχι ως το κύριο χαρακτηριστικό του.Επίσης, η ίδια αναφέρετε ότι τα κοχλιακά εμφυτεύματα τοποθετούνται με μεγάλη επιτυχία και σε ενήλικες. Εσείς για ποιο λόγο δεν έχετε κοχλιακό εμφύτευμα;;; Παρατηρώντας αναρτήσεις τόσο στο Κουφοχωριό, την ομάδα σας, όσο και γενικά σε ομάδες σχετικά με τη νοηματική γλώσσα φαίνεται ότι στη δική σας ομάδα τα αρνητικά και κατηγορικά σχόλια εναντίον των νοηματιστών υπάρχουν σε πληθώρα σε αντίθεση με τους νοηματιστές που δεν αναφέρονται στα κοχλιακά και τους προφοριστές ή όταν αναφέρονται κρατούν ουδέτερη στάση. Άρα πού ακριβώς βασίζετε την έννοια "φανατικοί νοηματιστές", ενώ από τις δράσεις σας φαίνεται η φανατικότητα των προφοριστών? Ασχολούμενη με το χώρο της αναπηρίας προσπαθώ να δω όλες τις οπτικές, αλλά παρατηρώ πολλές αντιφάσεις στο λόγο σας. Παρακολουθώντας προφοριστές και νοηματιστές στο προσωπικό μου περιβάλλον βλέπω ότι οι νοηματιστές αφενός υπερασπίζονται τη νοηματική γλώσσα, αλλά σέβονται την επιλογή των προφοριστών δείχνοντας ίσως κατ'εμέ ότι είναι υπέρ της ελεύθερης επιλογής των άλλων. Δηλαδή αν κάποιος ανήκει και στις δύο ομάδες απαγορεύεται; Για ποιο λόγο η γνώση της νοηματικής δε μπορεί να συνδυαστεί με τη χειλανάγνωση; Τέλος, έχω ακούσει και πολλούς Έλληνες, αλλά και ξένους, που είχαν κοχλιακά και δεν τα άντεχαν γιατί τους προκαλούσαν πολλούς πονοκεφάλους ή άλλες δυσκολίες. Ή παιδιά τα οποία μικρά δεν ερωτήθηκαν αν θέλουν ή όχι κοχλιακά που μεγαλώνοντας έμαθαν και νοηματική. Επομένως, δε θεωρώ ότι είναι άσπρο-μαύρο ούτε ότι υπάρχει "άβυσσος διαφοράς αντιλήψεων". Το να υπερασπίζεται κάποιος τα πιστεύω του δεν νομίζω ότι το χαρακτηρίζει ως φανατικό.΄Αν συμβαίνει αυτό, συγγνώμη αλλά και εσείς είστε φανατική προφορίστρια που μάχεται εναντίον της νοηματικής γλώσσας. Άρα είστε συνδημιουργός αυτού του πολέμου και διατηρήτης του. Αναμένω την απάντηση σας, ιδίως επί της προσωπικής επιλογής σας εσείς η ίδια να μην φοράτε κοχλιακό.