Μια σημαντική έκθεση εορτασμού των 100 χρόνων της μόδας, της ομορφιάς και της φωτογραφίας πορτρέτων, αφιερωμένη στην βρετανική Vogue μόλις αναγγέλθηκε από την National Portrait Gallery και θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2016.
Vogue 100: A Century of Style, ο τίτλος της έκθεσης στην οποία θα παρουσιαστούν οι φωτογραφίες που ανέθεσε η British Vogue, από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε, το 1916 με περισσότερες από 280 εκτυπώσεις από το αρχείο της Condé Nast. Μέσα από τις φωτογραφίες θα υπάρχουν οι διεθνείς συλλογές που παρουσίασε για πρώτη φορά το μεγάλο βρετανικό περιοδικό. Από δεκαετία σε δεκαετία, η έκθεση θα διερευνήσει την αξιοσημείωτη θέση της βρετανικής Vogue στην πρώτη γραμμή της νέας μόδας, η αφοσίωση της στο νέο σχεδιασμό και την επιρροή της στην ευρύτερη πολιτιστική σκηνή της Βρετανίας κατά τη διάρκεια μερικών από τις πιο εφευρετικές και συναρπαστικές περιόδους στο στιλ, τη γεύση, τις τέχνες και την κοινωνία.
Ένα από τα κυριότερα σημεία της έκθεσης θα συμπεριλαμβάνει τις φωτογραφίες της Κέιτ Μος με τα εσώρουχα το 1993, στο αποκορύφωμα της «grunge» τάσης, το διάσημο εξώφυλλο του Peter Lindbergh, το 1990 που καθόρισε την εποχή των σούπερμόντελς και μια σειρά φωτογραφιών του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου από τη Λι Μίλλερ.
Θα εκτεθούν vintage εκτυπώσεις από τις αρχές του εικοστού αιώνα, πρωτοποριακές φωτογραφίες από περίφημες φωτογραφήσεις μόδας, αδημοσίευτες εργασίες που θα συγκεντρωθούν σε αυτήν την πρώτη αναδρομική έρευνα από το διάσημο περιοδικό. Η έκθεση Vogue 100: A Century of Style θα περιλαμβάνει τη δουλειά πολλών από τους κορυφαίους φωτογράφους του εικοστού αιώνα, συμπεριλαμβανομένων των: Cecil Beaton, Lee Miller, Irving Penn και Snowdon. Όπως και των περίφημων φωτογράφων της David Bailey, Corinne Day, Patrick Demarchelier, Nick Knight, Herb Ritts, Mario Testino, Tim Walker και Albert Watson.
Στην έκθεση θα συμπεριλαμβάνονται και πολλά από τα πρόσωπα που έχουν διαμορφώσει το πολιτιστικό τοπίο του 20ου αιώνα από τον Henri Matisse, τον Francis Bacon, Lucian Freud και Damien Hirst; Και ακόμα από την Marlene Dietrich στην Gwyneth Paltrow και τη Lady Diana Cooper έως τη Lady Diana Spencer, από τον Fred Astaire έως τον David Beckham. Θα παρουσιαστούν και σχεδιαστές που διαμόρφωσαν το στιλ του αιώνα όπως ο Dior, ο Saint Laurent και ο McQueen.
Ένα από τα κυριότερα σημεία της έκθεσης θα συμπεριλαμβάνει τις φωτογραφίες της Κέιτ Μος με τα εσώρουχα το 1993, στο αποκορύφωμα της «grunge» τάσης, το διάσημο εξώφυλλο του Peter Lindbergh, το 1990 που καθόρισε την εποχή των σούπερμόντελς και μια σειρά φωτογραφιών του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου από τη Λι Μίλλερ. Επίσης μια σπάνια φωτογραφία του κορσέ του Horst του 1939, που ενέπνευσε το βίντεο της Madonna για το τραγούδι Vogue.
Ο Patrick Kinmonth σκηνογράφος και ενδυματολόγος της όπερας θα είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής, ο οποίος θα μεταφέρει τους επισκέπτες σε ένα συναρπαστικό και φανταστικό ταξίδι μέσα από τις μεγαλύτερες στιγμές της ιστορίας της Vogue.
O διευθυντής της National Portrait Gallery δήλωσε ότι η Βρετανική Vogue έχει διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του φωτογραφικού πορτρέτου στη διάρκεια του περασμένου αιώνα, με την ανάθεση σε κορυφαίους φωτογράφους και σχεδιαστές που έχουν δημιουργήσει μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες σε επιρροή εικόνες. Η Alexandra Shulman της βρετανικής Vogue, λέει ότι αυτή είναι μια έκθεση ορόσημο στην ιστορία της φωτογραφίας του περιοδικού. Μέσα στην Εθνική Πινακοθήκη δημιουργείται μια εμπειρία στον θεατή, μέσα στις παράλληλες ιστορίες των πορτρέτων της Πινακοθήκης και των φωτογραφιών της Vogue.
H Βρετανική Vogue ιδρύθηκε το 1916, όταν ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε καταστήσει τις διατλαντικές αποστολές της αμερικανικής Vogue αδύνατες και ο ιδιοκτήτης της Condé Nast, ενέκρινε την βρετανική έκδοση. Ήταν μια άμεση επιτυχία, και κατά τα επόμενα δέκα χρόνια αδιάλειπτης έκδοσης, το περιοδικό συνέχισε να αντανακλά τη μόδα στο ευρύτερο πλαίσιο του κόσμου, την λιτότητα και την αισιοδοξία που ακολούθησε δύο παγκόσμιους πολέμους, την «Swinging London» σκηνή στη δεκαετία του εξήντα, το εβδομήντα με τις ριζοσπαστικές ιδέες και την εικόνα της δεκαετίας του ογδόντα.
σχόλια