Χιλιάδες σχόλια μίσους για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino

Χιλιάδες σχόλια μίσους για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino Facebook Twitter
Η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μichael Βailey-Gates για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media.
0

Όταν ο οίκος μόδας Valentino ανεβάζει στα social media τις καμπάνιες του συνήθως έχει γύρω στις 10.000 likes και μερικές δεκάδες σχόλια.

Η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μichael Βailey-Gates για τη νέα καμπάνια του οίκου, που σε μια φωτογραφία, γυμνός, κρατά μια τσάντα από τη νέα του συλλογή, που είχε ως λεζάντα «Η ελευθερία της έκφρασης και η εκτίμηση της μοναδικότητας σηματοδοτούν τη νέα καμπάνια του οίκου», είχε 205.375 likes και δέκα χιλιάδες σχόλια.

Θα μπορούσε να είναι ένα θρίαμβος του οίκου στα social media, αν τα σχόλια δεν ήταν απογοητευτικά και αποθαρρυντικά. Ο οίκος Valentino, ένας κλασικός, παραδοσιακός και εμβληματικός οίκος μόδας στην Ιταλία και παγκοσμίως, βρέθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του να αντιμετωπίζει αυτήν τη θύελλα σχολίων μίσους εναντίον και του οίκου και του μοντέλου.

Η «πέτρα του σκανδάλου» είναι ο Michael Bailey-Gates, ένας Αμερικανός καλλιτέχνης της μόδας που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, με πτυχίο της σχολής Καλών Τεχνών του Rhode Island στη Φωτογραφία. Ο Μπέιλι-Γκέιτς έχει τιμηθεί με το βραβείο Robert Mapplethorpe Foundation και με το New York Photo Award ενώ έχει αποσπάσει την υποτροφία αποφοίτων SVA 2015.

Αν κάποιος δει τη δουλειά του είναι εμφανές ότι καταργεί τα όρια του φύλου, άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, κυρίως αφορά τον τρόπο που βλέπει την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα.

Έχει δουλέψει ως μοντέλο με τα έντυπα Ι-D, New York Times, US Vogue, LOVE, Vogue Italia, Vogue Paris, A Mag Curated By, Re-edition, Dazed, The Leopard, Replica Man, GQ style, Rolling Stone, Candy Mag, Muse, Numero και με τις μάρκες DKNY και CK One. Το 2015 ο Bailey-Gates φωτογραφήθηκε από τον Terry Richardson για ένα άρθρο στο Vogue Hommes International.

Αν κάποιος δει τη δουλειά του, είναι εμφανές ότι καταργεί τα όρια του φύλου: άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, κυρίως αφορά τον τρόπο που βλέπει την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα. Είναι προφανές ότι η έννοια του φύλου πολύ λίγο τον απασχολεί και ο τρόπος που φωτογραφήθηκε, στην ουσία, απελευθερώνει και ένα καταναλωτικό προϊόν πολυτελείας από τους περιορισμούς του φύλου. Όλοι μπορείτε να κρατήσετε αυτή την τσάντα, μοιάζει να λέει το μήνυμα.

Ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου από το 2008, ο 54χρονος Πιερπάολο Πιτσιόρι, δεν άφησε αναπάντητα τα σχόλια, θέτοντας τον τόνο: ο οίκος Valentino δεν προτείνει μόνο ρούχα, ακολουθεί τα κελεύσματα της εποχής, που αλλάζει διαρκώς.

Απάντησε με μια μακροσκελή ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Instagram για τα επικριτικά σχόλια στην εικόνα του Michael Bailey-Gates και δεν μάσησε τα λόγια του στέλνοντας ένα μήνυμα ότι ο οίκος αλλάζει και ακολουθεί το πνεύμα σεβασμού στη διαφορετικότητα: «Η αλλαγή είναι δυνατή, κανείς δεν είπε ποτέ ότι θα ήταν εύκολη, αλλά είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω δυσκολίες, στο όνομα της ελευθερίας, της αγάπης, της ανοχής και της ανάπτυξης» έγραψε ως επίλογο στην ανάρτησή του.

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Αφού δημοσιεύσαμε αυτή την εικόνα (του Michael Bailey-Gates) στο Maison Valentino, πολλοί άνθρωποι αντέδρασαν με επιθετικά σχόλια μίσους. Η δουλειά μου είναι να μεταφέρω το όραμά μου για την ομορφιά σύμφωνα με την εποχή που ζούμε. Η ομορφιά και αυτό το οποίο θεωρούμε όμορφο είναι μια αντανάκλαση των δικών μας αξιών. Βλέπουμε μια μεγάλη, τεράστια μετατόπιση στο ανθρώπινο είδος, όλα τα κινήματα της αυτογνωσίας οδηγούνται από την ίδια ιδέα: η εξέλιξη είναι δυνατή, εάν η ισότητα είναι δυνατή, εάν η συμπερίληψη είναι δυνατή, εάν τα ανθρώπινα δικαιώματα προστατεύονται και μαζί προστατεύεται και αναθρέφεται η ελευθερία της έκφρασης.

Το μίσος δεν είναι μια έκφραση, το μίσος είναι μια αντίδραση στον φόβο και ο φόβος μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε βία, η οποία μπορεί να εκφραστεί είτε με ένα σχόλιο, είτε με μια επίθεση σε δύο παιδιά που φιλιούνται στο μετρό.

Πρέπει να αντισταθούμε και να καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας, μίσους, διακρίσεων και ρατσισμού και είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ τη φωνή μου και τη δουλειά μου για να το κάνω, και τώρα και για πάντα. Αυτή η εικόνα είναι μια αυτοπροσωπογραφία ενός όμορφου νεαρού και το κακό βρίσκεται στο ίδιο το μάτι του θεατή, όχι στο γυμνό σώμα του».

Σαράντα χιλιάδες ακόλουθοί του Πιτσιόλι έκαναν like και σε δυόμισι χιλιάδες σχόλια ο κόσμος της μόδας και φωτογράφοι, όπως οι Inez & Vinoodh, τον επαινούν για τη θαρραλέα στάση του στο κοινό αίτημα, την αλλαγή της αντίληψης που φέρνει η μόδα όταν πρωτοπορεί και συνδέεται με τα κοινωνικά μηνύματα της εποχής.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ