Χιλιάδες σχόλια μίσους για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino

Χιλιάδες σχόλια μίσους για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino Facebook Twitter
Η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μichael Βailey-Gates για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media.
0

Όταν ο οίκος μόδας Valentino ανεβάζει στα social media τις καμπάνιες του συνήθως έχει γύρω στις 10.000 likes και μερικές δεκάδες σχόλια.

Η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μichael Βailey-Gates για τη νέα καμπάνια του οίκου, που σε μια φωτογραφία, γυμνός, κρατά μια τσάντα από τη νέα του συλλογή, που είχε ως λεζάντα «Η ελευθερία της έκφρασης και η εκτίμηση της μοναδικότητας σηματοδοτούν τη νέα καμπάνια του οίκου», είχε 205.375 likes και δέκα χιλιάδες σχόλια.

Θα μπορούσε να είναι ένα θρίαμβος του οίκου στα social media, αν τα σχόλια δεν ήταν απογοητευτικά και αποθαρρυντικά. Ο οίκος Valentino, ένας κλασικός, παραδοσιακός και εμβληματικός οίκος μόδας στην Ιταλία και παγκοσμίως, βρέθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του να αντιμετωπίζει αυτήν τη θύελλα σχολίων μίσους εναντίον και του οίκου και του μοντέλου.

Η «πέτρα του σκανδάλου» είναι ο Michael Bailey-Gates, ένας Αμερικανός καλλιτέχνης της μόδας που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, με πτυχίο της σχολής Καλών Τεχνών του Rhode Island στη Φωτογραφία. Ο Μπέιλι-Γκέιτς έχει τιμηθεί με το βραβείο Robert Mapplethorpe Foundation και με το New York Photo Award ενώ έχει αποσπάσει την υποτροφία αποφοίτων SVA 2015.

Αν κάποιος δει τη δουλειά του είναι εμφανές ότι καταργεί τα όρια του φύλου, άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, κυρίως αφορά τον τρόπο που βλέπει την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα.

Έχει δουλέψει ως μοντέλο με τα έντυπα Ι-D, New York Times, US Vogue, LOVE, Vogue Italia, Vogue Paris, A Mag Curated By, Re-edition, Dazed, The Leopard, Replica Man, GQ style, Rolling Stone, Candy Mag, Muse, Numero και με τις μάρκες DKNY και CK One. Το 2015 ο Bailey-Gates φωτογραφήθηκε από τον Terry Richardson για ένα άρθρο στο Vogue Hommes International.

Αν κάποιος δει τη δουλειά του, είναι εμφανές ότι καταργεί τα όρια του φύλου: άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, κυρίως αφορά τον τρόπο που βλέπει την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα. Είναι προφανές ότι η έννοια του φύλου πολύ λίγο τον απασχολεί και ο τρόπος που φωτογραφήθηκε, στην ουσία, απελευθερώνει και ένα καταναλωτικό προϊόν πολυτελείας από τους περιορισμούς του φύλου. Όλοι μπορείτε να κρατήσετε αυτή την τσάντα, μοιάζει να λέει το μήνυμα.

Ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου από το 2008, ο 54χρονος Πιερπάολο Πιτσιόρι, δεν άφησε αναπάντητα τα σχόλια, θέτοντας τον τόνο: ο οίκος Valentino δεν προτείνει μόνο ρούχα, ακολουθεί τα κελεύσματα της εποχής, που αλλάζει διαρκώς.

Απάντησε με μια μακροσκελή ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Instagram για τα επικριτικά σχόλια στην εικόνα του Michael Bailey-Gates και δεν μάσησε τα λόγια του στέλνοντας ένα μήνυμα ότι ο οίκος αλλάζει και ακολουθεί το πνεύμα σεβασμού στη διαφορετικότητα: «Η αλλαγή είναι δυνατή, κανείς δεν είπε ποτέ ότι θα ήταν εύκολη, αλλά είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω δυσκολίες, στο όνομα της ελευθερίας, της αγάπης, της ανοχής και της ανάπτυξης» έγραψε ως επίλογο στην ανάρτησή του.

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Αφού δημοσιεύσαμε αυτή την εικόνα (του Michael Bailey-Gates) στο Maison Valentino, πολλοί άνθρωποι αντέδρασαν με επιθετικά σχόλια μίσους. Η δουλειά μου είναι να μεταφέρω το όραμά μου για την ομορφιά σύμφωνα με την εποχή που ζούμε. Η ομορφιά και αυτό το οποίο θεωρούμε όμορφο είναι μια αντανάκλαση των δικών μας αξιών. Βλέπουμε μια μεγάλη, τεράστια μετατόπιση στο ανθρώπινο είδος, όλα τα κινήματα της αυτογνωσίας οδηγούνται από την ίδια ιδέα: η εξέλιξη είναι δυνατή, εάν η ισότητα είναι δυνατή, εάν η συμπερίληψη είναι δυνατή, εάν τα ανθρώπινα δικαιώματα προστατεύονται και μαζί προστατεύεται και αναθρέφεται η ελευθερία της έκφρασης.

Το μίσος δεν είναι μια έκφραση, το μίσος είναι μια αντίδραση στον φόβο και ο φόβος μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε βία, η οποία μπορεί να εκφραστεί είτε με ένα σχόλιο, είτε με μια επίθεση σε δύο παιδιά που φιλιούνται στο μετρό.

Πρέπει να αντισταθούμε και να καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας, μίσους, διακρίσεων και ρατσισμού και είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ τη φωνή μου και τη δουλειά μου για να το κάνω, και τώρα και για πάντα. Αυτή η εικόνα είναι μια αυτοπροσωπογραφία ενός όμορφου νεαρού και το κακό βρίσκεται στο ίδιο το μάτι του θεατή, όχι στο γυμνό σώμα του».

Σαράντα χιλιάδες ακόλουθοί του Πιτσιόλι έκαναν like και σε δυόμισι χιλιάδες σχόλια ο κόσμος της μόδας και φωτογράφοι, όπως οι Inez & Vinoodh, τον επαινούν για τη θαρραλέα στάση του στο κοινό αίτημα, την αλλαγή της αντίληψης που φέρνει η μόδα όταν πρωτοπορεί και συνδέεται με τα κοινωνικά μηνύματα της εποχής.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Fashion Alert: Η δημιουργικότητα σε συνεχή αποχαιρετισμό

Μόδα & Στυλ / Μεγάλοι οίκοι, μεγάλες φουρτούνες: Είναι η χειρότερη περίοδος για τους σχεδιαστές;

Ο ένας μετά τον άλλον, οι δημιουργικοί διευθυντές των κορυφαίων οίκων μόδας αλλάζουν καπέλα μέσα στους ίδιους ομίλους, με τα αφεντικά τους να βιάζονται να ξαναβρούν τα χαμένα τους κέρδη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μπέλα Φρόιντ

Μόδα & Στυλ / Fashion Neurosis: Το podcast της Μπέλα Φρόιντ είναι περισσότερο ψυχανάλυση παρά κουβέντες για μόδα

Η επιτυχημένη σχεδιάστρια και δισεγγονή του Σίγκμουντ Φρόιντ στο podcast της παριστάνει την ψυχολόγο, και όλοι μοιράζονται αλήθειες που δυσκολεύονται να παραδεχτούν.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Κλασική couture vs θέατρο γκραν γκινιόλ

Μόδα & Στυλ / Τελικά, οι μεγάλοι σχεδιαστές δημιουργούν μόδα ή θεατρικά κοστούμια εκτός εποχής;

Τα shows υψηλής ραπτικής, το πεδίο του ανέφικτου στη μόδα, ανύψωσαν για λίγο όλους εμάς σε ένα όνειρο, ενώ ξεσήκωσαν σε αγορές άνω των τεσσάρων μηδενικών τους 4.000 περίπου πελάτες της couture στον κόσμο, μαζί με έντονες συζητήσεις για τη στόφα του «couturier». Τον θέλουμε grandmaster της βελόνας ή Χουντίνι οπερετικών θεαμάτων;
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Μόδα & Στυλ / Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Τα αντρικά shows για τον χειμώνα του 2025 επιβεβαίωσαν τη στροφή στο κομψό  tailoring, αλλά και μια (αντιφατική) αναβάθμιση του καθημερινού ντυσίματος, ταρακουνώντας κάθε  βεβαιότητα και σύμβαση για την γκαρνταρόμπα ενός άνδρα. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μόδα και μπίζνες στην τελετή ορκωμοσίας του Τραμπ

Μόδα & Στυλ / Μόδα και μπίζνες στην τελετή ορκωμοσίας του Τραμπ

Η εποχή της πρώτης προεδρίας του Τραμπ, όταν η Μελάνια είχε μαλλιά με μπούκλες και απαστράπτουσες ανταύγειες στο χρώμα του μελιού, ανήκει στο παρελθόν. Η δεύτερη ορκωμοσία του Τραμπ ήταν (κυρίως) μια επίδειξη αυστηρά συγκρατημένης επισημότητας.
THE LIFO TEAM
Jonathan Anderson: Ο χαϊδεμένος της Anna Wintour αναλαμβάνει τον Dior;

Μόδα & Στυλ / Jonathan Anderson: Ο χαϊδεμένος της Anna Wintour αναλαμβάνει τον Dior;

Ορμητικός και αλαζονικός, με μια εντελώς προσωπική ταυτότητα που έχει ορίσει τα τελευταία χρόνια το gender-fluid στυλ, ο Βορειοϊρλανδός σχεδιαστής υπόσχεται μια νέα εποχή στον κορυφαίο οίκο μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ