Χιλιάδες σχόλια μίσους για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino

Χιλιάδες σχόλια μίσους για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino Facebook Twitter
Η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μichael Βailey-Gates για τη νέα καμπάνια του οίκου Valentino προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα social media.
0

Όταν ο οίκος μόδας Valentino ανεβάζει στα social media τις καμπάνιες του συνήθως έχει γύρω στις 10.000 likes και μερικές δεκάδες σχόλια.

Η φωτογραφία του 28χρονου μοντέλου και φωτογράφου Μichael Βailey-Gates για τη νέα καμπάνια του οίκου, που σε μια φωτογραφία, γυμνός, κρατά μια τσάντα από τη νέα του συλλογή, που είχε ως λεζάντα «Η ελευθερία της έκφρασης και η εκτίμηση της μοναδικότητας σηματοδοτούν τη νέα καμπάνια του οίκου», είχε 205.375 likes και δέκα χιλιάδες σχόλια.

Θα μπορούσε να είναι ένα θρίαμβος του οίκου στα social media, αν τα σχόλια δεν ήταν απογοητευτικά και αποθαρρυντικά. Ο οίκος Valentino, ένας κλασικός, παραδοσιακός και εμβληματικός οίκος μόδας στην Ιταλία και παγκοσμίως, βρέθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του να αντιμετωπίζει αυτήν τη θύελλα σχολίων μίσους εναντίον και του οίκου και του μοντέλου.

Η «πέτρα του σκανδάλου» είναι ο Michael Bailey-Gates, ένας Αμερικανός καλλιτέχνης της μόδας που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, με πτυχίο της σχολής Καλών Τεχνών του Rhode Island στη Φωτογραφία. Ο Μπέιλι-Γκέιτς έχει τιμηθεί με το βραβείο Robert Mapplethorpe Foundation και με το New York Photo Award ενώ έχει αποσπάσει την υποτροφία αποφοίτων SVA 2015.

Αν κάποιος δει τη δουλειά του είναι εμφανές ότι καταργεί τα όρια του φύλου, άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, κυρίως αφορά τον τρόπο που βλέπει την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα.

Έχει δουλέψει ως μοντέλο με τα έντυπα Ι-D, New York Times, US Vogue, LOVE, Vogue Italia, Vogue Paris, A Mag Curated By, Re-edition, Dazed, The Leopard, Replica Man, GQ style, Rolling Stone, Candy Mag, Muse, Numero και με τις μάρκες DKNY και CK One. Το 2015 ο Bailey-Gates φωτογραφήθηκε από τον Terry Richardson για ένα άρθρο στο Vogue Hommes International.

Αν κάποιος δει τη δουλειά του, είναι εμφανές ότι καταργεί τα όρια του φύλου: άνδρες και γυναίκες φορούν τα ίδια ρούχα και κρατούν τα ίδια αξεσουάρ και αυτό δεν αφορά την αντίληψή του για τη μόδα, κυρίως αφορά τον τρόπο που βλέπει την κατασκευή του φύλου μέσα από τα κοινωνικά στερεότυπα. Είναι προφανές ότι η έννοια του φύλου πολύ λίγο τον απασχολεί και ο τρόπος που φωτογραφήθηκε, στην ουσία, απελευθερώνει και ένα καταναλωτικό προϊόν πολυτελείας από τους περιορισμούς του φύλου. Όλοι μπορείτε να κρατήσετε αυτή την τσάντα, μοιάζει να λέει το μήνυμα.

Ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου από το 2008, ο 54χρονος Πιερπάολο Πιτσιόρι, δεν άφησε αναπάντητα τα σχόλια, θέτοντας τον τόνο: ο οίκος Valentino δεν προτείνει μόνο ρούχα, ακολουθεί τα κελεύσματα της εποχής, που αλλάζει διαρκώς.

Απάντησε με μια μακροσκελή ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Instagram για τα επικριτικά σχόλια στην εικόνα του Michael Bailey-Gates και δεν μάσησε τα λόγια του στέλνοντας ένα μήνυμα ότι ο οίκος αλλάζει και ακολουθεί το πνεύμα σεβασμού στη διαφορετικότητα: «Η αλλαγή είναι δυνατή, κανείς δεν είπε ποτέ ότι θα ήταν εύκολη, αλλά είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω δυσκολίες, στο όνομα της ελευθερίας, της αγάπης, της ανοχής και της ανάπτυξης» έγραψε ως επίλογο στην ανάρτησή του.

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Αφού δημοσιεύσαμε αυτή την εικόνα (του Michael Bailey-Gates) στο Maison Valentino, πολλοί άνθρωποι αντέδρασαν με επιθετικά σχόλια μίσους. Η δουλειά μου είναι να μεταφέρω το όραμά μου για την ομορφιά σύμφωνα με την εποχή που ζούμε. Η ομορφιά και αυτό το οποίο θεωρούμε όμορφο είναι μια αντανάκλαση των δικών μας αξιών. Βλέπουμε μια μεγάλη, τεράστια μετατόπιση στο ανθρώπινο είδος, όλα τα κινήματα της αυτογνωσίας οδηγούνται από την ίδια ιδέα: η εξέλιξη είναι δυνατή, εάν η ισότητα είναι δυνατή, εάν η συμπερίληψη είναι δυνατή, εάν τα ανθρώπινα δικαιώματα προστατεύονται και μαζί προστατεύεται και αναθρέφεται η ελευθερία της έκφρασης.

Το μίσος δεν είναι μια έκφραση, το μίσος είναι μια αντίδραση στον φόβο και ο φόβος μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε βία, η οποία μπορεί να εκφραστεί είτε με ένα σχόλιο, είτε με μια επίθεση σε δύο παιδιά που φιλιούνται στο μετρό.

Πρέπει να αντισταθούμε και να καταδικάσουμε κάθε μορφή βίας, μίσους, διακρίσεων και ρατσισμού και είμαι περήφανος που χρησιμοποιώ τη φωνή μου και τη δουλειά μου για να το κάνω, και τώρα και για πάντα. Αυτή η εικόνα είναι μια αυτοπροσωπογραφία ενός όμορφου νεαρού και το κακό βρίσκεται στο ίδιο το μάτι του θεατή, όχι στο γυμνό σώμα του».

Σαράντα χιλιάδες ακόλουθοί του Πιτσιόλι έκαναν like και σε δυόμισι χιλιάδες σχόλια ο κόσμος της μόδας και φωτογράφοι, όπως οι Inez & Vinoodh, τον επαινούν για τη θαρραλέα στάση του στο κοινό αίτημα, την αλλαγή της αντίληψης που φέρνει η μόδα όταν πρωτοπορεί και συνδέεται με τα κοινωνικά μηνύματα της εποχής.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Μόδα & Στυλ / Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Mε αφορμή την αποχώρησή της από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας του οίκου Versace, ανατρέχουμε στην πραγματικά αξιοσημείωτη tour de force μιας γυναίκας που κατάφερε να δώσει δεύτερη ζωή σε αυτό που δημιούργησε ο αδερφός της.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ
Τί κρατάμε από το Μιλάνο

Μόδα & Στυλ / Κουρελιασμένα ντένιμ, κουλ κορίτσια, νέα κόλπα: Τι κρατάμε από το Μιλάνο

Το Μιλάνο αλλάζει τον τρόπο που βλέπει τη μόδα – τσαλακώνει βεβαιότητες, ανοίγεται στην κουλτούρα του δρόμου και, ενώ τιμά τους θρύλους του, αφήνει χώρο σε νέες εμπειρίες μόδας. Και όλα αυτά χωρίς να απαρνιέται τον μαξιμαλισμό και τους κώδικες της ιταλικής κομψότητας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Lifo Videos / Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Η Χριστίνα Κουτσολιούτσου, η εικαστικός που αναζητά τα τροπικά στοιχεία στην πόλη και έχει γεμίσει με χρώμα την Κυψέλη, δεν περιορίζει τη δημιουργικότητά της μόνο στους καμβάδες. Η τέχνη της ζωντανεύει σε ρούχα και αξεσουάρ, αλλά και στους τοίχους του σπιτιού της, συνδυάζοντας την καθημερινότητα με την καλλιτεχνική έκφραση.
THE LIFO TEAM
Dilara Findikoglou: H μάγισσα του σκότους

Μόδα & Στυλ / Είναι η Dilara Findikoglou o νέος Alexander McQueen;

Πριν από μία εβδομάδα, πολλοί δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, ώσπου η σχεδιάστρια αποκάλυψε τις άσωτες Αφροδίτες της σε μια αποθήκη που στεγάζει το μακροβιότερο goth club του Λονδίνου και – μόνη της, κυριολεκτικά – αποκατέστησε τη φήμη της πόλης ως τόπου που θρέφει τις πιο αλλόκοτες «φωνές» της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ