«Η βιομηχανία της μόδας είχε ξεφύγει»: Η Άννα Γουίντουρ στην εκπομπή της Ναόμι Κάμπελ στο YouTube

«Η βιομηχανία της μόδας είχε ξεφύγει»: Η Άννα Γουίντουρ στην εκπομπή της Ναόμι Κάμπελ στο YouTube Facebook Twitter
0

Στις αρχές του μήνα έκανε πρεμιέρα στο YouTube η σειρά εκπομπών της Ναόμι Κάμπελ «από την καραντίνα» με τίτλο "No Filter" με προσκεκλημένους από την άλλη μεριά της οθόνης μερικά από τα διασημότερα ονόματα από τον χώρο της μόδας, ανάμεσά τους ο Marc Jacobs και η Σίντι Κρόφορντ. Στο χθεσινό επεισόδιο της σειράς, ήταν η σειρά της «βασίλισσας της μόδας» Άννα Γουίντουρ, ιστορικής διευθύντριας της Vogue και νυν Global Content Advisor της Condé Nast.

Φορώντας τα χαρακτηριστικά μαύρα γυαλιά της σε όλη την διάρκεια της κουβέντας, η Γουίντουρ μίλησε για την ζωή της στην απομόνωση, για το μέλλον της μόδας και για τη μορφή που θα πάρει η βιομηχανία της μόδας όταν αναδυθούμε από αυτήν την πανδημία. Αντάλλαξαν επίσης πολλές αναμνήσεις και ανέκδοτα, όπως λόγου χάρη για τότε που η διευθύντρια της αμερικάνικης Vogue έπρεπε να επιμείνει και να αγωνιστεί για να βάλει την Ναόμι Κάμπελ στο παραδοσιακά prestigious και ογκώδες σεπτεμβριάτικο τεύχος του περιοδικού.

Στη διάρκεια της συζήτησης, η Γούντουρ φάνηκε να συμμερίζεται απόλυτα την άποψη που έχει εκφραστεί στον χώρο της μόδας μετά την εξάπλωση της πανδημίας, ότι οι ξέφρενοι ρυθμοί που χαρακτήριζαν την βιομηχανία της μόδας ήταν εκτός ελέγχου και κάποια στιγμή έπρεπε να μπει ένα φρένο. «Πρέπει να κάνουμε πολύ λιγότερες επιδείξεις», είπε. «Πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην βιωσιμότητα, στην ποιότητα, στην πολυτέλεια και στην δημιουργία. Πρέπει να αναδείξουμε την τέχνη της μόδας και το design της μόδας. Πρέπει να κόψουμε ταχύτητα και να απολαύσουμε την διαδρομή και να μην αναζητούμε διαρκώς το νέο και το επόμενο».

Μιλώντας για ιστορικές επιδείξεις που της έχουν μείνει για πάντα στο μυαλό, ξεχώρισε το σόου του John Galliano για την άνοιξη και το χειμώνα του 1994/1995 (ΑW94) σε μια ερειπωμένη έπαυλη στο Παρίσι. Ο σχεδιαστής είχε επιστρέψει στη μόδα μετά από μια περίοδο αποχής και διέθετε ελάχιστα χρήματα, βασίστηκε όμως στη συνδρομή των φίλων (ανάμεσά τους και η ίδια) για να στήσει μια επίδειξη που έμεινε αξέχαστη στην Γουίντουρ εξαιτίας «της μοναδικής ατμόσφαιρας που είχε δημιουργήσει ο Galliano, και της απίστευτης ομορφιάς των μοντέλων και των ρούχων».

 

Όσον αφορά στην τρόπο που βιώνει την καθημερινότητα της καραντίνας, η Γουίντουρ δήλωσε ότι δεν έχει πρόβλημα να δουλεύει από το σπίτι και μάλιστα υπό αυτές τις συνθήκες κάνει περισσότερη σωματική άσκηση από πριν: «Δεν γυμναζόμουν αρκετά, αλλλα τώρα τρέχω κάθε μέρα».

Παραμένει αισιόδοξη πάντως για το μέλλον της μόδας μετά την πανδημία, δηλώνοντας πεπεισμένη ότι θα μπορέσουν να επιβιώσουν και οι μικρότερες επιχειρήσεις μόδας που επλήγησαν άσχημα από τον ιό. «Η μόδα αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μια κοινότητα που χαρακτηρίζεται από γνήσια φιλανθρωπία», λέει. «Είμαι σίγουρη ότι όταν βγούμε από αυτή την ιστορία, οι αξίες πολλών ανθρώπων θα έχουν αλλάξει ριζικά. Είναι μια ευκαιρία για όλους μας να κοιτάξουμε από την απομόνωση την βιομηχανία της μόδας και τον ρόλο μας σ΄ αυτή, να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες μας και να αναλογιστούμε όλη αυτή την σπατάλη και το μέγεθος του καταναλωτισμού και της πρόσβασης μας έχουν κακομάθει όλους, και φυσικά βάζω και τον εαυτό μου, τόσα χρόνια. Πρέπει να σκεφτούμε από την αρχή τι ιδανικά αντιπροσωπεύει αυτή η βιομηχανία».

Δείτε ολόκληρο το επεισόδιο

 

 

 

 

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Fashion Alert: Η δημιουργικότητα σε συνεχή αποχαιρετισμό

Μόδα & Στυλ / Μεγάλοι οίκοι, μεγάλες φουρτούνες: Είναι η χειρότερη περίοδος για τους σχεδιαστές;

Ο ένας μετά τον άλλον, οι δημιουργικοί διευθυντές των κορυφαίων οίκων μόδας αλλάζουν καπέλα μέσα στους ίδιους ομίλους, με τα αφεντικά τους να βιάζονται να ξαναβρούν τα χαμένα τους κέρδη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μπέλα Φρόιντ

Μόδα & Στυλ / Fashion Neurosis: Το podcast της Μπέλα Φρόιντ είναι περισσότερο ψυχανάλυση παρά κουβέντες για μόδα

Η επιτυχημένη σχεδιάστρια και δισεγγονή του Σίγκμουντ Φρόιντ στο podcast της παριστάνει την ψυχολόγο, και όλοι μοιράζονται αλήθειες που δυσκολεύονται να παραδεχτούν.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Κλασική couture vs θέατρο γκραν γκινιόλ

Μόδα & Στυλ / Τελικά, οι μεγάλοι σχεδιαστές δημιουργούν μόδα ή θεατρικά κοστούμια εκτός εποχής;

Τα shows υψηλής ραπτικής, το πεδίο του ανέφικτου στη μόδα, ανύψωσαν για λίγο όλους εμάς σε ένα όνειρο, ενώ ξεσήκωσαν σε αγορές άνω των τεσσάρων μηδενικών τους 4.000 περίπου πελάτες της couture στον κόσμο, μαζί με έντονες συζητήσεις για τη στόφα του «couturier». Τον θέλουμε grandmaster της βελόνας ή Χουντίνι οπερετικών θεαμάτων;
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Μόδα & Στυλ / Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Τα αντρικά shows για τον χειμώνα του 2025 επιβεβαίωσαν τη στροφή στο κομψό  tailoring, αλλά και μια (αντιφατική) αναβάθμιση του καθημερινού ντυσίματος, ταρακουνώντας κάθε  βεβαιότητα και σύμβαση για την γκαρνταρόμπα ενός άνδρα. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μόδα και μπίζνες στην τελετή ορκωμοσίας του Τραμπ

Μόδα & Στυλ / Μόδα και μπίζνες στην τελετή ορκωμοσίας του Τραμπ

Η εποχή της πρώτης προεδρίας του Τραμπ, όταν η Μελάνια είχε μαλλιά με μπούκλες και απαστράπτουσες ανταύγειες στο χρώμα του μελιού, ανήκει στο παρελθόν. Η δεύτερη ορκωμοσία του Τραμπ ήταν (κυρίως) μια επίδειξη αυστηρά συγκρατημένης επισημότητας.
THE LIFO TEAM
Jonathan Anderson: Ο χαϊδεμένος της Anna Wintour αναλαμβάνει τον Dior;

Μόδα & Στυλ / Jonathan Anderson: Ο χαϊδεμένος της Anna Wintour αναλαμβάνει τον Dior;

Ορμητικός και αλαζονικός, με μια εντελώς προσωπική ταυτότητα που έχει ορίσει τα τελευταία χρόνια το gender-fluid στυλ, ο Βορειοϊρλανδός σχεδιαστής υπόσχεται μια νέα εποχή στον κορυφαίο οίκο μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ