«Η βιομηχανία της μόδας είχε ξεφύγει»: Η Άννα Γουίντουρ στην εκπομπή της Ναόμι Κάμπελ στο YouTube

«Η βιομηχανία της μόδας είχε ξεφύγει»: Η Άννα Γουίντουρ στην εκπομπή της Ναόμι Κάμπελ στο YouTube Facebook Twitter
0

Στις αρχές του μήνα έκανε πρεμιέρα στο YouTube η σειρά εκπομπών της Ναόμι Κάμπελ «από την καραντίνα» με τίτλο "No Filter" με προσκεκλημένους από την άλλη μεριά της οθόνης μερικά από τα διασημότερα ονόματα από τον χώρο της μόδας, ανάμεσά τους ο Marc Jacobs και η Σίντι Κρόφορντ. Στο χθεσινό επεισόδιο της σειράς, ήταν η σειρά της «βασίλισσας της μόδας» Άννα Γουίντουρ, ιστορικής διευθύντριας της Vogue και νυν Global Content Advisor της Condé Nast.

Φορώντας τα χαρακτηριστικά μαύρα γυαλιά της σε όλη την διάρκεια της κουβέντας, η Γουίντουρ μίλησε για την ζωή της στην απομόνωση, για το μέλλον της μόδας και για τη μορφή που θα πάρει η βιομηχανία της μόδας όταν αναδυθούμε από αυτήν την πανδημία. Αντάλλαξαν επίσης πολλές αναμνήσεις και ανέκδοτα, όπως λόγου χάρη για τότε που η διευθύντρια της αμερικάνικης Vogue έπρεπε να επιμείνει και να αγωνιστεί για να βάλει την Ναόμι Κάμπελ στο παραδοσιακά prestigious και ογκώδες σεπτεμβριάτικο τεύχος του περιοδικού.

Στη διάρκεια της συζήτησης, η Γούντουρ φάνηκε να συμμερίζεται απόλυτα την άποψη που έχει εκφραστεί στον χώρο της μόδας μετά την εξάπλωση της πανδημίας, ότι οι ξέφρενοι ρυθμοί που χαρακτήριζαν την βιομηχανία της μόδας ήταν εκτός ελέγχου και κάποια στιγμή έπρεπε να μπει ένα φρένο. «Πρέπει να κάνουμε πολύ λιγότερες επιδείξεις», είπε. «Πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην βιωσιμότητα, στην ποιότητα, στην πολυτέλεια και στην δημιουργία. Πρέπει να αναδείξουμε την τέχνη της μόδας και το design της μόδας. Πρέπει να κόψουμε ταχύτητα και να απολαύσουμε την διαδρομή και να μην αναζητούμε διαρκώς το νέο και το επόμενο».

Μιλώντας για ιστορικές επιδείξεις που της έχουν μείνει για πάντα στο μυαλό, ξεχώρισε το σόου του John Galliano για την άνοιξη και το χειμώνα του 1994/1995 (ΑW94) σε μια ερειπωμένη έπαυλη στο Παρίσι. Ο σχεδιαστής είχε επιστρέψει στη μόδα μετά από μια περίοδο αποχής και διέθετε ελάχιστα χρήματα, βασίστηκε όμως στη συνδρομή των φίλων (ανάμεσά τους και η ίδια) για να στήσει μια επίδειξη που έμεινε αξέχαστη στην Γουίντουρ εξαιτίας «της μοναδικής ατμόσφαιρας που είχε δημιουργήσει ο Galliano, και της απίστευτης ομορφιάς των μοντέλων και των ρούχων».

 

Όσον αφορά στην τρόπο που βιώνει την καθημερινότητα της καραντίνας, η Γουίντουρ δήλωσε ότι δεν έχει πρόβλημα να δουλεύει από το σπίτι και μάλιστα υπό αυτές τις συνθήκες κάνει περισσότερη σωματική άσκηση από πριν: «Δεν γυμναζόμουν αρκετά, αλλλα τώρα τρέχω κάθε μέρα».

Παραμένει αισιόδοξη πάντως για το μέλλον της μόδας μετά την πανδημία, δηλώνοντας πεπεισμένη ότι θα μπορέσουν να επιβιώσουν και οι μικρότερες επιχειρήσεις μόδας που επλήγησαν άσχημα από τον ιό. «Η μόδα αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μια κοινότητα που χαρακτηρίζεται από γνήσια φιλανθρωπία», λέει. «Είμαι σίγουρη ότι όταν βγούμε από αυτή την ιστορία, οι αξίες πολλών ανθρώπων θα έχουν αλλάξει ριζικά. Είναι μια ευκαιρία για όλους μας να κοιτάξουμε από την απομόνωση την βιομηχανία της μόδας και τον ρόλο μας σ΄ αυτή, να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες μας και να αναλογιστούμε όλη αυτή την σπατάλη και το μέγεθος του καταναλωτισμού και της πρόσβασης μας έχουν κακομάθει όλους, και φυσικά βάζω και τον εαυτό μου, τόσα χρόνια. Πρέπει να σκεφτούμε από την αρχή τι ιδανικά αντιπροσωπεύει αυτή η βιομηχανία».

Δείτε ολόκληρο το επεισόδιο

 

 

 

 

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Μόδα & Στυλ / Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Mε αφορμή την αποχώρησή της από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας του οίκου Versace, ανατρέχουμε στην πραγματικά αξιοσημείωτη tour de force μιας γυναίκας που κατάφερε να δώσει δεύτερη ζωή σε αυτό που δημιούργησε ο αδερφός της.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ
Τί κρατάμε από το Μιλάνο

Μόδα & Στυλ / Κουρελιασμένα ντένιμ, κουλ κορίτσια, νέα κόλπα: Τι κρατάμε από το Μιλάνο

Το Μιλάνο αλλάζει τον τρόπο που βλέπει τη μόδα – τσαλακώνει βεβαιότητες, ανοίγεται στην κουλτούρα του δρόμου και, ενώ τιμά τους θρύλους του, αφήνει χώρο σε νέες εμπειρίες μόδας. Και όλα αυτά χωρίς να απαρνιέται τον μαξιμαλισμό και τους κώδικες της ιταλικής κομψότητας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Lifo Videos / Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Η Χριστίνα Κουτσολιούτσου, η εικαστικός που αναζητά τα τροπικά στοιχεία στην πόλη και έχει γεμίσει με χρώμα την Κυψέλη, δεν περιορίζει τη δημιουργικότητά της μόνο στους καμβάδες. Η τέχνη της ζωντανεύει σε ρούχα και αξεσουάρ, αλλά και στους τοίχους του σπιτιού της, συνδυάζοντας την καθημερινότητα με την καλλιτεχνική έκφραση.
THE LIFO TEAM
Dilara Findikoglou: H μάγισσα του σκότους

Μόδα & Στυλ / Είναι η Dilara Findikoglou o νέος Alexander McQueen;

Πριν από μία εβδομάδα, πολλοί δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, ώσπου η σχεδιάστρια αποκάλυψε τις άσωτες Αφροδίτες της σε μια αποθήκη που στεγάζει το μακροβιότερο goth club του Λονδίνου και – μόνη της, κυριολεκτικά – αποκατέστησε τη φήμη της πόλης ως τόπου που θρέφει τις πιο αλλόκοτες «φωνές» της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ