Για τον κόσμο των sneakers η 26η Μαρτίου 1987 είναι ημερομηνία σταθμός γιατί τότε η Nike κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Air Max 1, το παπούτσι που έφερε επανάσταση όντας το πρώτο με εμφανή αεροθάλαμο στη σόλα. Αυτή η καινοτομία καθόρισε την βιομηχανία και σήμερα έχει φτάσει στο σημείο να θεωρείται το σύμβολο των απανταχού sneakerheads.
Η ορατή αερόσολα και ο φουτουριστικός σχεδιασμός δια χειρός Tinker Hatfield και Mark Parker έκαναν έκτοτε το Nike Air Max απόλυτο όνειρο κάθε εφήβου -και όχι μόνο- που είτε μάζευε χρήματα για να το αποκτήσει είτε παρακάλεσε κάποια στιγμή τους γονείς του να το αγοράσουν.
Το 2016, το εμβληματικό Air Max συμπλήρωσε 29 χρόνια διαρκούς παρουσίας στη βιομηχανία των sneakers και η Nike αποφάσισε να το γιορτάσει δεόντως, τιμώντας το θρυλικό παπούτσι σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα, η ξεχωριστή αυτή μέρα γιορτάστηκε με ένα ιδιαίτερο celebration που πραγματοποιήθηκε στο κεντρικό κτίριο της PANSiK στο Σύνταγμα, στο πλαίσιο της φετινής συνεργασίας της Nike με την PANSiK.
Στο νεοκλασικό της PANSiK στην οδό Βουλής βρέθηκαν το Σάββατο sneakerheads και άνθρωποι που αγαπούν τη μόδα και τα sneakers σε μια ιδιαίτερη βραδιά αφιερωμένη στο Air Max με τον εορτασμό να λαμβάνει παγκόσμιες διαστάσεις με celebrations και sneaker conventions που πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα σε Νέα Υόρκη, Τόκιο και Χονγκ Κονγκ, φέρνοντας κοντά όλη την παγκόσμια sneakerhead κοινότητα μέσα από την κληρονομιά, το design και τις καινοτομίες του Air Max.
Οι σπουδαστές της PANSiK δημιούργησαν art installations αντλώντας έμπνευση από την ιστορία και τον σχεδιασμό του Air Max, τα οποία περιλάμβαναν μια μεγάλη ποικιλία από σχέδια εμπνευσμένα από το όραμα του Tinker Hatfield, τους σωλήνες του Pompidou και την Ελληνική μυθολογία.
Την έκθεση των art installations ακολούθησε απονομή των βραβείων για τα έργα που ξεχώρισαν, με το "Liberat Venti" του LEX να κεντρίζει βλέμματα και εντυπώσεις και να κερδίζει επάξια την πρώτη θέση. Η βασική ιδέα του project ήταν η δημιουργία ενός installation εμπνευσμένο από την αρχαία ελληνική μυθολογία και τέχνη που να ενισχύει την ήδη υπάρχουσα σχέση της Nike με την κουλτούρα της Ελλάδας. Με θέμα το 'Visible Air', ο καλλιτέχνης προσέγγισε δημιουργικά τον μύθο του Αιόλου, κερδίζοντας επάξια το πρώτο βραβείο που περιλαμβάνει ένα ταξίδι στα Headquarters της Nike.
Ανάμεσα στα έργα που ξεχώρισαν ήταν και το "PopUp" της Εύας Κοκοβίκα, με το οποίο η ίδια επιχείρησε να αποδομήσει την HTM NIKEiD παλέτα αντλώντας έμπνευση από τα κόμικς και τα γραφικά του Λιχτενστάιν.
Ιδιαίτερη εντύπωση προξένησε όμως και το "Just Breath" της Ανδρομάχης Ψωμιάδη- ένα διαδραστικό έργο που αναπαριστά τους ανθρώπινους πνεύμονες και εμπνέεται από το όραμα του Tinker Hatfield για τον ορατό αέρα και τους σωλήνες του Pompidou.
Το video installation "Wear it. Breathe it. Move it." των Ευαγγελία Δελέντα, Κατερίνα Δελλαμάνη και Βανικιώτη Ξένια ήταν επίσης εμπνευσμένο από την έννοια του ορατού αέρα.
Κι επειδή το Nike Air Max είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα "καμβά" -όσοι κάποτε σκέφτηκαν να σημαδέψουν με κάποιο τρόπο το δικό τους ζευγάρι για να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει αυτό- στα ειδικά διαμορφωμένα corners που είχαν στηθεί στις αίθουσες της PANSiK, οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν και το δικό τους μοναδικό NIKEiD Air Max, ή απλώς να περιποιηθούν τα αγαπημένα τους sneakers και να δουν από κοντά τη συλλεκτική συλλογή HTM που παρουσιάστηκε με αφορμή το φετινό Air Max Day celebration.