Μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει καλλίγραμμες φιγούρες να χορεύουν μπαλέτο, όχι όμως και λαχανικά ή φρούτα που συχνάζουν στην κουζίνα μας. Ρόδια, αγγούρια και ακτινίδια κάνουν plié και πιρουέτες, με άνεση που θα ζήλευαν αρκετές μπαλαρίνες, χάρη στη δημιουργική ιδέα του Μενέλαου Κουρούδη και της k2. Φυσικά, με την κατάλληλη μουσική υπόκρουση και με τη φωνή του Αλέξη Κωστάλα, που μας έχει συνηθίσει σε μεγάλα θεάματα. Όχι, δεν πρόκειται για μια χορευτική παράσταση αλλά για ένα ολοκαίνουργιο βίντεο που δημιούργησε ο νεαρός κ. Κουρούδης.
— Άξιος συνεχιστής του οράματος που ξεκίνησε ο πατέρας του στην k2, στο δημιουργικό γραφείο που εδώ και μια 20ετία σχεδόν αποτελεί συνώνυμο της αισθητικής της ΚΟΡΡΕΣ, τα τελευταία χρόνια δίνει το δικό του στίγμα στον χώρο του art design και ήδη μετράει δύο σημαντικές διακρίσεις.
— Ποια είναι, όμως, η «k2design»; Ξεκίνησε ως «Κουρούδης design» το 1988 από τον Γιάννη Κουρούδη και το 2002 μετονομάστηκε σε «k2design» με την είσοδο νέων στελεχών και τη διεύρυνση του κύκλου εργασιών του.
— Σήμερα, η k2design και η πολυμελής ομάδα της παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες branding και design, μελέτης και σχεδιασμού εταιρικής ταυτότητας, προϊοντικής επικοινωνίας σε συμβατικά και ψηφιακά μέσα, με στόχο το μήνυμα να εκφράζεται απλά, με περιεχόμενο και υψηλή αισθητική και, κυρίως, αποτελεσματικά. Έχει αναλάβει πολλά μεγάλα πρότζεκτ, μεταξύ των οποίων η Εθνική Λυρική Σκηνή, η ΚΟΡΡΕΣ αλλά και τα εικονογράμματα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, που θεωρούνται τα καλύτερα όλων των εποχών, σύμφωνα με τους «New York Times».
— Ποιο είναι το μότο της k2;
Ο πατέρας μου (Γιάννης Κουρούδης), που ξεκίνησε την εταιρεία και τη διευθύνει, έχει περάσει το σλόγκαν «απλός σχεδιασμός - έντονο περιεχόμενο» και αυτή είναι η λογική που «τρέχει» η ομάδα. Στόχος μας είναι να είμαστε υπερήφανοι για κάθε πρότζεκτ και να διακρινόμαστε για τη δουλειά μας, που αγαπάμε πολύ.
— Τι είναι αυτό που θες εσύ να δώσεις στην εταιρεία;
Εγώ προσπαθώ να δώσω μια νέα ανάσα όσο μπορώ, έχοντας ζήσει και στο εξωτερικό κι έχοντας και άλλες εικόνες. Γενικά, βέβαια, στην k2 έχουμε μια πιο καλλιτεχνική και φρέσκια ματιά και αυτό είναι και το δικό μου όραμα.
— Ένα από τα πρότζεκτ που έχετε αναλάβει είναι και αυτό του ΚΟΡΡΕΣ «Beauty Shots». Τι ήταν αυτό το πρότζεκτ και πώς προέκυψε η ιδέα γι’ αυτό;
Η ιδέα ήρθε από μια σειρά εικονογραφήσεων που είχα κάνει το 2012 και συμπεριλάβαμε σε ένα ημερολόγιο της k2, θέλοντας να στείλουμε ένα θετικό μήνυμα εν μέσω της κρίσης. Ήταν μια σειρά σχεδίων με φρέσκα λαχανικά εποχής και χρήσιμες πληροφορίες γι’ αυτά. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ, που λέγεται «συνταγή της επιτυχίας», έχει διακριθεί με βραβείο ΕΥΓΕ καθώς και στα European Design Awards. Το είδε, λοιπόν, ο Κορρές, του άρεσε και μας ζήτησε να γίνει μια σειρά εικονογραφήσεων με την ίδια αισθητική.
— Τι σχέδια έκανες για τη συγκεκριμένη σειρά και τι ήταν αυτό που σε ενέπνευσε;
Η συγκεκριμένη σειρά έχει 9 προϊόντα, άρα εννέα διαφορετικά σχέδια, με φρούτα και λαχανικά (σταφύλι, ακτινίδιο, φυσική άργιλος, νεκταρίνι, γκρέιπφρουτ, καρπούζι, αβοκάντο, αγγούρι, κράνμπερι). Ουσιαστικά, η αισθητική των σχεδίων ήταν μια προσπάθεια να αποδώσω το εφέ της μεταξοτυπίας με μαρκαδόρο.
— Πώς θα περιέγραφες τη συνεργασία της k2 με την ΚΟΡΡΕΣ;
Η συνεργασία αυτή μετρά πολλά χρόνια, αφού ξεκίνησαν περίπου την ίδια περίοδο, και μας χαροποιεί πολύ, καθώς η ΚΟΡΡΕΣ μας δίνει χώρο να είμαστε πολύ δημιουργικοί. Εξάλλου, ο ΚΟΡΡΕΣ μεγάλωσε με την k2, ξεκινώντας μια αισθητική που ξεκίνησε πολύ μίνιμαλ και συνεχίζει να εξελίσσεται.
— Επόμενα σχέδια;
Έχω ετοιμάσει ένα βίντεο για την ΚΟΡΡΕΣ, στο οποίο τα λαχανικά-προϊόντα εμφανίζονται να χορεύουν και που αναμένεται να κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες. Κατά τα άλλα, φέτος θέλω να κάνω μια έκθεση με προσωπικές μου δουλειές, ενώ παράλληλα φτιάχνω το site μιας Γιαπωνέζας φωτογράφου.