24hInAroom*

Facebook Twitter
0

 

Αν είχες αναρωτηθεί ποτέ ως χρήστης του flickr και του facebook 2 από τις πιο δημοφιλείς ψηφιακές πλατφόρμες ανεβάσματος δεδομένων και photosharing πως θα ήταν άραγε αν όλος αυτός ο ψηφιακός όγκος  αποκτούσε ξαφνικά υλική μορφή ο καλλιτέχνης Erik Kessels έχει την απάντηση.

Ο Kessels με την εγκαταστασή του Photography In Abundance συμμετέχει στο "What's next?" ένα πρότζεκτ του φωτογραφικού μουσείου του Άμστερνταμ το οποίο στόχο του έχει να εξερευνήσει το μέλλον της φωτογραφίας.

H ιδέα της εγκατάστασης είναι σχετικά απλή (η υλοποίηση φαντάζομαι θα ήταν επικών διαστάσεων;-). Θέλοντας να καταδείξει τον όγκο ψηφιακής πληροφορίας, προσωπικών δεδομένων καθώς και το πως έχουμε πια συνηθίσει να αντιμετωπίζουμε όλη αυτή τη διαδικασία ψηφιακής έκθεσης γνωστών και αγνωστών μας ατόμων μέσα από την ηλεκτρονική οθόνη αποφάσισε να τυπώσει όλες τις φωτογραφίες που ανεβαίνουν σε μια μέρα στη πλατφόρμα του flickr (γύρω στο 1 εκατομμύριο) και να τις τοποθετήσει σε μια από τις αίθουσες του μουσείου.

Το αποτέλεσμα είναι κάπως weird αλλά και ταυτόχρονα καθηλωτικό γιατί σε κάνει να συνειδητοποιείς το μέγεθος όλης αυτής της ψηφιακής κατάστασης. Εμένα οι γεμάτες από φωτό αίθουσες μου θύμισαν το θησαυροφυλάκιο του Σκρουζ μακ Ντακ από τα Μικυ Μάους που διαβάζαμε μικροί:-)

Στην ουσία νομίζω πως περί αυτού πρόκειται. Χρησιμοποιούμε αυτές τις πλατφόρμες (ο μέσος χρήστης δηλαδή) ως ένα είδος ψηφιακού θησαυροφυλακίου πέρα από τις χρήσεις επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, στο οποίο έχουμε εναποθέσει πλευρές του εαυτού μας.

 

Αληθινές ή λιγότερο αληθινές μικρή σημασία έχει. Το θέμα είναι πως για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία και σε τέτοια έκταση υπάρχει μια τόσο μεγάλη οπτική, ψηφιακή μίξη τόσων πολλών ανθρώπων σε καθημερινή βάση. 

Αυτή λοιπόν η ιδεά του Kessels να πάρει το ψηφιακό αύλο και να του δώσει υλική μορφή έχω την αίσθηση πως  είναι πετυχημένη. Μας αποδεικνύει εύγλωττα πως όλα αυτά τα bits & pieces που ανταλλάσουμε καθημερινά είναι το καινούριο μας επικοινωνιακό dna.

Δεν είναι ανάγκη να φοβόμαστε πως θα πάψουμε να έχουμε επαφή με τη πραγματικότητα όσο για το αν θα έχουμε την δυνατότητα να φέρουμε στο καινούριο πλαίσιο κάτι από την πραγματικότητα της εσωτερικής μας ζωής. Χωρίς ψηφιακά εφέ;-)


Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ