Design Classics: Wim Crouwel

Facebook Twitter
0

Wim Crouwel

Από τον Hellopanos

Για όσους ασχολούνται με την γραφιστική και το design, ο  ολλανδός Wim Crouwel (Willem Hendrik) είναι λίγο πολύ κάτι σαν πατέρας μας. Γεννημένος το 1928 στο Groningen της Ολλανδίας όπου και μετά από 19 χρονια σπούδασε στην σχολη Καλών Τεχνών, λάτρεψε την τυπογραφία και κατάφερε να την μελετήσει με έναν ξεχωριστό τρόπο μέσα από τις σπουδές του και την εργασία του.

Stedelijk Poster

Ένα μεγάλο εύρος δουλειάς σε πόστερ, καταλόγους και εκθέσεις για το Stedelijk Museum στο Amsterdam αποδεικνύει ότι ο Crouwel μπορεί να σκέφτεται ανεξάντλητα και να εκμεταλλεύεται τον κάναβο (οριζόντιες και κάθετες γραμμές επάνω σε μια σελίδα, οι οποίες βοηθούν σχεδιαστικά στην άρτια τοποθέτηση περιεχομένου) όπως λίγοι άλλοι, πάντοτε αφοσιωμένος στην εξέλιξη του International Typographic Style (ή αλλιώς Swiss Style) για το οποιο υπήρξε πάντοτε και μεγάλος του εκπρόσωπος.

Stedelijk Series

Stedelijk Posters

Το 1967 σχεδιάζει το New Alphabet, μια γραμματοσειρά σχεδιασμένη για μέγιστη απόδοση στις οθόνες της εποχής (οι οποιες δεν αποτύπωναν σωστά τις καμπύλες) χρησιμοποιώντας μονο κάθετες και οριζόντιες γραμμές, γραμματοσειρά την οποία ο ίδιος αργότερα αποκαλεί υπέρ-σχεδιασμένη και χωρίς ιδιαίτερη χρησιμότητα. Η γραμματοσειρά χρησιμοποιείται το 1988 από τον Brett Wickens για το εξώφυλλο των Joy Division, Substance αφήνοντας στην ιστορία ένα από τα πιο χαρακτηριστικά εξώφυλλα δίσκων.

neu alphabet

Η εμμονη του για ανασχεδιασμό και εφαρμογή του Swiss Style, τον βάζουν στην διαδικασία να ξανασχεδιάσει μαζί με τους Friso Kramer και Benno Wissing (ως Total Design) τον τηλεφωνικό κατάλογο της Ολλανδίας, όπου τοποθετεί τους αριθμούς τηλεφώνων μπροστά από τα ονόματα και έντονη χρήση στηλων και καλής τυπογραφίας. Ο κατάλογος δυστυχώς αποσύρεται μετά από λίγα χρονια και επανέρχεται στην κλασσική του μορφή.

telephone book

Το Design Museum στο Λονδίνο, (το 2011) αφιέρωσε μια έκθεση retrospective για όλη την δουλειά του Wim Crouwel και τον ξανάφερε στο επίκεντρο της δημοσιότητας στα 83 του χρονια όπου συνεχίζει να εμπνέει desingers σε όλοκληρο τον κόσμο.

Design Museum Exhibition

Αν και η παρουσίαση της δουλειάς του Crouwel θα απαιτούσε πολλές σελίδες και άρθρα, ίσως θα ήταν σωστότερο να κλείσω με ένα σύντομο video από το 2010 όπου ο αγαπητός Gridnik συμβουλεύει τους νέους σχεδιαστές σημειώνοντας ποσο ωραίο είναι να ξεκινάς τώρα αλλα και ποσο δύσκολο να βρείς τον δικό σου δρόμο.

 

 


 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ